Nest thermostaat draadloze verbinding heatlink mislukt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
Mijn vraag

Ik heb sinds een week problemen met mijn Nest V3 learning thermostaat.

Het begon eigenlijk vorige week toen ik mijn KPN Experiabox terug had gezet naar de fabrieksinstellingen omdat deze weleens uitviel.
Dat probleem was na de reset opgelost maar na een dag of 3 stond er in het display van de Nest thermostaat 'Offline'.

Ik heb geprobeerd te zoeken naar netwerken maar deze werden niet gevonden. Vervolgens kreeg ik een W5 foutcode. Na contact te hebben gehad met Google heb ik een nieuwe thermostaat gekregen.
Ik kreeg een heel nieuw pakket incl. heatlink maar ik hoefde alleen de oude thermostaat uit de houder te halen en de nieuwe erop te klikken volgens de medewerker. Aan de heatlink hoefde ik niet te komen.

De hele installatie gaat prima, ik kan er ook alles mee doen, ook vanuit de nest app. Maar waar de Nest thermostaat voorheen draadloos én bedraad verbonden was kan ik hem nu niet draadloos verbinden met de heatlink. Als ik wil verbinden duurt het een minuut of 3 voordat ik op de thermostaat de melding krijg dat de draadloze verbinding met heatlink is mislukt. Het lampje op de heatlink is geel (constant) en de rest van de lampjes zijn uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
.
Nest v3 Learning thermostaat (met nieuwste software update)
Bijbehorende heatlink

Wat ik zelf heb gedaan

Heatlink op advies van google medewerker teruggezet naar fabrieksinstellingen
Thermostaat teruggezet naar fabrieksinstellingen

Gewacht tot het blauwe lampje op de heatlink blauw knippert en vervolgens de thermostaat opnieuw geïnstalleerd. (De melding dat de draadloze verbinding met de heatlink is mislukt blijft terugkomen als ik probeer te verbinden).

Er staat ook in het display dat de heatlink zonder draadloze verbinding geen updates kan krijgen.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen of misschien over het hoofd heb gezien?

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20-10-2023
Heb juist hetzelfde voorgehad. Wat ik gedaan heb is de nest thermostaat volledig gereset en dan terug opgestart zonder internet in te stellen. Dan direct naar instellingen gegaan en daar naar heatlink en dan klikken op heatlink vervangen vul nu de code die je op de heatlink vind in je zal zien dat deze direct gevonden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-07-2024
novan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:41:
Heb juist hetzelfde voorgehad. Wat ik gedaan heb is de nest thermostaat volledig gereset en dan terug opgestart zonder internet in te stellen. Dan direct naar instellingen gegaan en daar naar heatlink en dan klikken op heatlink vervangen vul nu de code die je op de heatlink vind in je zal zien dat deze direct gevonden word.
Ik had hetzelfde probleem alleen werkte bij mij bovenstaande helaas niet. Tip van google klantenservice; reset de heatlink 2x achter elkaar alvorens opnieuw te verbinden! Dat werkte bij mij meteen 😄