Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke008
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-01-2024
Mijn vraag
Op mijn ssd stick staan veel films , allen in hetzelfde formaat , namelijk mkv
In zeer veel gevallen krijg ik een foutboodschap wanneer ik een film wil zien nu : “ dit bestand wordt niet herkend, terug naar lijst” . Bij sommige bestanden met zelfde extentie lukt het dan weer wel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat om een lg smart tv een 55um7000plc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de ssd al herformateerd in ntfs , maar probleem blijft hetzelfde

Thanks
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Dan is het ongetwijfeld een niet ondersteunde codec https://www.lg.com/us/sup...b-devices--20153095976198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00
MKV zegt niks, dat is slechts een container wat betekent dat het alsnog van alles kan zijn qua codec. Als het bij sommige bestanden wel werkt, dan ligt het niet aan je TV.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:30
Dat is dus het 'vervelende' van MKV's, dat is een container, geen formaat. In een MKV bestand kun je dus een MPEG4 opslaan, maar ook een MPEG2 video of H.265 video. Voor jou en mij zien deze bestanden er allemaal hetzelfde uit, het is immers een MKV. Maar onder water kunnen er complete andere technieken gebruikt worden. Of codecs zoals @Reinier aangeeft.

Helaas kan ik niet zo makkelijk vinden wat jouw televisie voor bestanden ondersteund. Maar je zou dit eventueel op kunnen lossen door alle video's naar het juiste formaat te converteren met een tool zoals Handbrake. Of Plex gebruiken, mits mogelijk. Of eventueel toch zwichten voor een externe mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Vaak wordt in een televisie gekozen voor een hardwarematige decoder, dat maakt het namelijk nagenoeg onmogelijk dat het beeld gaat haperen als het besturingssysteem een keer een achtergrondproces multitaskt. Nadeel van een hardwarematige decoder dat vaak maar een handjevol codecs ondersteund wordt en dan beperkt men zich vaak tot de codecs die bij televisie gebruikt worden, bijvoorbeeld MPEG-2, H264, H265. Soms zie je ook nog wel VC-1 en VP9 en dat is het dan. Met iets als Theora of WebM hoef je doorgaans niet aan te komen als hardwarematige decoders gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:21
Eventueel met mediainfo kijken welke codecs er precies worden gebruikt. Overigens gaat het niet alleen om codec, maar ook de settings daarvan kunnen van invloed zijn, bijvoorbeeld het aantal gebruikte referentiekaders (ReFrames).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke008
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-01-2024
Het eigenaardige is dat al de films die niet afspelen vanop de ssd , wel afspelen van een gewone externe disc
Pagina: 1