bug? HEIC en "share with icloud link"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 13:49

Niwla

dat dus....

Topicstarter
Dag allemaal,

Er lijkt iets veranderd bij Apple. Mijn foto's op mijn iphone worden opgeslagen in HEIC-format. Wanneer ik foto's deel via een icloud-link waren deze tot voorkort geconverteerd naar JPEG en dus in dat format te downloaden. Op dit moment krijg ik echter HEIC-bestanden in mijn download (en daarmee niet te openen op bijvoorbeeld mijn werk-pc (windows).

Meer mensen deze ervaring en een mogelijke oplossing?

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
Instellen dat je iPhone de foto's in JPG opslaat misschien? https://www.iculture.nl/tips/jpeg-formaat/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Topicstarter
Waarom zou ik dat moeten veranderen als het eerder altijd wel via dezelfde route gewerkt heeft? En ik kies voor HEIC met een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Wat heb je zelf veranderd? Heb je je telefoon bijgewerkt naar iOS 17 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:34:
Wat heb je zelf veranderd? Heb je je telefoon bijgewerkt naar iOS 17 bijvoorbeeld?
Ik heb zelf niks veranderd. Telefoon draait op dit moment op 16.7. Ik vind het wel toevallig dat met deze “wijziging” de online interface voor het downloaden via een iCloud-link ook veranderd is. Ook kan ik (eenmaal ingelogd in m’n iCloud via browser) ervoor kiezen om de foto’s in een “compatibel format” (lees: JPG) te downloaden. Als ik daarvoor kies krijg is ALSNOG HEIC-bestanden in m’n download.

Edit: vanmorgen ook eenzelfde stappen gereproduceerd bij een collega (nog op een oude iOS-versie). Uitkomst hetzelfde. Hij z’n telefoon ge-update naar 16.7. Ongewijzigd resultaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Niwla op 05-10-2023 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
Heb je al contact opgenomen met de Apple helpdesk hierover? Dat lijkt me dan de eerste stap. Het kan een bewuste wijziging van Apple zijn geweest of het is inderdaad een door jou ontdekte bug, maar dan zou ik dat eerst even met Apple zelf bespreken.

Als ik trouwens hier lees: https://support.apple.com/en-in/HT207022 onder 'sharing and converting' dan lijkt het alsof het juist de bedoeling is dat de HEIC file geleverd wordt. Misschien was het wel een bug die ze opgelost hebben. 😉 Maar misschien lees ik het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:52:
Heb je al contact opgenomen met de Apple helpdesk hierover? Dat lijkt me dan de eerste stap. Het kan een bewuste wijziging van Apple zijn geweest of het is inderdaad een door jou ontdekte bug, maar dan zou ik dat eerst even met Apple zelf bespreken.

Als ik trouwens hier lees: https://support.apple.com/en-in/HT207022 onder 'sharing and converting' dan lijkt het alsof het juist de bedoeling is dat de HEIC file geleverd wordt. Misschien was het wel een bug die ze opgelost hebben. 😉 Maar misschien lees ik het niet goed.
Heb hiervan melding gemaakt bij Apple. Ik ben benieuwd. Bug of "feature"

Pagina: 1