Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:41

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Hoe zijn de ervaringen met de nieuwe outlook?

Ik zag de melding in outlook dat ik de nieuwe outlook kon uitproberen. Omdat ik wel benieuwd was heb ik mijn outlook overgezet naar "De nieuwe Outlook"

Eerste probleem, hij pakt je bestaande instellingen niet over, je mag accounts opnieuw instellen. Waarom? Zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://fotostek.nl/zooi/nieuweoutlook.jpg

Ze willen ook bij je data die bij een ander gehost wordt. Als je op "Meer informatie" klikt wordt j gelinkt naar deze info pagina: Info pagina
Als u uw Microsoft 365-ervaring in Nieuwe Outlook voor Windows, Outlook.com, Outlook voor iOS, Outlook voor Android en nieuwe Outlook voor Mac wilt verbeteren, kunt u nu uw niet-Microsoft-accounts (inclusief hun e-mails, contactpersonen en gebeurtenissen) synchroniseren met de Microsoft Cloud. Dit is beschikbaar voor Gmail-, Yahoo-, iCloud- en IMAP-accounts in Outlook voor iOS, Outlook voor Android en nieuwe Outlook voor Mac. Ook beschikbaar voor Gmail- en Yahoo-accounts in Nieuwe Outlook voor Windows en beschikbaar voor Gmail-accounts in Outlook.com. Hierdoor kunt u profiteren van veel functies die voorheen alleen beschikbaar waren voor personen met Microsoft 365 of Microsoft Exchange Online e-mailaccounts. 
Dat "kunt" kan je wel doorstrepen, want ik zie geen enkele mogelijkheid om dat af te wijzen. Ik wil die functies helemaal niet.

Let wel dit is de betaalde desktop versie!

Wat zijn jullie ervaringen met de Nieuwe Outlook?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottlekiss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-04 18:57
Bij de melding van het IMAP-account meteen geannuleerd en app verwijderd. En het is voor de niet betaalde variant ook nog eens niet advertentievrij. Uit de Microsoft Store:
Het is een gratis, door advertenties ondersteunde versie voor klanten die geen’betaald abonnement hebben. Als u een gratis e-mailservice gebruikt, zoals Outlook.com, Hotmail of Gmail zonder een Microsoft 365-abonnement, ziet u’advertenties in de nieuwe Outlook voor Windows.

Voor een advertentievrije ervaring en uitgebreide postvakopslag kunt u een Microsoft 365 Basic-, Personal- of Family-abonnement aanschaffen om alle advertenties van Microsoft te verwijderen. Ga voor meer informatie naar microsoft.com/outlook-for-windows
Snel weer teruggegaan naar Thunderbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zonder dat ik de nieuwe interface heb geprobeerd:

Eeeeeuhm. Er staat dat je met Outlook ook mail etc kunt ontvangen van andere mailservers. Zoals dat altijd al kon. Met nu ook je mail opgeslagen in dah cloud. Wat is het probleem?

Als je MS niet kon vertrouwen, gold dat ook toen het OS en de data lokaal stond. Toen kon een faudte partij ook al je mail elders uploaden? Wat is er anders?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11

Klippy

Still Game

@F_J_K Er staat nu dat je IMAP mails ook bij MS worden opgeslagen, dat is een groot verschil met hoe het nu werkt. Lokale opslag lijkt helemaal verdwenen, je krijgt ook de melding dat PST niet ondersteund wordt.

Mijn mail staat al online, de belangrijkste mail bij een provider die het Exchange protocol ondersteunt, ik zie niet in waarom die mail ook naar MS moet.

@bottlekiss Volgens mij heben we over wat anders. Dit is een nieuwe Outllook versie die je kan aanzetten in je MS 365 versie, niet de gratis app.

Zie https://techcommunity.mic...ow-available/ba-p/3932068
En Getting started with the new Outlook for Windows - Microsoft Support

Los van dat, ik heb op het werk de nieuwe interface even getest, daar staat toch al alles online. Maar ik was na 10 minuten weer terug. Ik vind de interface niet fijn, het voelt niet als en desktop applicatie.
De dichtheid was niet verkeerd, het is geen whitespace hel, maar toch best wat functies verstopt. Ik heb ook meerdere postvakken, maar ik zag alleen mijn primaire, heb ook niet heel lang gezocht, maar kon het ook niet direct vinden, dus niet productief. Misschien dat ik het later nog eens gebruik, voor nu ga ik geen beta tester zijn.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:36:
Zonder dat ik de nieuwe interface heb geprobeerd:

Eeeeeuhm. Er staat dat je met Outlook ook mail etc kunt ontvangen van andere mailservers. Zoals dat altijd al kon. Met nu ook je mail opgeslagen in dah cloud. Wat is het probleem?

Als je MS niet kon vertrouwen, gold dat ook toen het OS en de data lokaal stond. Toen kon een faudte partij ook al je mail elders uploaden? Wat is er anders?
Ik heb geen eigen domein en een eigen mailserver om mijn data ook door Microsoft te laten analyseren. Als iemand er geen problemen mee heeft, leef je uit, maar ik vind het belachelijk dat een zakelijk programma waar mensen en bedrijven voor betalen, niet eens meer eigenaar zijn van hun data.

Ze weten al genoeg van mij. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Ik zie de laatste tijd veel te vaak gebeuren dat data niet meer lokaal wordt opgeslagen of dat een accountje nodig is voor apparatuur of software waarvoor geen enkele reden is. Neem de Hue lampen, Quest VR brillen of beveiligingscamera's die ALLEEN via de cloud werken. Of games die onspeelbaar worden omdat de maker te weinig verdiend en de server uitzet.

Ik vind het eigenlijk tijd worden dat de EU in moet gaan grijpen en moet gaan verplichten dat een apparaat of software die zonder een vereist account of cloud-service kan werken ook de mogelijkheid moet bieden om op deze manier er gebruik van te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Klippy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:59:
@F_J_K Er staat nu dat je IMAP mails ook bij MS worden opgeslagen, dat is een groot verschil met hoe het nu werkt. Lokale opslag lijkt helemaal verdwenen, je krijgt ook de melding dat PST niet ondersteund wordt.
Ah, dat is een ander verhaal ja. Onhandig, extra dataverbruik, etc. Ik heb (prive) ook graag mijn data ook volledig op de eigen PC, als PST, Mbox, of anders.

Ik reageerde primair op de topticitel, de focus leek te liggen op datagrab. Dat zie ik niet zo. Althans bij de partij die je OS ook levert: als ze faudt willen zijn kunnen ze 100% van de data die je op je scherm ziet ook zien. Natuurlijk wel goed om altijd de kleine letters te lezen.

Note to self, blijf op het werk nog even af van de 'nieuwe versie proberen]-knop.

De nieuwe Outlook heeft overigens vooral voor bedrijven nog een manco: oude API's werken niet meer. Daar moet men op een nieuwe techniek over stappen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1