Slimme laadpaal 26 meter van de meterkast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:47
Hoi,

Wij willen graag een slimme laadpaal laten plaatsen in/aan de garage en de plek die daarvoor in aanmerking komt is 26 meter verwijderd van de meterkast.
Er ligt al een 3-fase kabel van de meterkast naar die plek, welke aan beide kanten nog moet worden aangesloten, maar dat lijkt me geen probleem.
Wat me wel een probleem lijkt, is hoe de laadpaal kan worden aangesloten op de P1 aansluiting van de slimme meter.
Ik wil uiteraard dat de auto niet met volle snelheid wordt geladen als het huis ook flink wat energie trekt, denk aan wasmachines, droger en vaatwasser tegelijkertijd aan en ik laat de auto het liefst laden als de zonnepanelen flink opwekken.
Maar hoe doe je dat op een afstand van 26 meter?

Ik ga niet weer de bestrating opengooien om er een P1 draad bij te leggen, laat ik dat antwoord voor zijn.
Ik heb de laadkabel mee laten leggen toen de zonnepanelen werden geplaatst, alsmede 2 netwerkkabels, maar aan een P1 draad heb ik toen niet nagedacht.

Er is netwerk tussen de meterkast en de garage en ik kan er een apart vlan voor aanmaken.
Kan ik het P1 signaal over netwerk transporteren, dus zijn daar omzetkastjes voor?
Ik kan er niets over vinden.

Iemand andere ideeën hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:56
Je kunt de kabel gebruiken en een andere stekker op monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Je kan 4 aders van de ene netwerkkabel gebruiken om er een p1 kabel van te maken. P1 kan niet over TCP.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:50

Snow_King

Konijn is stoer!

Als er twee UTP kabels liggen, dan kan je toch 1 van de kabels daar voor gebruiken?

- Kabel 1: Ethernet/Netwerk
- Kabel 2: RS232, P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

https://support.easee.com...-What-is-the-Charge-Lite- Easee charge lite met Easee Equalizer ? https://easee.com/nl/producten/accessoires/equalizer/ draadloos P1 communicatie, zie ook: nieuws: Easee introduceert Charge Lite-laadpaal, per direct beschikbaar in NL...

[ Voor 43% gewijzigd door Oid op 04-10-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:35
Welke laadpaal overweeg je? Bij die van mij mocht de afstand tussen laadpaal en meterkast niet hoger dan 10 meter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-07 22:11
Zoals eerder genoemd kan je een van de ethernetkabels hiervoor gebruiken.

Heb hier in huis er ook eentje van de CV naar de thermostaat lopen.

Je kan eventueel zelf kabels maken van RJ45 naar P1 met bijvoorbeeld een krimptang.

Of je knipt de meegeleverde kabel in twee'en een ethernet kabel in twee en maakt met kroonsteentjes twee nieuwe kabels.

Een goede electrien kan het ook voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 08:57

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat je gewoon goed moet kijken naar welke laadpaal je neemt. Blijkbaar zijn er ook veel modellen waarbij het P1 deel en de laadpaal losse onderdelen zijn die via het netwerk/internet met elkaar communiceren. Ik woon zelf tussen het huis van mijn buurman en de parkeerplaats van mijn buurman. Zijn laadpaal zit gewoon via het netwerk aangesloten (wel door wat beunhazen lijkt me. De paal is blijkbaar WIFI en ze hebben in de paal een simpel accesspoint geknutseld)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Lelletje schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:24:
Je kunt de kabel gebruiken en een andere stekker op monteren?
Kan, maar dan heb ik geen verbinding meer met apparatuur in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Snow_King schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:26:
Als er twee UTP kabels liggen, dan kan je toch 1 van de kabels daar voor gebruiken?

- Kabel 1: Ethernet/Netwerk
- Kabel 2: RS232, P1
Kan, maar ik heb ze beiden nodig voor mijn LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:23
ASS-Ware schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:51:
[...]

