In ons jaren 30 huis zit nog een hoop enkel glas, grotendeels met karakteristieke vlakverdelingen. Ik wil deze verdelingen graag behouden en overweeg daarom wienersprossen, dan kan ik aan de binnen en buitenkant weer houten laten plaatsen voor een authentiek uiterlijk. Roeden tussen de glasplaten vind ik er te plastic uitzien.
Wienersprossen bestaan uit een aluminium profiel tussen de glasplaten om de indruk te wekken dat het raam uit losse delen bestaat.
:strip_exif()/f/image/6zQ8Fv6eDFR6TVzMCmHwe7gA.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LrPdZ2oDiGb3wJjquQzlgv1Y.webp?f=user_large)
Aluminium heeft natuurlijk een zeer slechte isolatiewaarde en als dat de glasplaten verbind krijg je natuurlijk een gigantische koudebrug. Vreemd genoeg kan ik hier totaal geen informatie over vinden op internet. Wie weet hier meer van?
Wienersprossen bestaan uit een aluminium profiel tussen de glasplaten om de indruk te wekken dat het raam uit losse delen bestaat.
:strip_exif()/f/image/6zQ8Fv6eDFR6TVzMCmHwe7gA.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LrPdZ2oDiGb3wJjquQzlgv1Y.webp?f=user_large)
Aluminium heeft natuurlijk een zeer slechte isolatiewaarde en als dat de glasplaten verbind krijg je natuurlijk een gigantische koudebrug. Vreemd genoeg kan ik hier totaal geen informatie over vinden op internet. Wie weet hier meer van?