Tijd voor een nieuwe tv, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik zoek een?
Nieuwe televisie, de huidige televisie is inmiddels 10+ jaar oud en dus wordt het eens tijd voor een (flinke) upgrade!
De tv hoeft van mij niet het grootste van het grootste te zijn. De woonkamer is 5,5 meter breed. Aan de ene kant staat de tv op een dressoir en aan de andere kant staat de bank. Zat daarom zelf te denken aan een 65 inch (huidige is volgens mij een 43 inch)

Wat is je budget?
Geen vast budget voor ogen, heb televisies gezien tussen de 1.200 en 3.000 euro. Als de tv van 4k zoveel meer te bieden heeft, dan wordt de uitgave 3.000 euro. Zie je het als "simpele gebruiker" niet, dan is een tv van 1.200 euro ook gewoon goed.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik krijg heel graag formule 1, dus de beelden moeten vloeiend lopen (maargoed dat is standaard tegenwoordig). Ook de kleuren moeten realistisch zijn.
Verder kijken we voornamelijk veel series en films in de avond.
De kinderen kijken overdag wel eens naar Netflix, Disney+, etc.
Ik twijfel of een soundbar van meerwaarde is (zie wat combi deels bij bepaalde verkopers voorbij komen, maar is geen harde must).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik pik er even twee uit die ik heb gevonden, maar waarvan ze best verschillend zijn:
Sony Bravia OLED XR-65A80L (2023 model)
zonder soundbar: 2.699 euro
met soundbar (Sony HT-A5000): 3.119
Op bovenstaande combinaties is er momenteel een cashback van 300 euro, deze zit nog niet in de prijs verwerkt.

Samsung Neo QLED 65QN90B (2022 model)
zonder soundbar: 1.299 euro
met soundbar (Samsung HW-Q700C): 1.819 euro

De Sony is een OLED, de Samsung een QLED.
Heb de verschillen gelezen, maar wat nou echt beter / mooier is, weet ik eerlijk gezegd ook weer niet...

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zouden jullie adviseren?
Of zijn er (binnen deze prijsrange) andere / betere alternatieven?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 09:24

FeaR

In GoT we trust

Keuze tussen OLED en LED begint met de basis of je OLED kwijt kan: schijnt er zonlicht direct op de TV? Zoek op "OLED sun burn" of "sun bur-in" en je begrijpt de vraag (mogelijk geven de termen an sich het mogelijke issue al aan).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 17:04
Wat @FeaR aangeeft. Heb je geen direct zonlicht op het scherm dan koop je een OLED anders een high-end LCD. OLED is qua beeldkwaliteit superieur aan LCD, maar een goede high-end LCD levert ook mooie plaatjes op.

Ik zou kijken naar een Sony A84K OLED. Dat is het 2022 model (K variant) en een stuk beter geprijsd dan het 2023 model (L variant) zonder echt noemenswaardige verschillen. Of een Sony X95K LCD.

Voor een OLED kun je ook nog kijken naar een LG OLED C2 (2022 model) of de C3 (2023 model). Zijn wat schappelijker geprijsd dan de Sony's, waarbij de Sony's een betere motionhandling hebben. De vraag of je dat de meerprijs waard vindt. In de basis is elke OLED tv een goede tv.

[ Voor 46% gewijzigd door Hulleman op 05-10-2023 09:24 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Het inbranden door zonlicht was ik nog niet tegengekomen, ga ik straks wel eens googlen.
De tv staat inderdaad regelmatig in de zon (raampartij op het ZW).

Geldt het inbranden door zonlicht voor zowel OLED als QLED?

@Hulleman : thanks voor de varianten, zal die ook eens bekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
BastaRhymez schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:37:
Het inbranden door zonlicht was ik nog niet tegengekomen, ga ik straks wel eens googlen.
De tv staat inderdaad regelmatig in de zon (raampartij op het ZW).

Geldt het inbranden door zonlicht voor zowel OLED als QLED?

