Port forwarden op een Linux Ubuntu Server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Laat ik even voorop stellen dat ik vrijwel niets kan in Linux :P
Ik heb sinds kort een dedicated server met daarop Ubuntu 20.04 LTS. Op die server heb ik Pterodactyl geïnstalleerd en draai ik een aantal game servers. Een van deze game servers plaatst nu ongeveer 1 keer per minuut de volgende error in de server console:
Server list query returned an error: System.Threading.Tasks.TaskCanceledException: A task was canceled. <- System.TimeoutException: A task was canceled. <- System.Threading.Tasks.TaskCanceledException: The request was canceled due to the configured HttpClient.Timeout of 30 seconds elapsing.
Het gaat om een FiveM gameserver. Als ik op internet kijk dan zie ik als oplossing voorbij komen dat ik portforwarding moet instellen naar 30120. Nu kom ik er niet echt uit of ik dit nu bij de partij moet doen waar ik de server heb, of dat ik dit op de server zelf moet instellen.

Ik heb de poort in ieder geval geopend in de firewall d.m.v. het commando "ufw allow 30120", maar dat heeft het probleem niet opgelost.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe hangt die machine aan het internet? Heeft die rechtstreeks een publiek IP, of zit die achter een of andere NAT router?

Verder draait Pterodactyl de game servers in docker containers, dus dan zit je mogelijk ook nog met forwarding van die poort naar de betreffende container (wellicht iets dat je in Pterodactyl kan regelen?).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:48:
Hoe hangt die machine aan het internet? Heeft die rechtstreeks een publiek IP, of zit die achter een of andere NAT router?

Verder draait Pterodactyl de game servers in docker containers, dus dan zit je mogelijk ook nog met forwarding van die poort naar de betreffende container (wellicht iets dat je in Pterodactyl kan regelen?).
Ik heb het nog even bij de hostingpartij nagevraagd, maar ik ben voor 99% zeker dat deze een publiek IP heeft, maar ik wacht nog even op definitief uitsluitsel hierover.

Ik Pterodactyl heb ik in de instellingen gekeken, maar niets gevonden. Ik kwam in hun Discord meer mensen tegen met dit probleem, maar helaas geen antwoord of oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

miicker schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:56:
[...]

Ik heb het nog even bij de hostingpartij nagevraagd, maar ik ben voor 99% zeker dat deze een publiek IP heeft, maar ik wacht nog even op definitief uitsluitsel hierover.
Even met ifconfig kijken wat voor ip adres je hebt zou uitsluitsel moeten geven of dat een publiek adres is of een adres uit een private range (10.x, 192.168, en zo zijn er nog een paar)
Ik Pterodactyl heb ik in de instellingen gekeken, maar niets gevonden. Ik kwam in hun Discord meer mensen tegen met dit probleem, maar helaas geen antwoord of oplossing.
Uiteindelijk is Pterodactyl voor zover ik begrijp een tooltje om docker containers mee te beheren, dus je kan ook gaan zoeken naar hoe je een poort forward naar een specifieke docker container. Daar heb ik zelf net te weinig kaas van gegeten om je concreet me te helpen.

En om te beginnen zou je natuurlijk ook eens kunnen testen of die poort bereikbaar is vanaf buiten. Misschien is dat al op orde en is de oorzaak heel iets anders.

En verder jezelf een beetje verdiepen in het beheren en beveiligen van een Ubuntu server lijkt me ook geen overbodige luxe, zeker als dat ding rechtstreeks aan het internet hangt en allerlei server diensten draait.

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 03-10-2023 17:06 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Het is opgelost, was een stom foutje in de config