Kan, maar dan heb ik geen verbinding meer met apparatuur in de garage.
Is natuurlijk te zien wat je allemaal doet in je garage maar ik gebruik de UTP kabel voor de laadpaal communicatie en heb een powerline op gezet om WiFi te hebben in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Thanks.
Het is mij niet duidelijk hoe de verbinding tot stand komt tussen de laadpaal en de Easee Equalizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Eddos schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:34:
Welke laadpaal overweeg je? Bij die van mij mocht de afstand tussen laadpaal en meterkast niet hoger dan 10 meter zijn.
Ik heb nog geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
DVX73 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:36:
Zoals eerder genoemd kan je een van de ethernetkabels hiervoor gebruiken.
Nope, ik heb ze nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Janoz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:45:
Ik denk dat je gewoon goed moet kijken naar welke laadpaal je neemt. Blijkbaar zijn er ook veel modellen waarbij het P1 deel en de laadpaal losse onderdelen zijn die via het netwerk/internet met elkaar communiceren. Ik woon zelf tussen het huis van mijn buurman en de parkeerplaats van mijn buurman. Zijn laadpaal zit gewoon via het netwerk aangesloten (wel door wat beunhazen lijkt me. De paal is blijkbaar WIFI en ze hebben in de paal een simpel accesspoint geknutseld)
Precies, iets over het netwerk zou geweldig zijn.
Ik heb ook accesspoint bij de garage, dus wifi mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Tibs schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

Is natuurlijk te zien wat je allemaal doet in je garage maar ik gebruik de UTP kabel voor de laadpaal communicatie en heb een powerline op gezet om WiFi te hebben in de garage.
NAS, VMware server, camera's, etc.
De glas aansluiting komt binnen in de garage.
Dit wil ik graag allemaal met volle snelheid kunnen gebruiken vanuit huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
ASS-Ware schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:58:
[...]

Thanks.
Het is mij niet duidelijk hoe de verbinding tot stand komt tussen de laadpaal en de Easee Equalizer.
Via radio signaal en/of wifi. Hier een zelfde situatie, 30m ertussen, en gaat echt prima via wifi, prima paal met genoeg instel mogelijkheden, zeker aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
NeoPhire schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:02:
[...]

Via radio signaal en/of wifi. Hier een zelfde situatie, 30m ertussen, en gaat echt prima via wifi, prima paal met genoeg instel mogelijkheden, zeker aanrader!
Ah, we komen ergens.
Dus die Easee Equalizer is aangesloten op de P1 en op je netwerk en de laadpaal op wifi?

[ Voor 3% gewijzigd door ASS-Ware op 04-10-2023 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Yes, en beiden op het netwerk via wifi 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@ASS-Ware zitten de huidige utp's niet in een mantelbuis?
kan je met 1 kabel 3 nieuwe trekken naar de paal?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
NeoPhire schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:07:
Yes, en beiden op het netwerk via wifi 😊
Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
jack zomer schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:38:
@ASS-Ware zitten de huidige utp's niet in een mantelbuis?
kan je met 1 kabel 3 nieuwe trekken naar de paal?
In theorie kan dat, maar dan moet ik weer een gat vanuit de meterkast naar buiten boren en daarbij is al een keer de waterleiding gesneuveld, dat gaan we niet meer doen.
Sowieso is er nog maar weinig plek om nog naar buiten te kunnen boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:32
Misschien dat je een verleng module nodig hebt voor die afstand. Mocht het niet lekker werken.

https://webshop.cedel.nl/...s-laadpaal-load-balancing

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Centauriprime schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:34:
Misschien dat je een verleng module nodig hebt voor die afstand. Mocht het niet lekker werken.

https://webshop.cedel.nl/...s-laadpaal-load-balancing
Dank je, heb ik gezien, maar die werkt met een dedicated kabel, niet over het netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die '3-Fase' kabel (5-aderig) wordt nergens anders voor gebruikt want het spel is nu nog niet in gebruik? Waarom dan niet gewoon een DIN-RAIL kWh meter op de aansluiting van die kabel in de meterkast zodat ALLES wat er over die (kracht)groep / Alamat loopt afzonderlijk gemeten én geregistreerd wordt?