@Hulleman : thanks voor de varianten, zal die ook eens bekijken
Geldt alleen voor OLED. QLED is gewoon een LCD tv. In jouw geval moet je dus gaan voor een LCD tv.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Ok, dank voor je snelle reactie. Daarmee komt de Sony Bravia OLED XR-65A80L dus te vervallen.

Zal dan specifiek gaan kijken naar QLED / LCD modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@Hulleman Ik heb even naar je tips gekeken (de Sony en LG).
Wat ik zo snel nergens terug kan vinden, is hoe je apps kan installeren op de tv. Apps die ik graag zou willen, zijn F1 tv, Netflix, Videoland, etc.

Met name die eerste merk ik dat niet door alle tv's wordt ondersteund.

Heb je daar toevallig nog tips / advies in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:32
Je kunt met direct zonlicht het beste een van de onderstaande modellen kiezen;

- Samsung QN90B
- TCL C843
- LG QNED91
- Sony X95K/ X95L

De Sony modellen bieden de meest accurate weergave/ processing, beste GoogleTV integratie, bouwkwaliteit en imo fijnste afstandbediening.

De Samsung QN90B biedt momenteel veel bang for the buck, mist helaas Dolby Vision (meeste HDR titels met dynamische metadata worden in dit format uitgebracht), en is Tizen laggy en soms omslachtig. Daarnaast is de HDR weergave het minst accuraat.

De LG QNED en TCL C843 zit qua accuraatheid tussen de Samsung en Sony in.

Een externe audio oplossing, soundbar of (monitor) speakers is altijd een goede aanvullen op de algehele beleving.

F1tv is niet beschikbaar op Tizen en WebOS, wel op GoogleTV. Al zou ik hier minder waarde aan hechten aangezien je dit makkelijk extern kunt oplossen indien je voorkeur uitgaat naar Samsung of LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:10:
F1tv is niet beschikbaar op Tizen en WebOS, wel op GoogleTV. Al zou ik hier minder waarde aan hechten aangezien je dit makkelijk extern kunt oplossen indien je voorkeur uitgaat naar Samsung of LG.
Dat is voor mij toch al wel een kleine rede om geen Tizen of WebOS te nemen ;-)
Ik kijk af en toe ook bij vrienden naar F1 en die kunnen de app dan niet downloaden en moeten dan weer moeilijk doen met mirror casting of telefoon naar tv streamen. Altijd gezeik

Als die hard fan wil ik gewoon kunnen kijken vanaf de tv ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:49
BastaRhymez schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:53:
@Hulleman Ik heb even naar je tips gekeken (de Sony en LG).
Wat ik zo snel nergens terug kan vinden, is hoe je apps kan installeren op de tv. Apps die ik graag zou willen, zijn F1 tv, Netflix, Videoland, etc.

Met name die eerste merk ik dat niet door alle tv's wordt ondersteund.

Heb je daar toevallig nog tips / advies in?
F1 TV Pro is alleen beschikbaar voor Android en iOS, dus dan moet je een model nemen met Google/Android TV of casten vanaf een apparaat. De overige apps zijn wel beschikbaar op Tizen/webOS (Videoland, Netflix, Viaplay, HBO, Prime Video en meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
BastaRhymez schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Ik kijk af en toe ook bij vrienden naar F1 en die kunnen de app dan niet downloaden en moeten dan weer moeilijk doen met mirror casting of telefoon naar tv streamen. Altijd gezeik

Dan zul je voor een Sony moeten gaan als je het out of the box geregeld wilt hebben. De X95K is dan een goede optie als je OLED hebt overwogen.

Je kunt natuurlijk ook een streamer aan een ander merkt tv hangen met google tv.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 05-10-2023 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
BastaRhymez schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Dat kan toch door middel van een externe oplossing?

Bijv. een Google Chromecast 4K, AppleTV 4K of een Shield.

