Sony Bravia tv KDL-32EX302, welke soudbar is geschikt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvbuuH
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 14:59
Beste kijkers/luisteraars,

Voor mijn tv (type zie titel) wil ik een soundbar aanschaffen.

Als ik zoek op soundbars, valt me op dat er meestal een HDMI aansluiting is, maar dan moet de tv een HDMI met de aanduiding ARC of eARC erachter hebben.

Nu heeft mijn tv 4 HDMI ingangen, maar niet een daarvan staat (e)ARC bij.
opzij zit "HDMI in"
achter zitten "HDMI 2", "HDMI3" en "HDMI4"
Wel een optische aansluiting.

Omdat het alweer een wat verouderd type tv is, wil ik erop letten dat ik de juiste soundbar koop, met de juiste kabel bijgeleverd, of apart bestellen. Ik ga niet voor draadloos kiezen, vanwege vertraging,

Heb ik het goed begrepen dat HDMI niet lukt, omdat de tv geen HDMI (e)ARC heeft?
En moet ik dus een soundbar met optische aansluiting kopen, een optische kabel mee bestellen?
Of kan een HDMI kabel gewoon in de "HDMI in" aansluiting, die opzij van de tv zit?

Op de tv zit wel de mogelijkheid van schakelen tussen tv intern / extern geluid.

Huub

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
Je dient dan inderdaad te kijken naar een soundbar met optische ingang, sommige fabrikanten leveren er standaard een optische en HDMI kabel bij.

In het budgetsegment kun je beter naar een setje speakers kijken, zo'n setje kun je via aux/ rca aansluiten en zal een veel betere soundstage bieden dan budget soundbars. Bijv. deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvbuuH
Bedankt, ik ga eerst eens naar de speakersets kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:19
Mocht je besluiten een soundbar te nemen, dan zijn de eigen van Sony ook aan te sturen vanaf de TV. Enig nadeel: groot (al snel 1meter) en relatief duur

Zelf heb ik dat opgelost met de Edifier R1280 (speakersetje van 2 boxen, ~ 21watt vermogen) welke rond de 100 euro kost. Ietsje duurder is de R1700 / R1855 (~ 42 watt vermogen, meer aansluitingen plus basic Bluetooth)
Beide leveren veel bang for bucks en doen het prima naast mijn Sony 32 inch TV uit 2014

Suc7!

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvbuuH
Dankjewel ook.

Ik heb nog geen keus gemaakt, maar heb er wel wat voor over. Bang for bucks is waar voor je geld, moest ik even opzoeken... Ik luister/kijk graag klassiek, maar op tv alleen klinkt dat niet, hoe dan ook, geen enkele muziek klinkt goed zo uit de tv.

Nu heb ik de R1855DB op het oog; 70 W en alle kabels bijgeleverd, plus Bluetooth. Wel lastig te plaatsen half achter de tv op een smal meubel. Een soundbar zou er beter onder/voor geplaatst kunnen worden

Ik denk er nog over na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:19
Als de ruimte echt een beperking is: Bose TV soundbar

62 cm breed (en past daarmee netjes onder een 27 inch monitor)
Helaas wel stevig duurder: rond de 250 euro

Als laatste nog een tip: probeer uit vinden of je meer van kamp bass of juist niet.

Bose zit meer in het kamp van meer focus op bass, terwijl een Sonos product juist sterker is op de andere kant

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1