nieuwe Iphone 13 installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanineStone
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20-10-2024
Mijn vraag
...Mijn dochter probeert haar nieuwe Iphone 13 te installeren, haar oude telefoon is een Iphone xr en die zijn gekoppeld om haar gegevens over te zetten. Haar nieuwe telefoon vraagt gelijk om een update, hij haalt de update op, daarna verschijnt de knop installeer nu, na daar op geklikt te hebben blijft er installeer nu te staan met een draaiend "laadrondje"ervoor. Verder kunnen we op niks klikken. Al langer dan een uur zo laten staan, meerdere keren. Wat gaat er fout? Erg balen want ze wil graag haar nieuwe telefoon gebruiken.

...

...

Beste antwoord (via JanineStone op 12-10-2023 07:29)

• Deus Ex Machina
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:50
Ook gehad bij iPhone 14 vanaf een SE. Je moet de 13 als nieuwe iPhone installeren (dus niet overzetten vanaf oude telefoon). Dan een software update doen op de 13. Daarna de 13 terug naar fabrieksinstellingen (alle gegevens wissen) en daarna opnieuw proberen over te zetten vanaf je oude telefoon. Omdat de iOS versie dan al bijgewerkt is hoeft hij geen software update meer te doen en lukt het wel.

Fabrieksinstellingen doe je via Instellingen, Algemeen en dan helemaal onderaan staat een optie.

[ Voor 18% gewijzigd door Deus Ex Machina op 05-10-2023 20:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
JanineStone schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:37:
Mijn vraag
...Mijn dochter probeert haar nieuwe Iphone 13 te installeren, haar oude telefoon is een Iphone xr en die zijn gekoppeld om haar gegevens over te zetten. Haar nieuwe telefoon vraagt gelijk om een update, hij haalt de update op, daarna verschijnt de knop installeer nu, na daar op geklikt te hebben blijft er installeer nu te staan met een draaiend "laadrondje"ervoor. Verder kunnen we op niks klikken. Al langer dan een uur zo laten staan, meerdere keren. Wat gaat er fout? Erg balen want ze wil graag haar nieuwe telefoon gebruiken.

...

...
Normaal gesproken zou je bij de installatie niks fout kunnen doen en zou dit allemaal automatisch moeten gaan als er een uur lang niks gebeurt en er alleen maar een cirkeltje draait krijg ik het vermoeden dat de nieuwe telefoon weleens defect kan zijn
Ik zou er mee terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht en vragen of ze het eens willen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat heb je al geprobeerd? Reboot bijvoorbeeld? Andere dingen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanineStone
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20-10-2024
Verder nog niks geprobeerd. Er is nog niks ingesteld op de telefoon dus kunnen niet in instellingen of iets komen omdat hij eerst koppeling met oude Iphone vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:52
Via de computer kan je ook een poging doen om de iPhone te resetten, zie: https://support.apple.com/en-us/HT201252

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

JanineStone schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:49:
Verder nog niks geprobeerd. Er is nog niks ingesteld op de telefoon dus kunnen niet in instellingen of iets komen omdat hij eerst koppeling met oude Iphone vraagt.
Een reboot kan toch wel?

Hoi!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Deus Ex Machina
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:50
Ook gehad bij iPhone 14 vanaf een SE. Je moet de 13 als nieuwe iPhone installeren (dus niet overzetten vanaf oude telefoon). Dan een software update doen op de 13. Daarna de 13 terug naar fabrieksinstellingen (alle gegevens wissen) en daarna opnieuw proberen over te zetten vanaf je oude telefoon. Omdat de iOS versie dan al bijgewerkt is hoeft hij geen software update meer te doen en lukt het wel.

Fabrieksinstellingen doe je via Instellingen, Algemeen en dan helemaal onderaan staat een optie.

[ Voor 18% gewijzigd door Deus Ex Machina op 05-10-2023 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Deus Ex Machina schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:10:

Yes, bedankt.
Hier moest ik een update doen van een iPhone 8 naar iPhone 14. Eerst bleef de update van iOS hangen. Daarna herstart gedaan (dus geen reset), toen ging hij door naar gegevens overzetten, maar dat bleef ook hangen.

Dus met jouw tip helemaal opnieuw begonnen. Dus nieuwe installatie, zelf inloggen met icloud, en de wizard door. Toen in 2 stappen geupdate, van 16.6.1 naar 16.7 en toen naar 17.0.3.
iPhone naar fabrieksinstellingen, en toen wel gegevens overzetten gekozen. Ging toen als een zonnetje. :D

Juist

Pagina: 1