Na wikken en wegen hebben we toch de CV laten vervangen voor een intergas Xtreme 30.
Heb al het een en ander gelezen, en de CV installateur wist zelf, buiten het verlagen van de aanvoertemperatuur, niet zo gek veel af van de instellingen.
Onze situatie is denk ik wat anders dan gewoonlijk. We hebben beneden vloerverwarming met een pomp, en een lage temperatuur convector. Op de bovenverdieping hebben we enkele lage temperatuur convectoren. Het huis is van energielabel D naar A gegaan dmv alle verduurzaming. Spouw, dak, vloerisolatie, tripple glas, nieuwe deuren etc.
---------------------------
Wat is in dit geval raadzaam om te doen met de instellingen?
YouTube: Duurzame energie #38 Verlaag NOOIT je aanvoertemperatuur van je cv...
De video hierboven heb ik geprobeerd te volgen.
Momenteel:
Maximale vermogen van de CV verlaagd naar 25%
Max cap pomp verlaag naar 20%
Min cap pomp verlaagd naar 15%
nadraaitijd pomp naar 5 min
Nu nog de aanvoertemperatuur, dit zou afhankelijk zijn van of je wel of geen ltv hebt. Maar ik lees ook reacties waarbij men zegt dat als je vloerverwarming hebt met pomp, het geen LTV is, maar een HTV. De verdeler heeft tevens een thermostaatknop beneden.
Alles werkt samen met de Lyric T6 modulerend.
------
Is er iemand die mij wat advies kan geven, ik zie door de bomen even het bos niet meer...
Heb al het een en ander gelezen, en de CV installateur wist zelf, buiten het verlagen van de aanvoertemperatuur, niet zo gek veel af van de instellingen.
Onze situatie is denk ik wat anders dan gewoonlijk. We hebben beneden vloerverwarming met een pomp, en een lage temperatuur convector. Op de bovenverdieping hebben we enkele lage temperatuur convectoren. Het huis is van energielabel D naar A gegaan dmv alle verduurzaming. Spouw, dak, vloerisolatie, tripple glas, nieuwe deuren etc.
---------------------------
Wat is in dit geval raadzaam om te doen met de instellingen?
YouTube: Duurzame energie #38 Verlaag NOOIT je aanvoertemperatuur van je cv...
De video hierboven heb ik geprobeerd te volgen.
Momenteel:
Maximale vermogen van de CV verlaagd naar 25%
Max cap pomp verlaag naar 20%
Min cap pomp verlaagd naar 15%
nadraaitijd pomp naar 5 min
Nu nog de aanvoertemperatuur, dit zou afhankelijk zijn van of je wel of geen ltv hebt. Maar ik lees ook reacties waarbij men zegt dat als je vloerverwarming hebt met pomp, het geen LTV is, maar een HTV. De verdeler heeft tevens een thermostaatknop beneden.
Alles werkt samen met de Lyric T6 modulerend.
------
Is er iemand die mij wat advies kan geven, ik zie door de bomen even het bos niet meer...
:strip_exif()/f/image/O7lvP6IgaRrYQGWTXMlzXmNJ.jpg?f=fotoalbum_large)