Je geeft aan een simpele gebruiker te zijn, als dit inhoudt dat je niet teveel eisend bent op het gebied van beeldkwaliteit zou ik eerder voor een goedkopere tv kiezen en hier een externe mediaplayer op aansluiten + het geluid upgraden dan krijg je meer waar voor je geld als je toch het verschil niet ziet tussen accurate weergave en minder accurate weergave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Freshouttheoven schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:49:
Je geeft aan een simpele gebruiker te zijn, als dit inhoudt dat je niet teveel eisend bent op het gebied van beeldkwaliteit zou ik eerder voor een goedkopere tv kiezen en hier een externe mediaplayer op aansluiten + het geluid upgraden dan krijg je meer waar voor je geld als je toch het verschil niet ziet tussen acurate weergave en minder accurate weergave.
Goede tip. Bespaart @BastaRhymez flink wat centen door niet voor een hele high-end LCD te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 14:53

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

indien niet direct zon erop; LG Oled (G2/3 als je echt strak wilt, of C2/3 als je minder strak wilt). Heb hier de G1, en het is echt een verdomd fijn televisietje!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou dan voor een Shield gaan, die heeft Chromecast (4K) support ingebouwd en draait dus Android TV en kan dus de F1TV app prima draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
CH4OS schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:58:
[...]
Ik zou dan voor een Shield gaan, die heeft Chromecast (4K) support ingebouwd en draait dus Android TV en kan dus de F1TV app prima draaien.
Hangt er natuurlijk vanaf in welke ecosysteem TS zit, wanneer dit Apple is is een AppleTV de logische keuze.

Kan ook zijn dat een AppleTV en Shield beide overkill zijn en een Google Chromecast 4K volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
@TS,

Ik zie dat de Sony 65X9xK momenteel nog steeds te koop is. Gelet op jouw wensen zou ik dan voor de 65X94K kiezen, dan heb je een mooie midrange FALD tv met geïntegreerde GoogleTV en goede processing. Hoef je ook niet te lopen rommelen met meerdere afstandsbedieningen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
dat is dus wel het geval als je gelezen had............

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
[...]

Dat kan toch door middel van een externe oplossing?

Je geeft aan een simpele gebruiker te zijn, als dit inhoudt dat je niet teveel eisend bent op het gebied van beeldkwaliteit zou ik eerder voor een goedkopere tv kiezen en hier een externe mediaplayer op aansluiten + het geluid upgraden dan krijg je meer waar voor je geld als je toch het verschil niet ziet tussen accurate weergave en minder accurate weergave.
Ik gebruik nu ook een chrome cast omdat mijn huidige tv nog geen internet / wifi aansluiting heeft. Zoals gezegd is het bestaande beestje >10 jaar oud, dus iedere vervanging (hoe goedkoop ook) zal al een verbetering zijn.
Maar aangezien de ontwikkelingen redelijk hard zijn gegaan de afgelopen jaren, had ik verwacht dat de meeste nieuwere modellen wel een inbouw chrome cast o.i.d. zouden hebben. Toch gek dat je een nieuwe tv koopt en dan via een chrome cast oplossing iets moet oplossen...

Dat ik een "simpele" gebruiker/kijker ben, dat klopt. Maar aangezien ik toch wil vervangen, wil ik het graag ook goed doen zodat ik de komende jaren weer vooruit kan. Niet dat ik over 3-4 jaar denk, had ik toen maar 1.000 euro meer betaald en had ik nu wel X, Y of Z aan beeldkwaliteit en opties.

@NeFoRcE : de tv staat (zeker overdag, maar begin van de avond in de zomer) volop in de zon. OLED wordt door anderen dus weer sterk afgeraden.

@Freshouttheoven ik heb niks van appel, vind dat niet prettig werken (had ooit een iphone en een ipad, maar het was gewoon geen goede combi). Qua demotica / slimme aparatuur heb ik eigenlijk niks. Gebruik gewoon mijn telefoon (S23) of een laptop...
Zal tevens eens kijken naar de tv die je hebt voorgesteld.

