Water 'druipers' op gesausde wanden | Stoom/condens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Klusmus
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-06-2024
Klussers!

Door een incident met een thermostaatkraan heeft de bovenverdieping van mijn nieuwe woning compleet onder de stoom gestaan. Hierdoor droop de condens letterlijk van de muren.

Inmiddels is het vocht grotendeels opgeruimd en staat een ontvochtiger te draaien.

Wel blijven er nare 'zakkers' of 'druipers' op de gesausde muren zichtbaar. Het gevolg van de neerdalende condens druppels. Het lijkt alsof deze blijven zitten, ook na een volle dag drogen.

Wat heb ik al geprobeerd:

- drogen met ontvochtiger: werkt goed om vocht weg te krijgen, maar niet tegen de druipers
- muurdeel als test met haardroger aangepakt, maar het druipspoor blijft zichtbaar
- ander muurdeel als test met een licht vochtige microvezeldoek weer iets nat gemaakt, licht gewreven, en daarna afgedekt en laten drogen: lijkt te werken, maar ondoenlijk voor de hele bovenverdieping

Heeft iemand nog gouden tips?

Fotos (vul morgen aan bij daglicht):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCo-36S7r_91ghMQ4rIXksxNjcQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqvY63X7H4vaecAmVUX69Q01.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/466XBZrOVrvbeoqp1bQnKsecviA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kpp3huf9HIEmP3Q8bbfJywlL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0mCui6FZBAA7zhnQja9Ihi82lk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7q3cTngrYlbg0xteNGBDhbkC.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Señor Sjon op 05-10-2023 15:48)

• Klusmus
Oplossing was het bevochtigen met een microvezeldoek, en licht wrijven. Vervolgens laten drogen met de ontvochtiger in de buurt.
Eindresultaat: geen strepen meer.

Dank voor het meedenken!

Alle reacties

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:09

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
als het met normaal drogen/ontvochtigen niet weg gaat zou ik de verzekering bellen en het over laten schilderen :+

• Klusmus
Dat is altijd een optie. Maar wel een last resort. Je krijgt dan wel een subtiel kleurverschil met de rest van het huis. En weer schilders over de vloer. Voor niemand leuk ;-)

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-01 08:55
Jammer genoeg is er geen gouden tip, dit gaat niet meer goed komen is mijn ervaring. Wij hebben hier ook van deze druipers op de muur, na een jaar zach het er nog steeds hetzelfde uit. Uiteindelijk alles opnieuw laten schilderen, nu zie je er niks meer van.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit soort waterschade wordt vaak gedekt door inboedelverzekering.

Acties:
  • Beste antwoord

• Klusmus
Oplossing was het bevochtigen met een microvezeldoek, en licht wrijven. Vervolgens laten drogen met de ontvochtiger in de buurt.

Dank voor het meedenken!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:01
Klusmus schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:14:

Dank voor het meedenken!
Ja, maar dit wist je dus al, maar vond je eerst ondoenlijk voor alle aangetaste delen :+

• Klusmus
KnoxNL schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:20:
[...]

Ja, maar dit wist je dus al, maar vond je eerst ondoenlijk voor alle aangetaste delen :+
Haha klopt. Soms is het niet anders.

Fijne avond!
Pagina: 1