Computer inschakelen na dat ik de stekker er in doe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matz.s
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 02-01 21:23
Mijn vraag
Ik wil graag mijn computer bediening met mijn stem als ik zeg zet pc aan dat hij dan aan gaat. maar wake on lan wil mij niet lukken. Dus wil ik er een slimme stekker tussen doen. Maar dan moet de pc natuurlijk wel opstarten als ik de stekker aan zet. Ik wil de pc graag wel kunnen afsluiten dus niet gewoon de stroom eraf als hij nog draait

hardware die ik gebruik
Het is een hp prodesk

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wake on lan
start up when power has been lost

MVG Matz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 08:34

Kheos

FP ProMod
Waarom lukt wake on lan niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
@Matz.s
Vaak kun je in de bios wel instellen dat het systeem aan moet gaan zodra het netspanning krijgt.
Table 5-3 Computer Setup—Advanced (for advanced users)

After Power Loss (Default is Power Off)
Power off—causes the computer to remain powered oƫ when power is restored.
Power on—causes the computer to power on automatically as soon as power is restored
Previous state—causes the computer to power on automatically as soon as power is restored, if
it was on when power was lost.

[ Voor 6% gewijzigd door Puch-Maxi op 04-10-2023 11:59 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:31
Puch-Maxi schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:03:
@Matz.s
Vaak kun je in de bios wel instellen dat het systeem aan moet gaan zodra hij netspanning krijgt.
Ik heb dat ook wel bij een PC en oude laptop zo ingesteld en dat werkt ook zo.
Maar misschien dat het bij de HP alleen werkt als er een echte "power loss" is, dus zonder dat de PC normaal is afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matz.s
@Kheos YouTube: Je PC aanzetten met GOOGLE Home? Zo doe je dat! (Nieuwe manier!) | T... dat heb ik gedaan maar dan lukt het niet als ik zeg hey google zet de computer aan dan zegt google sorry het lijkt er op dat dit apparaat nog niet is in gesteld en als ik een andere starter gebruik bijvoorbeeld via telegram reageert de bot wel maar doet hij de computer niet aan en ik heb het Mac adres en het ip adres wel 100x gecontroleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matz.s
@The_Doman dat kan dat hij echt aleen weer opstart nadat de stroom eraf afgaat terwijl hij draait. Maar ik weet niet of dat schadelijk is voor de computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:09
Hoe probeer je precies WoL te doen? Via telegram gaat dat sowieso niet lukken zonder port-forward, als je router dat uberhaupt toelaat.

Werkt WoL vanaf een apparaat op hetzelde netwerk ook al niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:31
Matz.s schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:15:
@The_Doman dat kan dat hij echt aleen weer opstart nadat de stroom eraf afgaat terwijl hij draait. Maar ik weet niet of dat schadelijk is voor de computer
Voor de computer zelf het niet schadelijk, maar de stroom eraf met een draaiend OS is nooit een goed idee met kans op verlies/beschadiging van je gegevens of zelfs je Windows systeem.
Je zou je systeem dan beter eerst in standby of hibernate mode kunnen zetten als dat werkt?

Maar welke HP Prodesk gebruik je dan?
Ik heb het zojuist getest met een van mijn HP Prodesk 600 G1 SFF hier en het werkt gewoon zoals aangegeven als ik het systeem normaal afsluit.

Maar misschien dat het bij nieuwere generaties HP systemen dan niet meer zo werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matz.s
@The_Doman ga morgen even kijken weet ik zo niet uit het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matz.s
@ufear nee wol werk ook niet op een apparaat op het zelfde netwerk, voorde rest heb ik gewoon gedaan wat je in het filmpje ziet eerst iftt koppelen aan de home app en dan de codes schrijfen via macrodroid en iftt
Pagina: 1