Mijn vraag
Ik zou graag kopieën laten maken van een mondstuk dat ik gebruik. Alleen is het probleem daarbij dat het nogal klein is - en dat er een redelijke precisie nodig is voor de rand van het mondstuk en voor de boring. Helaas geen zicht op wat op dit ogenblik mogelijk is - ik vermoed dat het klassieke scannen en printen niet precies genoeg is. De boring gaat van 14.0 -> 3.7 -> 4.5 mm (ongeveer)
Het mondstuk zelf is handgemaakt - en de bouwer zegt (terecht vrees ik) dat hij geen kopieën kan maken. Kan dan wel in een zak met stuk of 50 zoeken of er een gelijkaardige is, maar dat maakt toch wel groot verschil. Vandaar dus de vraag.
Materiaal van het mondstuk maakt niet uit. Mijn minder goede zijn uit plastiek, buffelhoorn, buxus en koper dus...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hoorn mondstuk en schuifpasser.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vooral zitten kijken op websites rond 3d printen, om dan te denken dat ik het misschien toch een keer op tweakers moet stellen.:strip_exif()/f/image/GEucYkBXZWlKE1ZZt7Ynmla2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dApizmmoZ4ihTTXt2tjLGy6a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MvUTc2TWQrxeGfciGJXCsdE2.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus ik hoop dat iemand me kan zeggen dat dit mogelijk is en dat xxx het kan doen...
Ik zou graag kopieën laten maken van een mondstuk dat ik gebruik. Alleen is het probleem daarbij dat het nogal klein is - en dat er een redelijke precisie nodig is voor de rand van het mondstuk en voor de boring. Helaas geen zicht op wat op dit ogenblik mogelijk is - ik vermoed dat het klassieke scannen en printen niet precies genoeg is. De boring gaat van 14.0 -> 3.7 -> 4.5 mm (ongeveer)
Het mondstuk zelf is handgemaakt - en de bouwer zegt (terecht vrees ik) dat hij geen kopieën kan maken. Kan dan wel in een zak met stuk of 50 zoeken of er een gelijkaardige is, maar dat maakt toch wel groot verschil. Vandaar dus de vraag.
Materiaal van het mondstuk maakt niet uit. Mijn minder goede zijn uit plastiek, buffelhoorn, buxus en koper dus...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hoorn mondstuk en schuifpasser.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vooral zitten kijken op websites rond 3d printen, om dan te denken dat ik het misschien toch een keer op tweakers moet stellen.
:strip_exif()/f/image/GEucYkBXZWlKE1ZZt7Ynmla2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dApizmmoZ4ihTTXt2tjLGy6a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MvUTc2TWQrxeGfciGJXCsdE2.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus ik hoop dat iemand me kan zeggen dat dit mogelijk is en dat xxx het kan doen...