Ik ben bezig automatisch gegenereerde berichten te verwerken, een deel van deze berichten bevatten loacties van snelwegen of provicenale wegen. Deze wil ik graag filteren, verwerken een locatie aan vast hangen.
Ik ben geen expert in het maken van scripts en heb al het nodige geprobeerd maar dit is waar ik op uit kom.
Onderstaande geeft echter nog te veel false positives.
Wie wil en kan mij hiermee helpen?
Berichten komen binnen en een deel van de berichten zullen er ongeveer zo uit zien:
" A10 Re - Ringweg-West Amsterdam" of " A15 Li 49,2 Hoogvliet Rotterdam" of " A20 Re Rotterdam" of "N14 Re - Noordelijke Randweg 14,6 Leidschendam"
Het script wat dicht in buurt komt is:
De plaatsbepaling (city) is al vooraf bepaald.
De volgende stap zal worden de locatiebepaling dmv de HMP (indien aanwezig) eruit te halen.
Als je mij hiermee op het juiste pad kan zetten, heel graag.
Ik ben geen expert in het maken van scripts en heb al het nodige geprobeerd maar dit is waar ik op uit kom.
Onderstaande geeft echter nog te veel false positives.
Wie wil en kan mij hiermee helpen?
Berichten komen binnen en een deel van de berichten zullen er ongeveer zo uit zien:
" A10 Re - Ringweg-West Amsterdam" of " A15 Li 49,2 Hoogvliet Rotterdam" of " A20 Re Rotterdam" of "N14 Re - Noordelijke Randweg 14,6 Leidschendam"
Het script wat dicht in buurt komt is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| regex_snelweg = r"\s([A][0-9].) (Re)|\s([A][0-9].) (Li)" snelw = re.search(regex_snelweg, message) if snelw: snelweg = snelw.group(1) richting = snelw.group(2) if city: address = (f"{snelweg} {city}") else: address = (f"{snelweg}") regex_snelweg = r"\s([N][0-9].) (Re)|\s([N][0-9].) (Li)" snelw = re.search(regex_snelweg, message) if snelw: snelweg = snelw.group(1) richting = snelw.group(2) if city: address = (f"{snelweg} {city}") else: address = (f"{snelweg}") |
De plaatsbepaling (city) is al vooraf bepaald.
De volgende stap zal worden de locatiebepaling dmv de HMP (indien aanwezig) eruit te halen.
Als je mij hiermee op het juiste pad kan zetten, heel graag.