LG 65QNED916QA Miniled Televisie instellen/kalibreren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10 21:31
Mijn vraag
Vorige week heb ik een LG 65 inch tv gekocht. In het menu staan veel instellingen om het beeld aan te passen.

De aanpassing die ik wil doen is sommige kleuren minder fel te laten uitkomen. Vooral de witte kleuren zijn mij iets te fel, vooral 's avonds is dit een probleem. Overdag heb ik er geen last van, omdat ons huis binnen veel daglicht heeft. Ik heb wel een aantal instellingen uitgeprobeerd, maar dit heeft nog niet tot het gewenste resultaat geleid.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken of moet je dit laten doen met bijvoorbeeld kalibratie?

Beste antwoord (via Fonsz op 05-10-2023 10:52)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
Welke beeldmodus gebruik je?

'Expert Dark' mode, gamma op 2.2 en kleurentemperatuur warm 50 biedt de nauwkeurigste beeldweergave.

Het hangt ervan af wat je met 'te fel' bedoelt, door het relatief grote beeldoppervlakte ogen witte kleuren al snel fel. Ook wanneer de tv ingesteld staat op 120 nits, dit is de ideale waarde om SDR bij weinig omgevingslicht te kijken.

Deze video legt stapsgewijs de beste instellingen uit.

Een kalibratie heeft altijd zin, en zal bij de QNED91 de beeldweergave een stuk nauwkeuriger maken doordat dit model vanuit de fabriek te cool wordt afgesteld.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
Welke beeldmodus gebruik je?

'Expert Dark' mode, gamma op 2.2 en kleurentemperatuur warm 50 biedt de nauwkeurigste beeldweergave.

Het hangt ervan af wat je met 'te fel' bedoelt, door het relatief grote beeldoppervlakte ogen witte kleuren al snel fel. Ook wanneer de tv ingesteld staat op 120 nits, dit is de ideale waarde om SDR bij weinig omgevingslicht te kijken.

Deze video legt stapsgewijs de beste instellingen uit.

Een kalibratie heeft altijd zin, en zal bij de QNED91 de beeldweergave een stuk nauwkeuriger maken doordat dit model vanuit de fabriek te cool wordt afgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10 21:31
Dat is een hele goede vraag. Het is mij niet eens duidelijk wat al die beeld instellingen betekenen, dus ik heb maar wat geprobeerd. Vervolgens kwam ik er helemaal niet meer uit.

Voor wat betreft de “te felle witte kleuren”, ik kom van een 12 jaar oude Toshiba lcd televisie. Wellicht moet ik ook gewoon even wennen aan het beeld.

In ieder geval super bedankt voor je tips, ik ga ermee aan de slag.