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 05-10-2023 00:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Will_M schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 00:41:
Die '3-Fase' kabel (5-aderig) wordt nergens anders voor gebruikt want het spel is nu nog niet in gebruik? Waarom dan niet gewoon een DIN-RAIL kWh meter op de aansluiting van die kabel in de meterkast zodat ALLES wat er over die (kracht)groep / Alamat loopt afzonderlijk gemeten én geregistreerd wordt?
Klinkt goed, maar wat kan ik daar dan mee?
Kan ik met die informatie een laadpaal aansturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:32
Aja, je kan eventueel de utp die er ligt splitsen. 2 paar is genoeg voor 100Mbit. De andere aders gebruik je dan voor de p1 poort.

Bij de Alfen palen kan je ook netwerk p1 lezers koppelen via netwerk socket. Zoals die van homewizard of die van https://smart-stuff.nl

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:17
Waar gebruik je de netwerkkabels voor? Als het niet heel snel hoeft te zijn kan zoals eerder geopperd 4 draden voor je p1 kunnen gebruiken en de andere 4 nog voor je netwerkt dan heb je max 100mbit

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ASS-Ware schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 00:54:
[...]

Klinkt goed, maar wat kan ik daar dan mee?
Kan ik met die informatie een laadpaal aansturen?
Het kunnen 'aansturen' van die paal is toch echt meer een probleem van de beheerder van die paal (lees: de leverancier van 'de stroom')? Die kan dat (ook) gewoon via de 4/5G mobiele netwerken verzorgen en heeft daar écht geen verbinding voor nodig middels JOUW (privé) ISP ontsluiting.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

Daarnaast is er ook nog een 'radio' verbinding (Easee LinkRF), wifi is alleen nodig voor het instellen daarna niet meer nodig als je zou willen. Mocht wifi dus weg zijn is dat ook geen probleem.

https://easee.com/nl/wp-c...P1_Productsheet_V2_02.pdf
https://download.easee.co...5786A1EDF58&viewType=grid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

Will_M schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 01:04:
[...]

Het kunnen 'aansturen' van die paal is toch echt meer een probleem van de beheerder van die paal (lees: de leverancier van 'de stroom')? Die kan dat (ook) gewoon via de 4/5G mobiele netwerken verzorgen en heeft daar écht geen verbinding voor nodig middels JOUW (privé) ISP ontsluiting.
Volgens mij gaat het om loadbalacing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-07 09:45
Volgens mij wordt de afstand die de seriele verbinding ui de P1 poort ondersteund max 20meter (als hij dat al haalt). In dit geval is het denk zinvol anar iets anders. Zoals een laadpaal die via ethernet stroommetingen ondersteund en de al eerder genoemde kwh meter of spoelen die op de draden in de meterkastworden geklemd en dan de stroomsterktes doorgeven via ethernet.

Of je gebruikt iets als dit: https://www.laadpaal-outl...-voor-load-balancing.html om de lengte van je P1 kabel te verlengen.

Iets dergelijks in een ver verleden ook wel eens gebruikt om een seriele printer 100meter verder aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Will_M schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 01:04:
[...]

Met aansturen bedoel ik met hogere stroom laden als er weinig in huis wordt verbruikt of wanneer de zonnepanelen veel opwekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
janne_nl schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:00:
Volgens mij wordt de afstand die de seriele verbinding ui de P1 poort ondersteund max 20meter (als hij dat al haalt). In dit geval is het denk zinvol anar iets anders. Zoals een laadpaal die via ethernet stroommetingen ondersteund en de al eerder genoemde kwh meter of spoelen die op de draden in de meterkastworden geklemd en dan de stroomsterktes doorgeven via ethernet.

Of je gebruikt iets als dit: https://www.laadpaal-outl...-voor-load-balancing.html om de lengte van je P1 kabel te verlengen.

