ING- en Rabobank-klanten kunnen bij Geldmaat-automaten pinne

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krflyer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11-2024
In: nieuws: ING- en Rabobank-klanten kunnen bij Geldmaat-automaten pinnen met nfc
Vanaf dinsdag weken de nfc-lezers in de automaten in de fysieke Geldmaat-winkels.
Volgens mij moet het zijn: werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:57

Hayte

Nieuwsredacteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 21:51
Smartphone/smartwatch kan wel volgens Geldmaat:
Gebruikt een klant een mobiele telefoon of bijvoorbeeld een smartwatch, dan start de transactie via de telefoon en verloopt daarna via het scherm. Bij alle transacties is het noodzakelijk een pincode in te voeren, ongeacht de hoogte van het op te nemen bedrag.
https://www.geldmaat.nl/g...tactloos-geld-opnemen-nfc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
Geldmaat heeft het inderdaad mogelijk gemaakt, maar dan moeten de banken het zelf nog ondersteunen. Vergelijk het met Android 14. Alleen omdat Google Android 14 uitbrengt, betekent niet dat je het meteen op je telefoon kan installeren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:59
Ik heb het een paar keer gelezen maar blijf de tekst verwarrend vinden:
Met de NFC-lezer kunnen gebruikers geld pinnen zonder dat ze hun bankpas in de automaat hoeven te steken. De NFC-lezer van de automatenorganisatie werkt met contactloze passen, smartwatches en smartphones.
Het gebruik van de NFC-lezer werkt nog niet bij alle banken; alleen ING en Rabobank hebben dit vooralsnog ingeschakeld.
Het gebruik van de NFC-chip van een smartphone of smartwatch is nog bij geen enkele bank mogelijk, omdat dit technisch lastig zou zijn.
Kan ik met een raborekening wel of niet met mijn smartphone NFC pinnen bij een aangepaste Geldmaat?
Misschien ergens 'ondanks dat Geldmaat het kan' toevoegen in die laatste alinea?

[ Voor 6% gewijzigd door Wiley99 op 04-10-2023 11:38 ]

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
Wiley99 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:37:
Ik heb het een paar keer gelezen maar blijf de tekst verwarrend vinden:

[...]

[...]

[...]

Kan ik met een raborekening wel of niet met mijn smartphone NFC pinnen bij een aangepaste Geldmaat?
Misschien ergens 'ondanks dat Geldmaat het kan' toevoegen in die laatste alinea?
Dat begrijp ik, ik vond het eerst om eerlijk te zijn ook wat verwarrend. Ik heb het artikel her en der wat aangevuld, hopelijk is het zo wat duidelijker :) Oh, en om je vraag te beantwoorden: nee, dat kan nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 18:25
Waarom wordt Bunq niet genoemd? Dit werkt bij Bunq zelfs met de Apple Watch!
Pagina: 1