Externe harde schijf niet volledig toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 09:35
Hi,

Vanochtend toen ik mijn computer (desktop) opstartte kreeg ik de melding dat mijn externe harde schijf niet meer toegankelijk was.
De harde schijf heb ik gisteren correct afgekoppeld van mijn laptop en aan mijn desktop gehangen. (Ik gebruik de HD al jaren op beide computers)

Als oplossing heb ik via beveiliging en eigenschappen mijzelf als eigenaar toegevoegd. De externe harde schijf was daarna weer toegankelijk alleen mis ik wel degelijk een map die ik enkele dagen geleden had aangemaakt met een aantal bestanden erin. Ook zijn sommige mappen niet meer te benaderen (beschadigd en onleesbaar melding)

Hoe is het mogelijk dat deze recente map niet meer vindbaar is?
Omdat ik deze map op de laptop had aangemaakt heb ik hem ook aan de laptop gehangen in de hoop deze map te vinden, maar daar krijg ik ook de "niet toegankelijk" melding.

Waarom ontstaat dit probleem überhaupt aangezien ik de HD al jaren gewoon gebruik op beide computers?

[ Voor 44% gewijzigd door cliors op 05-10-2023 16:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Omdat schijven kapot gaan. Een gloeilamp heeft ook een maximum aantal branduren :)

Draai eens CrystaldiskInfo om de SMART waarden uit te lezen. Wat geeft die aan als gezondheid van de schijf?

Zeker als het nog zo’n draaiend stuk ijzer is verslijten ze simpelweg en is het op een gegeven moment gedaan met de data erop. Altijd goed om back-ups te maken, en het is pas een back-up als de data op minimaal 2 plekken staat.

Geen kopie van de data ergens anders staan toevallig?

[ Voor 19% gewijzigd door nelizmastr op 06-10-2023 21:56 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 09:35
nelizmastr schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:55:
Omdat schijven kapot gaan. Een gloeilamp heeft ook een maximum aantal branduren :)

Draai eens CrystaldiskInfo om de SMART waarden uit te lezen. Wat geeft die aan als gezondheid van de schijf?
Geen kopie van de data ergens anders staan toevallig?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Devz0OCTyehgh--JJDgGYZqQjnY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8riuBVsiGaBOHBtgCcAthY9R.png?f=fotoalbum_large

Ik draai een nas en heb daarbij nog 2 oudere HD's liggen die vrijwel een kopie zijn van mijn huidige, maar ik had op mijn nieuwe laptop (3 maanden geleden gekocht) nog geen NAS connectie opgezet nog dus dat was dan even vervelend toen ik ineens mappen kwijt was.

Gisteren ben ik nog flink bezig geweest met mijzelf eigenaar maken (ben ik toch al :+ ) van alle mappen/bestanden en na enkele keren proberen kwamen de verdwenen mappen/bestanden weer terug :S
Vraag mij af of ik misschien bij mijn laatste poging nog een extra optie had aangeklikt of iets dergelijks want anders begrijp ik het niet. Nu alles maar even snel richting de NAS schieten.