Iets dergelijks in een ver verleden ook wel eens gebruikt om een seriele printer 100meter verder aan te sluiten.
Thanks, maar ik heb geen extra kabel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07 21:44
je glaspunt is in de garage
en vanuit de garage gaan 2utp kabels naar jou huis (waarom 2 kabels)
verbinding is meer dan 1gbit ? of heb je 2 wan aansluitingen
wat is de functie van beide kabels op dit moment

bij 1 aansluiting, gigabit switch aan 1 van de kanten toevoegen of beide (voor meer poorten)
en 1 utp kabel gebruiken voor p1 aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
xtrme schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:09:
je glaspunt is in de garage
en vanuit de garage gaan 2utp kabels naar jou huis (waarom 2 kabels)
verbinding is meer dan 1gbit ? of heb je 2 wan aansluitingen
wat is de functie van beide kabels op dit moment

bij 1 aansluiting, gigabit switch aan 1 van de kanten toevoegen of beide (voor meer poorten)
en 1 utp kabel gebruiken voor p1 aansluiting
Snap ik allemaal, lang verhaal, ik heb ze nu nog beiden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07 21:44
ASS-Ware schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:44:
[...]

Snap ik allemaal, lang verhaal, ik heb ze nu nog beiden nodig.
Kan er 1 van de 2 op een lagere snelheid draaien?
Zo ja, ik een rj45 splitter erop en dan 1 van 2 gesplitte om batterijen

(of een paal zoeken die een netwerk kabel accepteert of die je aanstuurt via home assistent oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:25
Als je 1 kabel gebruikt voor je netwerk, daar kun je desnoods een switch aan hangen met 40 poorten. Dan heb je in de garage 40 netwerk aansluitingen waar je maar 1 kabel voor nodig hebt. Als je geen stroom hebt dan kun je alsnog prima een switch met 8 poorten ophangen die via POE werkt.

Kortom het is onzin om te zeggen ik heb beide netwerk kabels daar nodig voor het netwerk. Ook kun je 1 kabel splitsen dat die via 100 mbit/s werkt zoals al is geopperd door andere.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
DutchKel schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:52:
Kortom het is onzin om te zeggen ik heb beide netwerk kabels daar nodig voor het netwerk.
Bedankt voor het vertrouwen in mijn technische kennis en ik ben blij dat je mijn thuis-situatie beter kan inschatten dan ikzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:02

M2M

medicijnman

Je zou natuurlijk ook even kort kunnen toelichten waarom twee netwerkkabels noodzakelijk is. Bijvoorbeeld modem - router - terug-route of iets in die trant.

Het beste blijft een kabel, wifi is naadje, zeker voor dingen die de hoofdzekering eruit kunnen laten klappen als je een beetje pech hebt. En dan zit je helemaal zonder stroom. In mijn geval zou ik dan zelfs moeten wachten op de netbeheerder om de hoofdzekering weer om te zetten...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als er nu al een ongebruikte UTP richting laadpaal loopt kun je die gewoon gebruiken lijkt me.
P1 aansluiting is een RJ11 connector iirc. Je kunt een RJ11 in een RJ45 koppelstukje doen. UTP kabel met een RJ45 er op en aan de kant van de laadpaal het omgekeerde trucje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
ASS-Ware schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:08:
[...]

Bedankt voor het vertrouwen in mijn technische kennis en ik ben blij dat je mijn thuis-situatie beter kan inschatten dan ikzelf.
Misschien kun je dan aangeven waarom je niet 1 netwerkkabel kunt opsplitsen: 4 aders voor een 100Mbit verbinding voor je garage en 4 aders voor je P1 zoals aangegeven?
Ondertussen zou je ook duidelijk moeten zijn dat zo’n beetje alle opties hier genoemd zijn en dat de enige 100% perfecte optie het trekken van een extra kabel is. Of je moet iets willen knutselen met het uitlezen van de P1 data, dat via je netwerk naar de garage sturen en daar weer een P1 signaal op een kabeltje zetten. Maar dat is al snel meer werk dan een extra kabel leggen, jouw thuissituatie niet kennende.

[ Voor 35% gewijzigd door JTHZZ op 06-10-2023 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:55
ASS-Ware schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:30:
[...]

