hoe lang duurt het meestal om hier een pc te verkopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GavinWiegman
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik heb dus sinds gisteren mijn pc te koop gezet hier op Tweakers en ik vroeg me dus af of iemand misschien zijn ervaring kan delen over hoe lang het geduurd heeft totdat het verkocht was en of er een groot verschil zat tussen je vraagprijs en het uiteindelijk uitbetaalde bedrag voor de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 12:23
Hangt er van af. Ik zie dat je 3500 vraagt voor je PC. Flink bedrag :+ weet niet wat het daadwerkelijk heeft gekost, maar kan mij voorstellen dat een tweaker alles door een rekenmachine trekt. Meestal wordt uitgegaan van ~70% van de nieuwprijs.
Ik heb contact gehad met mensen en dat we het binnen een dag na plaatsing al helemaal rond hadden. Heb het ook gezien dat je meerdere malen een advertentie moet vernieuwen omdat je net de juiste persoon moet hebben.

Moet wel zeggen dat het onderhandelingsgehalte hier op tweakers wel een stuk beter is dan op een marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:44

D4NG3R

kiwi

:)

Houd wel rekening met het feit dat je een vrijwel ongebruikt account hebt, geen V&A beoordelingen, maar wel direct een niche advertentie van 3.5K online slingert.

De kans is dus groot dat veel potentiele kopers bij voorbaat al weg zullen lopen, zelf zou ik iig geen zaken met zo'n account doen als het om zo'n hoog bedrag gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 03-10-2023 14:43 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:08
Ik denk dat de meesten voor zo'n bedrag zelf een nieuwe pc samenstellen i.p.v. een "2e handsje" te kopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er zijn meer mensen opzoek naar iets van 800 euro dan voor iets van 3500 euro. De hoeveelheid mensen die zoiets zoeken is dus al aardig beperkt. Heb je iets wat veel mensen willen voor een goede prijs dan kan het prima binnen 1 uur verkocht zijn. Heb je iets wat weinig mensen willen voor een hoge prijs kan je het prima in maanden niet verkopen. Persoonlijk als ik 3500 euro uit zou geven dan koop ik eerder iets nieuws, wat dus het aantal mensen nog verder beperkt want ik ben vast niet de enige. Wil je snel verkopen dan moet het een goede deal zijn bij een hoog bedrag en dat lijkt mij niet het geval hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:25

br00ky

Moderator Harde Waren
We hebben geen glazen bol dus dit is een onzinnig topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.