Feedback over ingediende topic-reports

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Zojuist kreeg ik een (geautomatiseerde?) notificatie dat mijn melding over een V&A-advertentie is afgehandeld en dat de betreffende advertentie verwijderd is. Ik had zo'n melding niet verwacht, maar was aangenaam verrast en vroeg me direct af waarom een dergelijke notificatie niet ook voor topic reports op het forum TR's gegenereerd kan worden?

Uiteraard snap ik dat extra werk voor de moderators geen populaire nieuwe feature is onder mods, maar een notificatie zoals de V&A-melding kan volgens mij grotendeels automatisch gegenereerd worden. Bijvoorbeeld:
- "Je melding over een post is afgehandeld, de post is aangepast" (dus zonder details in de notificatie maar met een link naar de post.)
- "Je melding over een post is afgehandeld, de post is verwijderd" (een link naar de post is vrij zinloos in dit geval, maar eventueel een link naar het topic zou kunnen.)[
- "Je melding over een post / topic is afgehandeld, het moderatie-team heeft passende maatregelen genomen" (Een soort catch-all die gebruikt kan worden als er niets gedaan is maar ook als er achter de schermen actie ondernomen is.)
- Eventueel nog een vierde mogelijke notificatie waar een moderator wat meer informatie in kwijt zou kunnen, maar da's optioneel... De eerste drie zouden (voor zover ik kan inschatten) zo goed als automatisch gegenereerd kunnen worden...

Het voordeel van een notificatie is dat je ook direct zou kunnen toevoegen welke moderator jouw TR heeft afgerond, zodat je niet hoeft te gissen wie jouw melding heeft opgepakt en je dus via DM makkelijker direct de juiste persoon kunt aanschieten als je even iets meer uitleg wilt horen over het hoe / waarom je melding op die specifieke manier is afgehandeld.

1. Welk probleem ervaar je?
Terugkoppeling vanuit het moderatie-team op ingediende TR's is zo goed als afwezig. Als je zelf goed oplet, dan kun je nog terugvinden wanneer er geknipt is in een bepaalde post, maar als een post verwijderd is dan is dat vaak al een stuk lastiger en als er niets zichtbaars met jouw TR gedaan is dan is het onmogelijk om er achter te komen welke moderator je even moet aanschieten. Bovendien kan het soms wel dagen duren voordat een TR afgehandeld is, zodat je niet altijd meer helder hebt of je nou wel of niet een TR ingediend hebt (die zijn immers ook niet terug te lezen).

2. Waarom is dat een probleem?
Stukje gebrek aan transparantie en gebrek aan communicatie vanuit het mod-team.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
De keren dat je als indiener van TR pro-actief op de hoogte gesteld wordt over de afhandeling van jouw TR zijn op de vingers van één hand nul handen te tellen.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Zoals hierboven beschreven was ik positief verrast door de terugkoppeling van mijn melding over een V&A-advertentie. Een algemene melding over wat er met een post gebeurt is na een TR (bv "post aangepast", "post verwijderd" of "passende maatregelen") en een indicatie van welke moderator je TR afgehandeld heeft zou er voor zorgen dat je meer betrokkenheid voelt bij het in stand houden van een goede sfeer op het forum.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als je een TR doet krijgt het topic een rood handje naast "Rapporteer". Als de TR is afgehandeld wordt het handje groen. Wat voor terugkoppeling wil je nog meer?

Als ik wil weten wat voor actie is ondernomen kan ik even terug naar de post die ik gerapporteerd heb maar meestal boeit het me niet zo. Als ik een TR gedaan heb zit mijn klusje er op en is de rest voor de mods.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
De reactie die je wist dat ie ging komen: Kan het ook uit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

naitsoezn schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:20:
De reactie die je wist dat ie ging komen: Kan het ook uit? :+
Hoe bedoel je?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Begrijp dat gevoel wel ja, nu heb je vaak ook het gevoel dat je TR weinig nut heeft. Er zijn inmiddels tig posts geweest en je twijfelt altijd wel beetje of je nou een mod vrijwillig aan het lastig vallen bent of dat je nuttige toevoeging was.

Door feedback te geven kan ik ook beter worden. Nu gooi ik soms reports bij twijfel. Wat prachtig is, als je dan 24 uur erna nog steeds zo’n rood handje ziet vraag je jezelf wel af waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
naitsoezn schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:04:

Het voordeel van een notificatie is dat je ook direct zou kunnen toevoegen welke moderator jouw TR heeft afgerond, zodat je niet hoeft te gissen wie jouw melding heeft opgepakt en je dus via DM makkelijker direct de juiste persoon kunt aanschieten als je even iets meer uitleg wilt horen over het hoe / waarom je melding op die specifieke manier is afgehandeld.
Ik denk niet dat moderators zitten te wachten op mensen die "verhaal" komen halen over de afhandeling van een TR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Skating_vince schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:44:
[...]

Ik denk niet dat moderators zitten te wachten op mensen die "verhaal" komen halen over de afhandeling van een TR...
In de meeste feedback-topics (in ieder geval in General Chat) staat het zinnetje:
Individuele modacties. Hiervoor kun je met de moderator contact opnemen.
Dus dat doet vermoeden dat ze niet zoveel moeite mee hebben om individueel uitleg te geven over hun moderaties :) Wat feitelijk ook geen probleem zou moeten zijn natuurlijk, en wat in mijn ervaring ook vaak geen probleem is.

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 07-10-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vanuit mijn optiek: af en toe stuur ik een DM wanneer ik een TR niet, of heel anders, opvolg. En iedereen is inderdaad welkom om te DM'en met een vraag. Tot er een paar per dag komen, maar dat verwacht ik niet - het is nu eerder een per jaar.

Is het niet makkelijker om die ene keer dat je wat wilt met de info, in de TR te vragen feedback te krijgen? Of het inderdaad gewoon aan de mod vragen. Ik kan me niet voorstellen dat je dit voor elke TR wilt als het om vele TR's gaat. Dan liever individueel maatwerk, dan extra administratief modwerk wat meestal wordt genegeerd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

evilution schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:18:
Als je een TR doet krijgt het topic een rood handje naast "Rapporteer". Als de TR is afgehandeld wordt het handje groen. Wat voor terugkoppeling wil je nog meer?

Als ik wil weten wat voor actie is ondernomen kan ik even terug naar de post die ik gerapporteerd heb maar meestal boeit het me niet zo. Als ik een TR gedaan heb zit mijn klusje er op en is de rest voor de mods.
Dan moet je proactief bij het topic kijken of het afgehandeld is. En als het topic naar de trashcan is verplaatst, zdan kan je wezenloos zoeken naar het topic. Als je op V&A dergelijke meldingen kan krijgen. Waarom niet doortrekken naar TR's op het forum?

"Een moderator heeft je rapportage over topic XXX inmiddels afgehandeld." (o.i.d)

Kortom; Ik ben voor.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1