In theorie kan dat, maar dan moet ik weer een gat vanuit de meterkast naar buiten boren en daarbij is al een keer de waterleiding gesneuveld, dat gaan we niet meer doen.
Sowieso is er nog maar weinig plek om nog naar buiten te kunnen boren.
Ik denk dat je @jack zomer zijn vraag/bedoeling niet goed begrijpt.
Zijn vraag: hoe komen die UTP's je garage en meterkast binnen ? Als ze via een mantelbuis in zowel garage als meterkast binnen komen, en er is plek in die buis voor een extra UTP draad, dan is die eenvoudig te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
JTHZZ schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Misschien kun je dan aangeven waarom je niet 1 netwerkkabel kunt opsplitsen: 4 aders voor een 100Mbit verbinding voor je garage en 4 aders voor je P1 zoals aangegeven?
Simpel, en dat heb ik reeds gezegd, ik heb ze beiden nodig.
Waarom dat zo is doet nu even niet ter zake.
Ondertussen zou je ook duidelijk moeten zijn dat zo’n beetje alle opties hier genoemd zijn en dat de enige 100% perfecte optie het trekken van een extra kabel is.
Ik ga naar de Easee oplossing kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Plenkske schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:15:
[...]

Ik denk dat je @jack zomer zijn vraag/bedoeling niet goed begrijpt.
Zijn vraag: hoe komen die UTP's je garage en meterkast binnen ? Als ze via een mantelbuis in zowel garage als meterkast binnen komen, en er is plek in die buis voor een extra UTP draad, dan is die eenvoudig te trekken.
Nee, want de mantelbuis komt mijn huis niet binnen, die stopt buiten en dus zal ik een extra gat moeten boren naar buiten toe en daar is geen ruimte voor in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Allen bedankt voor de input, ik ga, zoals gezegd, naar Easee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
ASS-Ware schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:33:
[...]

Simpel, en dat heb ik reeds gezegd, ik heb ze beiden nodig.
Waarom dat zo is doet nu even niet ter zake.

[...]
Je hebt er dan nog steeds 2, alleen is er dan eentje 100Mbit max. De andere kabel (8 aders) nog steeds 1Gbit mogelijk. Is dat ook onoverkomelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
JTHZZ schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:23:
[...]

Je hebt er dan nog steeds 2, alleen is er dan eentje 100Mbit max. De andere kabel (8 aders) nog steeds 1Gbit mogelijk. Is dat ook onoverkomelijk?
Ja, ik heb 2 x 1Gbit nodig.
Enniehoe, ik heb antwoorden gekregen op mijn vragen, waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:58

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nou, ten overvloede dan maar :P

Ik lees zelf mijn p1-poort uit met een ESP8266. Daarop draait een ser2net implementatie voor wifi. Vervolgens kunnen max vier clients tegelijk verbinden met een poort en dus de seriële data uit de meterkast op het hele netwerk uitlezen.

Voor een slimme laadpaal zou je ook nog de andere kant moeten maken: een esp8266 die de data van het netwerk oppikt en weer omzet in seriële telegrammen. Maar dat is een eitje.

Zie https://github.com/thijsmans/serial2net_for_p1

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinoo027
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-06 09:22
Dit, lijkt me voor jou inderdaad de ideale oplossing! Toevallig hier thuis min of meer dezelfde situatie: heb daarbij zelfs 2 Easee laadpunten draadloos +/- 25m van de meterkast hangen, aan een Equalizer die weer mooi 50cm naast de slimme meter hangt. Werkt vlekkeloos! En mocht Wifi wegvallen, heb je ook nog 4G in de laadpunten zitten.. 100x eenvoudiger dan alle hierboven beschreven oplossingen, en je hebt zo ook nog eens een zeer geavanceerd laadstation. Laat maar weten als je nog vragen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Thijsmans schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:26:
Nou, ten overvloede dan maar :P

Ik lees zelf mijn p1-poort uit met een ESP8266. Daarop draait een ser2net implementatie voor wifi. Vervolgens kunnen max vier clients tegelijk verbinden met een poort en dus de seriële data uit de meterkast op het hele netwerk uitlezen.

Voor een slimme laadpaal zou je ook nog de andere kant moeten maken: een esp8266 die de data van het netwerk oppikt en weer omzet in seriële telegrammen. Maar dat is een eitje.

Zie https://github.com/thijsmans/serial2net_for_p1
Zoiets zou ik willen kopen ja, maar ik ga eerst naar Easee kijken.
Dank je.
Pagina: 1