Aan iederen bedankt voor de reacties en adviezen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:36
Ik heb zelf een the frame 55 inch.

Super plat tegen de muur en alle dingen in een kast.
Ben er echt super happy mee en hij valt totaal niet op als hij niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Net even naar MM en CB geweest en daar nog eens rondgekeken en om advies gevraagd...

Krijg de volgende opties voorgeschoteld:
Samsung QLED 55Q74C (999 euro)
LG 55QNED816RE (1.049,99 euro)
TCL QLED 55C483 (1.099 euro)
Sony Bravia KD-55X85L (1.099,99 euro)
Philips 55PML9008 (1.199,99 euro)

Allen zitten in de prijsrange rond de 1.000 tot 1.200 euro.
Mij is ook afgeraden voor een ultra luxe of duur model te gaan, aangezien ik een basic gebruiker ben. Ook mijn wens om per se een Google TV te hebben ze afgeraden, omdat daarmee de range klein wordt en ik gewoon een Google Chomecast in huis heb die ik kan (her)gebruiken.

De Philips onderscheidt zich nog enigszins door de ambilight functionaliteit, maar dat mis ik nu ook.

Jullie nog aanvullende adviezen / voorkeuren vanuit het rijtje?

[ Voor 5% gewijzigd door BastaRhymez op 14-10-2023 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 10:22
N=1 maar mijn OLED (LG C2 en hiervoor een C9) heeft nog nooit problemen met Sun-burn gehad, en hij staat naast het raam. TV heb ik ongeveer 3 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Wanneer je wensen/ eisen realistische kleuren + goede motion handling (F1) zijn dan is de Sony 55X90L de beste keuze.

Zie o.a. deze review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:10:
Wanneer je wensen/ eisen realistische kleuren + goede motion handling (F1) zijn dan is de Sony 55X90L de beste keuze.

Zie o.a. deze review.
En wat is dan het voornaamste verschil met de KD-55X85L?
Beide zijn 100 Hz en hebben een 10 bit panel. Qua kleur en verversingssnelheid zijn ze dus identiek/gelijkwaardig lijkt het.
Enige wat de KD-55X85L niet lijkt te hebben is een DVP twin tuner maar dat gebruik ik toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:55
Ik heb niet wlles door gelezen...
In je eerste post heb je 65 inch modellen.
En later heb je het over 55 inch?

Als 65 inch past zou ik daar voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb zelf een Samsung TV uit 2013. Gezien de (slechte) ervaring over de support van het smart gedeelte van die TV (vrij snel werden apps verwijderd en ook kwam men de hardware upgrade mogelijkheden beloftes niet na) heb ik besloten nooit meer een TV te kopen om het smart gedeelte (dat het er in zit prima, echter ik reken er niet meer op, ik verwacht dat een TV zeker 10-15 jaar mee moet gaan, de vraag is of ze zo lang support leveren op het smart gedeelte). Tevens vind ik casten zeer onhandig omdat je altijd het apparaat waarmee je cast aan moet hebben staan (ik heb een eerste gen chrome cast).

Eigenlijk wil ik om die reden geen samsung producten meer kopen, echter ze hebben voor TV en telefoons altijd een goede prijs/kwaliteit verhouding, dus het komt er nog niet echt van.....

Ik gebruik zelf een Firestick TV 4k voor F1 (en andere apps), maar je kan ook die van google nemen, of andere leveranciers. Een groot voordeel is dat je deze relatief makkelijk en goedkoop kan vervangen (als je geduld hebt en oplet krijg je die stick van amazon rond de 37 euro) mocht de support aflopen. Nadeel is het kost een hdmi slot. Natuurlijk zijn er meer voor en nadelen.

Verder zou ik ook voor 65" gaan

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Aggressor schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 08:32:
Ik heb niet wlles door gelezen...
In je eerste post heb je 65 inch modellen.
En later heb je het over 55 inch?

Als 65 inch past zou ik daar voor gaan.
In eerste instantie ging de voorkeur uit naar een 65 inch. Heb toen een kartonnetje op maat gemaakt en op de plek gezet. Dat was toch wel erg groot... dus toch maar een maatje kleiner gekozen.

