Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNS6
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-02-2024
Help! Sinds gisteren heb ik problemen met mijn MacBook Air 2017. Ik kan geen verbinding meer maken met welk netwerk dan ook. Als ik wifi selecteer, krijg ik de melding voorkeurenfout. Heb al aantal keren opnieuw opgestart maar probleem blijft.
Ook als ik via systeemvoorkeuren naar netwerk ga, krijg ik de melding voorkeurenfout en kom ik niet verder.
Iemand tips?
Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44

talin

ES-MA

KNS6 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:22:
Help! Sinds gisteren heb ik problemen met mijn MacBook Air 2017. Ik kan geen verbinding meer maken met welk netwerk dan ook. Als ik wifi selecteer, krijg ik de melding voorkeurenfout. Heb al aantal keren opnieuw opgestart maar probleem blijft.
Ook als ik via systeemvoorkeuren naar netwerk ga, krijg ik de melding voorkeurenfout en kom ik niet verder.
Iemand tips?
Alvast dank!
staat de wifi op DHCP of heb je daar wellicht een vast IP adres ingevuld?
is dit een wifi netwerk waar je eerder contact mee hebt gehad?
wat is er sindsdien aangepast nu het niet meer werkt?
een reboot heb je al gedaan?
wifi uit en aan?
is de AP al eens herstart? wellicht zit de DHCP pool vol?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNS6
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-02-2024
De wifi heeft het altijd gedaan. Er is niets aangepast. Ik kan wifischuifje niet meer aanzetten. Er staat een uitroepteken door het wifi tekentje rechts bovenin.

Toen ik naar systeemvoorkeuren ging en netwerk selecteerde, kreeg ik de melding: voorkeurenfout (er heeft zich een fout voorgedaan in het voorkeurenpaneel 'Netwerk'. En kon ik niet verder.

Op forum van onemorething vond ik na zoeken op uitroepteken in het wifi icoontje een oude tip om een aantal bestanden te verwijderen die in bibliotheek/ Preferences / systemconfiguration staan. Dus die bestanden heb ik verwijderd. Maar ik blijf na herstarten een wifi tekentje met een uitroepteken erdoor houden.

Nog andere tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Probeer in Internet recovery te komen. Als je daar ook niet kunt verbinden is het een brakke AirPort kaart. Wat betekent dat je op zoek mag naar een Mac compatibele WiFi dongle.

I reject your reality and substitute my own