Over welke internet opties beschikt mijn woning?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mean_king17
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-05 10:19
Op dit moment heb ik Ziggo internet only wat me 47,- per maand kost, een andere provider was vrijwel niet mogelijk toen. Nu ga ik verhuizen en wil ik als het kan, graag een andere provider gaan nemen die goedkoper is. Bijvoorbeeld DSL internet van Youfone, of internet van Odido. Na wat gezocht te hebben op het internet is het nog steeds onduidelijk wat ik precies heb. Ik heb nog steeds geen idee of ik een ISRA poort heb.

Ik heb wat foto’s gemaakt van de aansluitingen en dergelijke van mijn nieuwe woning in de hoop dat iemand herkent wat ik heb. Het is gebouwd in 1914 en 2 jaar geleden gerenoveerd. Het gaat om een beneden woning, en achter deze kast zit gelijk de straat.

Foto's van wat ik in mijn meterkast heb zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0u1JGoryzsX9qUvglcDikmYocg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTZk4Y1bWnDBdkTet93OPOVe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSfo_t2DvQ3O3I_ef2fkO_sdXH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSMXXGd7W4Tg7BFCC60fJo5Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssWTlfrbIeX_O_diU6zJjRgWkXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9CimHTlyxLTecPuuzZup9wZT.jpg?f=fotoalbum_large

Foto's van poorten in de kamers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjD1pNZntX01_kIF6umD0-u-9Co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjpW8baZFYnYOQdbLDWsiM9X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgFpTBai0aJDhMikaDW6-p74bTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oks76X2iX9Oa30inLluWApRC.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn andere opties dan Ziggo die ik kan nemen?
Alle informatie die mogelijk kan helpen is gewaardeerd!

Groet,

Mean

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Zo te zien heb je nog een VDSL lijn, denk ik gezien de blauwe kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:31

The Executer

Lekker belangrijk!

De groene kabel is Ziggo, de blauwe is KPN welke reeds afgemonteerd zit op een isra. Hier zou je dus zo xDSL op aan moeten kunnen vragen.

De kabel die je in je hand houdt is een UTP kabel en zal naar de aansluitingen in de kamer lopen. Zo te zien zit er maar op van die kabels een stekker?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Laatst online: 02-10 18:09
Groene is coax voor Ziggo, blauwe is inderdaad een telefoonkabel van KPN. Onder die grote doos gaat er een klein kabeltje naar een grijs doosje, waarschijnlijk kun je daar een dsl modem op aansluiten.

De kabel die je vast hebt is voor de utp aansluiting in de woonkamer, die andere witte er naast lijkt me de coax aansluiting in de woonkamer maar daar moet nog een stekker op, deze is voor TV van Ziggo. Grote kans dat één van die twee utp aansluitingen in je woonkamer niet aangesloten is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Die UTP stekker zit echt slecht op de kabel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@mean_king17 verder kan je op de websites van de provider simpelweg je postcode invoeren en dan krijg je vanzelf te zien wat je bij hen kan afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op sites als www.internetten.nl kun je je postcode + huisnummer invoeren, dan zou je een overzicht moeten krijgen van alle providers die er kunnen leveren, en met welk type aansluiting/snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
rens-br schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:00:
@mean_king17 verder kan je op de websites van de provider simpelweg je postcode invoeren en dan krijg je vanzelf te zien wat je bij hen kan afsluiten.
Dit is niet altijd betrouwbaar. Mijn ex had ooit Ziggo aangevraagd en ik vroeg waar de coax aansluiting zat in huis en die bleek er uiteindelijk niet te zijn. Bij Ziggo konden ze dat niet zien (lijkt me ook lastig omdat elke situatie anders is).

Zij kon toen kosteloos van het abonnement af (pluim voor Ziggo) en heeft toen ADSL genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Laatst online: 02-10 18:09
PageFault schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:26:
Die UTP stekker zit echt slecht op de kabel.....
Klopt, isolatie is te ver afgesneden waardoor die plug geen trekontlasting heeft. Werkt wel maar voor hoe lang... Ik begrijp dan ook nooit waarom ze zo'n binnenkabel in de woonkamer netjes met een doosje afwerken en dat een doosje in de meterkast te veel moeite is.
rens-br schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:00:
Providers zien wat er ooit is binnen gelegd. Je zal niet de eerste zijn die erachter komt dat een vorige bewoner een telefoon of coaxkabel heeft afgebroken bij het beuren voor "renovatie". Soms berekent een provider dan kosten of leveren ze gewoon niet, kan per situatie verschillen.

[ Voor 39% gewijzigd door Andros op 05-10-2023 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mean_king17
Bedankt voor de reacties iedereen! Ben hier zeker een stuk wijzer van geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mean_king17
PageFault schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:00:
[...]

Dit is niet altijd betrouwbaar. Mijn ex had ooit Ziggo aangevraagd en ik vroeg waar de coax aansluiting zat in huis en die bleek er uiteindelijk niet te zijn. Bij Ziggo konden ze dat niet zien (lijkt me ook lastig omdat elke situatie anders is).

Zij kon toen kosteloos van het abonnement af (pluim voor Ziggo) en heeft toen ADSL genomen.
Ja, had hetzelfde inderdaad. Een check gedaan bij Youfone toendertijd die zei dat het beschikbaar was, maar dat bleek uiteindelijk niet te kloppen, die checks kunnen idd gewoon niet kloppen, vandaar dat ik liever op een forum vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mean_king17
Andros schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Klopt, isolatie is te ver afgesneden waardoor die plug geen trekontlasting heeft. Werkt wel maar voor hoe lang... Ik begrijp dan ook nooit waarom ze zo'n binnenkabel in de woonkamer netjes met een doosje afwerken en dat een doosje in de meterkast te veel moeite is.
Is dat iets wat ik zelf kan fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mean_king17
Andros schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:10:
Groene is coax voor Ziggo, blauwe is inderdaad een telefoonkabel van KPN. Onder die grote doos gaat er een klein kabeltje naar een grijs doosje, waarschijnlijk kun je daar een dsl modem op aansluiten.
Bedankt! Had niet eens door dat dat kleine doosje een ingang had

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

mean_king17 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:44:
[...]

Is dat iets wat ik zelf kan fixen?
De vraag is of het nodig is. Menig medetweaker is eenmaal een perfectionist.
Als je niet handig bent met het afmonteren van rj45 gewoon kijken of het werkt en de kabel niet helemaal strak trekken maar een beetje ruimte geven.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1