Hoi allemaal,
Onlangs heb ik twee offertes opgevraagd voor een PV installatie. De airco installatie wordt verricht door het installatiebedrijf die de iets duurdere PV offerte heeft opgesteld.
Ten aanzien van de PV installatie neig ik naar offerte 1, aangezien hetzelfde installatiebedrijf al een PV installatie heeft geïnstalleerd bij de buren en dit werk was erg netjes afgeleverd.
Ten aanzien van de airco offerte heb ik mijn vraagtekens bij de prijs, ik vind het namelijk behoorlijk duur en ik vraag mij af of het conform de huidige marktprijzen is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hIfiX7TJdA0mk6Q7TlwEyirh.png?f=user_large)
- 9x Jinko Tiger Neo 435Wp
- Omvormer Solis 1P 3,6 kW
- vollledige installatie + arbeidskosten
- 3915 Wp (3524kWh)
- Totaal €4634,55, prijs per wattpiek €1,19
Offerte 2 (PV boer, goede reviews)
- Omvormer Growatt 3600 TL-XE + Growatt ShineLink X
- 3915 Wp (3524kWh), prijs per wattpiek
- volledige installatie + arbeidskosten
- Totaal €4223, prijs per wattpiek €1,08
Tot slot heeft het installatiebedrijf nog een airco installatie offerte opgesteld.
De airco wil ik het liefst hangen in de overloop op de eerste verdieping, met als primair doel koelen. Mijn vraag is of het bedrag niet behoorlijk hoog is voor de 'hoeveelheid airco' (1 mono unit, 5kW) die ik krijg.
- 1x Samsung Wind Free 5kW buiten- en binnenunit
- Volledige installatie + arbeidskosten
- Totaal €5187,20
Onlangs heb ik twee offertes opgevraagd voor een PV installatie. De airco installatie wordt verricht door het installatiebedrijf die de iets duurdere PV offerte heeft opgesteld.
Ten aanzien van de PV installatie neig ik naar offerte 1, aangezien hetzelfde installatiebedrijf al een PV installatie heeft geïnstalleerd bij de buren en dit werk was erg netjes afgeleverd.
Ten aanzien van de airco offerte heb ik mijn vraagtekens bij de prijs, ik vind het namelijk behoorlijk duur en ik vraag mij af of het conform de huidige marktprijzen is.
Foto's
Dak betreft een felsbanendak met een hellingshoek van 3.2 graden richting het zuid-zuid westen.:fill(white):strip_exif()/f/image/hIfiX7TJdA0mk6Q7TlwEyirh.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
78m²Schaduw
Geen enkel moment van de dag.Jaarverbruik
Op dit moment ~2800kWh (2 persoons huishouden). Verwachting met airco installatie dat dit zal toenemen, inclusief eventuele gezinsuitbreidingHuidige elektriciteitsaansluiting
3faseBudget en doel
quitte spelen tav eigen gebruikWie gaat het project uitvoeren
externBijhouden van data
Mag, maar hoeft niet fancy.Reeds verkregen offertes
Offerte 1 (officiële installateur, ook bij de buren al gelegd):- 9x Jinko Tiger Neo 435Wp
- Omvormer Solis 1P 3,6 kW
- vollledige installatie + arbeidskosten
- 3915 Wp (3524kWh)
- Totaal €4634,55, prijs per wattpiek €1,19
Offerte 2 (PV boer, goede reviews)
- Omvormer Growatt 3600 TL-XE + Growatt ShineLink X
- 3915 Wp (3524kWh), prijs per wattpiek
- volledige installatie + arbeidskosten
- Totaal €4223, prijs per wattpiek €1,08
Tot slot heeft het installatiebedrijf nog een airco installatie offerte opgesteld.
De airco wil ik het liefst hangen in de overloop op de eerste verdieping, met als primair doel koelen. Mijn vraag is of het bedrag niet behoorlijk hoog is voor de 'hoeveelheid airco' (1 mono unit, 5kW) die ik krijg.
- 1x Samsung Wind Free 5kW buiten- en binnenunit
- Volledige installatie + arbeidskosten
- Totaal €5187,20