Vrouwlief heeft een voorkeur voor de ambilight. Heb deze ook voor een mooi prijsje (999 euro) gevonden. Voldoet ook verder aan wat we willen, dus ga deze zo bestellen.
jeanj schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:13:
Ik heb zelf een Samsung TV uit 2013. Gezien de (slechte) ervaring over de support van het smart gedeelte van die TV (vrij snel werden apps verwijderd en ook kwam men de hardware upgrade mogelijkheden beloftes niet na) heb ik besloten nooit meer een TV te kopen om het smart gedeelte (dat het er in zit prima, echter ik reken er niet meer op, ik verwacht dat een TV zeker 10-15 jaar mee moet gaan, de vraag is of ze zo lang support leveren op het smart gedeelte). Tevens vind ik casten zeer onhandig omdat je altijd het apparaat waarmee je cast aan moet hebben staan (ik heb een eerste gen chrome cast).

Eigenlijk wil ik om die reden geen samsung producten meer kopen, echter ze hebben voor TV en telefoons altijd een goede prijs/kwaliteit verhouding, dus het komt er nog niet echt van.....

Ik gebruik zelf een Firestick TV 4k voor F1 (en andere apps), maar je kan ook die van google nemen, of andere leveranciers. Een groot voordeel is dat je deze relatief makkelijk en goedkoop kan vervangen (als je geduld hebt en oplet krijg je die stick van amazon rond de 37 euro) mocht de support aflopen. Nadeel is het kost een hdmi slot. Natuurlijk zijn er meer voor en nadelen.

Verder zou ik ook voor 65" gaan
Ik heb het smart gedeelte al uit m'n hoofd gezet... Zoals hier al eerder aangegeven (en in de winkel bevestigd) moet je daar eigenlijk niet de keuze op baseren. Leuk voor nu en zolang het duurt, maar als de ondersteuning stopt dan heb je er ook niks meer aan...
En daarbij, we gebruiken nu ook een 4k ChromeCast, dus in die zin veranderd er dan ook niet heel veel

En dat het een hdmi slot gebruikt, maakt niet uit... Heb een ps 4 gekregen toe die net uit was, maar als ik dat ding 10-15 keer heb gebruikt, is het veel... Mogelijk dat ik voor de kinderen de switch er op aan sluit, maar die spelen daar ook maar amper op.

[ Voor 60% gewijzigd door BastaRhymez op 15-10-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 15:50

sjaool

Every life should have 9 cats

CH4OS schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:58:
[...]
Een Shield is overkill als je alleen F1TV Pro wilt kijken. In zo'n geval volstaat een Chromecast met Google TV die ook nog eens een flink stuk goedkoper is dan een Shield.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Heb al een chromecast 4k in de oude tv hangen, dus die kan straks op de nieuwe tv worden gezet.
Nog nooit van Shield gehoord, dus net even opgezocht. Ziet er wel fraai uit maar biedt niks extra's voor mij t.o.v. een chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 23:44
Eerst een LG gehad en nu sinds 3 jaar denk ik een philips 65 inch android tv. Chromecast is ingebouwd.

Ik zou zeker wel je keuze baseren p het smart gedeelte. Hier wordt iedere dag gebruik gemaakt van de apps en het systeem werkt gewoon nog steeds snel.
F1tv pro app staat op de tv maar die moet je wel sideloaden. Want via de playstore is deze niet beschikbaar.

Wij hebben een philips the one, prima tv voor het geld destijds iets van 1000 euro voor 65 inch. Volgens mij maken ze die tv's nog steeds met nieuwe serienummers.
Ik heb toen veel gebruik gemaakt van Engelse reviewsites die uitvoerig testen.

Advies van de media markt heb ik destijds gelijk genegeerd, die hebben een beperkt assortiment en als je lastiger vragen stelt gaan ze het op de website zoeken...

