We zijn de aanbouw van ons huis aan het verbouwen. Voor de reguliere verwarming van het huis hebben we een reguliere cv + hybride warmtepomp en een houtkachel. In de aanbouw (ca. 40m2) wil ik vloerverwarming, maar niet op de cv circuit. De aanbouw krijgt een eigen meterkast (er zit nog een atelier en werkplaats achter) en nu wil ik het liefst een eigen circuit voor dat stukje vloerverwarming, en misschien op termijn vloerverwarming in het huis doorleggen naar de woonkamer zodat ik daar helemaal van de cv af kan. Heb nu niet het budget om een warmtepomp van minimaal 10k te zetten.
Welke oplossingen zouden er nog zijn? Ik liep tegen een pelletkachel met ingebouwde boiler, zou zoiets kunnen werken? Er hoeft dus alleen vloerverwaming op te draaien en het is heel goed geisoleerd.
Waarom ik liever niet op de bestaande CV aansluit: voorheen veel flowproblemen met Elga gehad die nu eindelijk opgelost zijn, thermostaat hangt in woonkamer dus die vloer gaat nooit opwarmen (en die thermostaat is weer eentje speciaal voor Elga).
Welke oplossingen zouden er nog zijn? Ik liep tegen een pelletkachel met ingebouwde boiler, zou zoiets kunnen werken? Er hoeft dus alleen vloerverwaming op te draaien en het is heel goed geisoleerd.
Waarom ik liever niet op de bestaande CV aansluit: voorheen veel flowproblemen met Elga gehad die nu eindelijk opgelost zijn, thermostaat hangt in woonkamer dus die vloer gaat nooit opwarmen (en die thermostaat is weer eentje speciaal voor Elga).