ben ik opgelicht?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.541 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idiot?
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-10-2023
Mijn vraag
.een tijd geleden ben ik voa tinder in contact gekomen met een Engelsman. dit contact liep soepel en was leuk. hij kwam betrouwbaar over en begon na een tijdje over traden in bitcoin. ik maakte een account aan op trustgit.com en een wallet via kraken. in eerste instantie stortte ik hier 100 euro op en na 2 trades had ik 40 euro verdiend. withdrwal ging ook goed. toen stelde hij voor om de inleg te verhogen naar 5000 euro. ik gaf aan dat niet te hebben om zomaar mee re spelen. het voorstel daarna was, ik 1500 hij de rest. dit hebben we gedaan, op het laatste moment stortte hij 20000 in mijn wallet ipv 3500 zoals afgesproken. we hebben getrade en dat ( leek) succesvol. toen we dit terug wilde halen naar kraken ging het mis. ik moet inkomsten belasting betalen a 23000 euro of bij storten tot 150000 om vip te worden, dan zouden zij de belasting betalen. dit alles moet binnen 48 uur anders word er een penalty geheven van 1% over de te betalen belasting per dag
ik vind dit een vreemde gang van zaken. is dit normaal of ben ik hier genaaid en er met open ogen ingetrapt?
de engelsman voert druk op me uit om een lening af te sluiten om te betalen. ik ga dit niet doen.
kan iemand mij hier mee helpen. ik heb al navraag gedaan bij de AFM en ga zo bellen met de belastingdienst.

ik zit behoorlijk in de rats hiermee

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
idiot? schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:22:
Mijn vraag
.een tijd geleden ben ik voa tinder in contact gekomen met een Engelsman. dit contact liep soepel en was leuk. hij kwam betrouwbaar over en begon na een tijdje over traden in bitcoin. ik maakte een account aan op trustgit.com en een wallet via kraken. in eerste instantie stortte ik hier 100 euro op en na 2 trades had ik 40 euro verdiend. withdrwal ging ook goed. toen stelde hij voor om de inleg te verhogen naar 5000 euro. ik gaf aan dat niet te hebben om zomaar mee re spelen. het voorstel daarna was, ik 1500 hij de rest. dit hebben we gedaan, op het laatste moment stortte hij 20000 in mijn wallet ipv 3500 zoals afgesproken. we hebben getrade en dat ( leek) succesvol. toen we dit terug wilde halen naar kraken ging het mis. ik moet inkomsten belasting betalen a 23000 euro of bij storten tot 150000 om vip te worden, dan zouden zij de belasting betalen. dit alles moet binnen 48 uur anders word er een penalty geheven van 1% over de te betalen belasting per dag
ik vind dit een vreemde gang van zaken. is dit normaal of ben ik hier genaaid en er met open ogen ingetrapt?
de engelsman voert druk op me uit om een lening af te sluiten om te betalen. ik ga dit niet doen.
kan iemand mij hier mee helpen. ik heb al navraag gedaan bij de AFM en ga zo bellen met de belastingdienst.

ik zit behoorlijk in de rats hiermee

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Na de eerste 2 zinnen moet je zelf ook al gaan twijfelen toch? 8)7

Ik zeg cash wat je nog kan redden van jouw oorspronkelijke deel, en maak dat je weg komt uit deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:25
Wat zei de AFM?
Hoeveel belasting moet je betalen? Indien meer dan €1500 dan denk ik inderdaad dat je opgelicht bent. Ik zou die Engelsman voorstellen om de belasting en winst te delen. Hij heeft immers mee ingelegd (waarom?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• samba80
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 13:13
Yes, niets overmaken!! Politie bellen; maar ik ben bang dat je het niet weer terug ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:43

Reinier

\o/

Ja je bent genaaid. Inkomstenbelasting? Waarom heb je samen een wallet?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:11

yay

Die site (trustgit.com) alleen al doet genoeg bellen afgaan. Zo erg zelfs dat ik me wel afvraag of je serieus bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:23
Je stort samen 23.5k, en je zou 23k aan inkomstenbelasting moeten betalen? Ik weet weinig van Bitcoin, maar waar slaat dat bedrag op, en wie berekent/heft dit?

Lijkt me uiteraard een grote doorzichtige scam, en twijfel indd of je ons niet trollt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17:47
* Hou dit soort reacties buiten het topic aub, maak een TR aan en ga verder *

[ Voor 86% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2023 10:31 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:36

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Volgens mij worden wij opgelicht. Ik kan mij niet voorstellen dat dit topic serieus is.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:28

Blokker_1999

Full steam ahead

yay schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:28:
Die site (trustgit.com) alleen al doet genoeg bellen afgaan. Zo erg zelfs dat ik me wel afvraag of je serieus bent.
Niet alleen dat, maar hoewel informatie heb je daar uiteindelijk ingegeven? Want als het tegenzit kan deze ook nog eens gebruikt worden voor identiteitsfraude.
Wat is dat nu weer voor vreemde opmerking? Niet iedereen ziet een scam aankomen spijtig genoeg, en als mensen er in trappen is dat altijd zeer spijtig.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2023 10:33 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:29
Standaard oplichting verhaal. Vervelend voor je :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:57

Qwerty-273

Meukposter

Inkomstenbelasting betaal je aan de Nederlandse belastingdienst (als je in NL woont en dat gaat over arbeid).

