FSB los kunnen instellen per ding???

Pagina: 1
Acties:

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
zou het niet hanidg zijn als je voor alles apart kon instellen op hoeveel Mhz het loopte zodat je de CPU los wat hoger kunt zetten als bijv. de Videokaart het niet aan kan of alleen je Geheugen. of is dit weer een wazig idee??

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:50
ja zou best handig zijn ja

stuur ff een mailtje naar VIA ofzo :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Kijk even naar het nieuwe p4 boord van Abit. Ik dacht dat die je pci en AGP op standaard laat lopen en het maakt niet uit waar je fsb op draait.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 13:40
Misschien dat het voor overclokken wel handig zou zijn ja.. Maar ik denk dat door het asynchroon laten lopen van de bussen (dat krijg je dan dus) de snelheid er eerder op achteruit zou gaan..

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

De bussen lopen nu ook al niet gelijk.
ISA,PCI,AGP en FSB lopen allemaal op een andere snelheid.
De deelfactor bepaald op welke snelheid de bussen lopen.
Door het toepassen van delers op de juiste op plekken zou het enigzings mogelijk moeten laten zijn om FSB op te voeren. En dan ,dmv een zelf instelbare deler, de bussen op hun aanbevolen MHz te laten werken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 13:40
Op woensdag 05 september 2001 12:17 schreef DarkSide het volgende:
De bussen lopen nu ook al niet gelijk.
ISA,PCI,AGP en FSB lopen allemaal op een andere snelheid.
De deelfactor bepaald op welke snelheid de bussen lopen.
Door het toepassen van delers op de juiste op plekken zou het enigzings mogelijk moeten laten zijn om FSB op te voeren. En dan ,dmv een zelf instelbare deler, de bussen op hun aanbevolen MHz te laten werken.
Klopt wel, maar dit wordt gewoon gedaan met deviders.. Ze zijn allemaal afgeleid van de FSB, dus in zekere zin synchroon.. Als je bijv. de FSB op 150 laat lopen, het geheugen op 140, en je AGP op 73 ofzo, wordt het een stuk lastiger!
Pagina: 1