Hyundai Ioniq 5 probleem accu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eb61
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
Mijn vraag

Wij hebben sinds nov. 22 een Hyundai Ionig 5. Heeft altijd prima gereden alleen moesten we de auto 16 juni 2023 wegbrengen wegens een probleem met de accu.

Er kwam een driehoek met uitroepteken en EV op t scherm met controleer elektr. syst. Wagen .

Auto staat nu dus sinds 16 juni 2023 bij de dealer en er is geen uitzicht wanneer we de auto gemaakt wordt en we deze terug kunnen krijgen. Er zouden geen onderdelen te krijgen zijn......

Eerst zou de hele accu vervangen moeten worden, maar nu zouden er modules vervangen gaan worden.

Mijn vraag is: wie heeft dit ook meegemaakt en hoelang duurde de reparatie.

Ik heb Hyundai gebeld en de fabrieksgarantie is 5 jaar werd er gezegd en die wordt niet verlengd omdat er niet met de auto gereden wordt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hva499
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb inmiddels zelfde probleem met 12v accu. Auto staat sinds 3 dagen bij garage. Kun je laten weten wat bij jou de oplosssing is geweest en of probleem goed verholpen is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
@hva499 zo te zien heeft @Eb61 het hier over de "grote" accu en niet over de 12V accu.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:07
hva499 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 06:50:
Ik heb inmiddels zelfde probleem met 12v accu. Auto staat sinds 3 dagen bij garage. Kun je laten weten wat bij jou de oplosssing is geweest en of probleem goed verholpen is?
Vervangen van de 12V accu moet snel kunnen. Mits dat het enige issue is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hva499
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-05-2024
Dat vraag ik me af. De 12v accu is niet stuk maar de interface/module om deze te laden vanaf grote accu. Dit schijnt vaker voor te komen
https://www.notebookcheck...rders-treft.726954.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eb61
Hallo, bij ons is het de grote accu. Onze auto staat inmiddels precies 7 maanden bij de Hyundai garage.
Sterkte, volgens mij 12V accu zal wel sneller te vervangen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eb61
24-01-2024 auto weer opgehaald na ruim 7 maanden. We zijn er blij mee en voor nu lijkt hij t weer goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

De grote vragen die iedereen nu heeft is: wat en waarom is er nu gedaan/vervangen aan die auto? En waarom duurde dat zo lang?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:43
Gezien de symptomen en de doorlooptijd, denk ik dat je hier alle uitleg kunt vinden: Het grote Hyundai Ioniq 5 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eb61
Er zijn modules vervangen van de accu. De oorzaak dat het zolang duurde was dat het gereedschap waarmee ze de modules moeten plaatsen zolang op zich liet wachten. Daar kan de garage ook niets aan doen, maar belachelijk is het natuurlijk wel. Voor hun was dit de eerste auto met dit euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eb61
We hebben de auto inmiddels terug en doet het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 08:15

big_clarence

wat kan het schele

Eb61 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:57:

Er kwam een driehoek met uitroepteken en EV op t scherm met controleer elektr. syst. Wagen .

Auto staat nu dus sinds 16 juni 2023 bij de dealer en er is geen uitzicht wanneer we de auto gemaakt wordt en we deze terug kunnen krijgen. Er zouden geen onderdelen te krijgen zijn......

Eerst zou de hele accu vervangen moeten worden, maar nu zouden er modules vervangen gaan worden.

Mijn vraag is: wie heeft dit ook meegemaakt en hoelang duurde de reparatie.

Ik heb Hyundai gebeld en de fabrieksgarantie is 5 jaar werd er gezegd en die wordt niet verlengd omdat er niet met de auto gereden wordt.
Bij ons in de auto dezelfde melding. De auto is bij de dealer waar we hem als occasion hebben gekocht. Mijn vrouw en ik krijgen tegenstrijdige berichten vanuit de werkplaats: er zou geen gereedschap zijn om de grote batterij open te maken en een diagnose op te stellen, ik kreeg te horen dat er geen personeel was. Inmiddels geen zicht op hoe lang het gaat duren, toen ik aangaf dat ik online berichten had gezien over maanden, kreeg ik te horen dat dat zeer goed mogelijk is. Vertrouwen in de dealer is, ook door eerdere niet nagekomen afspraken en onwaarheden, weg.
We hebben gevraagd om een gesprek, waarbij terugkoop door de dealer het onderwerp gaat zijn. Jammer, verder is het een fijne auto, maar we hebben al veel problemen gehad en vertrouwen in de dealer is weg. We overwegen een overstap naar een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eb61
Wij hebben de auto bij Hyundai dealer Herwers in Apeldoorn gebracht. Zij hebben dat gereedschap wel.
Het heeft bij ons 7 maanden en 1 week geduurd. (Dat kwam o.a. dat ze moesten wachten op 't gereedschap).
Nu doet hij 't weer prima. De auto rijdt idd heerlijk.
Succes hopelijk wordt het bij u ook opgelost.
Bent u wel bij een Hyundai dealer geweest? Die zouden het toch op moeten kunnen lossen. Anders misschien 't probleem voorleggen bij een andere Hyundai dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
big_clarence schreef op zondag 18 februari 2024 @ 15:27:
[...]

Bij ons in de auto dezelfde melding. De auto is bij de dealer waar we hem als occasion hebben gekocht. Mijn vrouw en ik krijgen tegenstrijdige berichten vanuit de werkplaats: er zou geen gereedschap zijn om de grote batterij open te maken en een diagnose op te stellen, ik kreeg te horen dat er geen personeel was. Inmiddels geen zicht op hoe lang het gaat duren, toen ik aangaf dat ik online berichten had gezien over maanden, kreeg ik te horen dat dat zeer goed mogelijk is. Vertrouwen in de dealer is, ook door eerdere niet nagekomen afspraken en onwaarheden, weg.
We hebben gevraagd om een gesprek, waarbij terugkoop door de dealer het onderwerp gaat zijn. Jammer, verder is het een fijne auto, maar we hebben al veel problemen gehad en vertrouwen in de dealer is weg. We overwegen een overstap naar een ander merk.
Mijn 6 is een paar weken terug in Apeldoorn binnen 3 weken gefixed.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert53
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09-03 10:28
Heb een Ioniq 5 sinds Juli 2023.
Wagen viel op 18 mei stil en kreeg melding controleer elektrisch systeem
Van 18 mei tot 30 november in garage gestaan.
Elektromotor vervangen.
Staat sinds 16 december terug in garage met de zelfde miserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert53
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09-03 10:28
Gisteren wagen gaan ophalen.
Weer een nieuwe elektro motor.
Ben eens benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chewy8
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 25-02 14:06
De iccu van mijn ioniq 5 is 3 jaar oud 75000km is sinds 22 december 2024 kapot en staat sindsdien bij de hyundai dealer. Er zou eind februari 2025 een vervangende ICCU binnenkomen maar heb tot op heden nog niets gehoord of dat nog gaat lukken.
Het is een leaseauto en de leasemaatschapij (mobilty service) verwacht dat we gewoon doorbetalen voor een auto die er niet is. Ze bieden ook geen vervangend vervoer omdat we dit hadden moeten verzekeren. Heeft iemand tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chewy8
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 25-02 14:06
net gebeld dat de auto weer gereed is na precies 2 maand en 2 dagen te hebben stilgestaan bij de garage.
Pagina: 1