Dit is een pure vorm van oplichting, geeft ons meer geld zodat we misschien jou geld betalen. Je ziet hopelijk direct dat dit een eindeloze belofte is met een wortel die voor je neus bungelt waar je nooit bij zal kunnen komen.

Uiteindelijk is het de vraag of jouw ’engelsman’ onderdeel is van de bende, of dat deze net zo (of erger) goedgelovig is om hier in te trappen. Wat je ook doet, begin nooit meer iets financieels samen of op aanraden van.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Het zal je verbazen hoeveel mensen in bovenstaande oplichtingstruc trappen.

@idiot? Je bent opgelicht, je kan aangifte doen maar verwacht dat je je geld niet meer terug ziet.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2023 10:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:56
Dit is neem ik aan gewoon een verkapte spam voor trustgit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:05
I’ll bite.

Ja, je bent de Sjaak. Aangifte doen. Ik moet zeggen dat ik deze vorm nog niet eerder had gehoord, maar hij is wel doorzichtig.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Qwerty-273 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:06:
Inkomstenbelasting betaal je aan de Nederlandse belastingdienst (als je in NL woont en dat gaat over arbeid).
Als het alléén belasting over arbeid was, heette het wel arbeidbelasting. Je betaalt dus belasting over álle vormen van inkomsten belasting, verkoop van crypto met winst is dus ook inkomsten, boven een bepaalde drempel betaal je dan dus inderdaad belasting. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 05-10-2023 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Audiowaste schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:28:
Dit is neem ik aan gewoon een verkapte spam voor trustgit.
Maar waarom zou je hetgeen je probeert te promoten met een oplichtings verhaal betrekken?

Ik ben bang dat TS zijn verhaal toch redelijk echt is

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:04

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dit is oplichting, die €1.500,- ben je kwijt.

Ze proberen nu nog meer geld uit je te halen met de belofte dat je dan €100.000,- winst maakt o.i.d.

Maar het is simpelweg een nep platform met nep winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStunned
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:30
Ja je bent opgelicht, de website die je aanhaalt waar je het naartoe moet storten is van de engelsman.
Hij probeert nu nog meer geld bij je op te halen door die leugen over de inkomstenbelasting, trap hier niet in.

Al het geld dat je naar trustgit overmaakt is niet meer terug te halen, de engelsman beheert de website en kan zodoende ook fictief 20,000 euro bij jou op de rekening 'storten'. (Dat storten doet die natuurlijk niet, hij past wat getalletjes aan in de database en dan lijkt het net alsof hij dat gestort heeft)

Edit:

Twee soortgelijke verhalen met een iets ander sausje, maar uiteindelijk hetzelfde resultaat

YouTube: Opgelicht door neppe bitcoinbelegging en drie ton kwijt | MAX Meldpunt
YouTube: I Fell for the Most ELABORATE CRYPTO SCAM (MUST WATCH) Fake Exchange...

[ Voor 62% gewijzigd door xStunned op 05-10-2023 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@idiot? ja.
oplossing verbreek het contact

geld zie je nooit (meer) dus schrijf dat maar af.
Of doe aangifte en schrijf het over 1 jaar af in je hoofd. (je ziet het geld nooit, ook al doe je aangifte)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:23

John Doos

ClaudZaque

Die 1500euro ga je echt niet meer kunnen opnemen, ben bang dat die hele website een grote cashgrab is, specifiek opgezet voor dit soort oplicht pogingen.

Heel rigoreus maar:
Maak overal screenshots van, elke contact mogelijkheid met deze "engelsman" noteren in een dossier / word documentje.

Ontkoppel al je bank kaarten en persoonlijke info uit je wallet/trade account etc.
Blokkeer die engelsman overal, doe aangifte en neem vergaarde info + werkwijze mee.
Maak hiervoor een fysieke afspraak om betere tekst en uitleg te kunnen geven.

Maak ook een topic op opgeletopinternet aan, zodat de medemens hiervan op de hoogte is.

Sterkte, trek hier lering uit en wees blij dat het bij 1500euro gebleven.
Het is maar geld en dat komt wel weer terug, en zoals altijd, beleg alleen met geld met wat je kunt missen.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:34

timovd

Voorsprong door techniek

* Nutteloze reactie *

[ Voor 93% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2023 13:09 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-09 12:41

NeoflexNL

Forever young

Hoe vreemd het verhaal ook klinkt, ik heb een zeer vergelijkbare casus eerder gehoord in mijn omgeving. Ging om een man die een leuke dame 'aan de haak had geslagen' via internet. Vervolgens een vergelijkbare scam hetgeen hem heel veel geld heeft gekost..

Zuur, maar als het bij 1500 euro is gebleven mag je nog blij zijn als je dermate goed gelovig bent..

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:07
Zelfde casus al eerder voorbij gekomen op Tweakers ( eerste contact ging volgens mij daar via FB ). Je bent opgelicht. Variant op de Nigeriaanse Prins scan.. je moet geld betalen om meer geld te krijgen.. erg apart toch ? hou het gewoon in op de uit te keren geldsom..

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik gooi het topic even uit voorzorg op slot, ik denk dat de topicstarter inmiddels goedbedoelde adviezen heeft ontvangen.

@idiot?, als je nog iets toe wil voegen, dan mag je mee een berichtje sturen, dan gooi ik je topic weer open :)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2023 13:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.