[ Voor 27% gewijzigd door TooTall_NL op 16-10-2023 09:20 . Reden: Typvoutjuh ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
BastaRhymez schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 08:27:
[...]

En wat is dan het voornaamste verschil met de KD-55X85L?
Beide zijn 100 Hz en hebben een 10 bit panel. Qua kleur en verversingssnelheid zijn ze dus identiek/gelijkwaardig lijkt het.
Enige wat de KD-55X85L niet lijkt te hebben is een DVP twin tuner maar dat gebruik ik toch niet...
De X90L maakt gebruik van een betere paneel (o.a. bredere kleurengamma en hogere kleurenvolume), meer dimming zones + betere aansturing en premium afwerking.

Waarom zou je jouw Chromecast eraan hangen? GoogleTV op Philips tv’s werkt snel en zal een iets betere integratie bieden dan jouw Chromecast, een andere voordeel is maar één afstandsbediening gebruikt die ook nog eens fijner is vergeleken met de goedkoop aanvoelende Chromecast afstandsbediening.

Er waren overigens issues met de vorige Philips MiniLED model, zier o.a. hier. Ik hoop voor je dat dit is verholpen bij de 55PML9008.

Qua beeldformaat went het erg snel, waarbij je na een kleine week denkt, ‘een maatje groter had ook prima gekunt/ had ik maar een maatje groter gekocht’. 65” bij een kijkafstand van ~ 3 meter is nog steeds comfortabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

De X90L maakt gebruik van een betere paneel (o.a. bredere kleurengamma en hogere kleurenvolume), meer dimming zones + betere aansturing en premium afwerking.

Waarom zou je jouw Chromecast eraan hangen? GoogleTV op Philips tv’s werkt snel en zal een iets betere integratie bieden dan jouw Chromecast, een andere voordeel is maar één afstandsbediening gebruikt die ook nog eens fijner is vergeleken met de goedkoop aanvoelende Chromecast afstandsbediening.

Er waren overigens issues met de vorige Philips MiniLED model, zier o.a. hier. Ik hoop voor je dat dit is verholpen bij de 55PML9008.

Qua beeldformaat went het erg snel, waarbij je na een kleine week denkt, ‘een maatje groter had ook prima gekunt/ had ik maar een maatje groter gekocht’. 65” bij een kijkafstand van ~ 3 meter is nog steeds comfortabel.
Ik hang de chromecast er aan, omdat deze serie op Tizen draait en daar kan je geen F1 TV Pro op installeren... Netflix, Disney, etc. kan ik inderdaad rechtstreeks via de app op de tv bekijken en heb ik geen chromecast voor nodig

Groter staat voor mij niet altijd gelijk aan beter... We hebben nu een oude tv uit 2013 (gok een 32 inch, maar mogelijk zelfs nog een maatje kleiner). Daarnaast komt de tv boven een dressoir aan de muur (of op het dressoir zelf). Bij een 65 inch wordt de tv bijna net zo breed als het dressoir en dat vond ik niet mooi. Ook qua kijkafstand heb ik niet zo'n mega scherm nodig. Het is nu al een flinke stap voorwaarts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Televisie is vandaag geleverd! Jeetje, wat een joekel van een ding is het!

Het klaarzetten (instellen menu's) ging erg gemakkelijk! Enige wat (nog) niet werkt, is dat ik de afstandsbediening van de televisie ook kan gebruiken om het KPN kastje aan te sturen... Iets wat met de oude televisie/afstandsbediening wel kon. Van het weekend maar even uitzoeken of ik dat voor elkaar krijg.

Het beeld is heerlijk scherp en helder! Zelfs de kinderen valt het op dat het een flinke verbetering is!
Vanavond maar de eerste serie streamen en van het weekend F1 kijken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 16:08
Maar welke is het nu uiteindelijk geworden? Mijn LG word warm aan de linkerkant en linksbovenin het scherm zit een bruine vlek dus ik denk dat die binnenkort de geest geeft.
Pagina: 1