Laptop werk en studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-10 16:19
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Laptop is bedoeld voor werk, ik werk op de IT afdeling en zal me bezighouden met systeembeheer, automatisering en zal ook regelmatig aan het programmeren zijn. VM's draaien zal ook gebeuren.

Wat betreft studie is het gewoon simpel office werk.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Vanuit de werkgever een budget van 1400 euro incl. btw meegekregen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Regelmatig, van huis naar werk en op kantoor van bureau naar bureau naar serverkast :+ , hiernaast ga ik regelmatig 15km enkele reis op de fiets naar werk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Zelf een beetje gescrolled en gelezen. Erg gecharmeerd van het chassis van de Thinkpads van Lenovo, lees goede verhalen over het toetsenbord en de touchpads, daarnaast zou het ook retestevig moeten zijn, wat me handig lijkt bij constant meepakken. Moet wel wat power hebben en daarom op de volgende config van een Thinkpad P14s gen 4 AMD gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-hu1FMjq59ukKUGeuimpDeyAcs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wLo5AUBPHSEfIdOClyPUWeOP.png?f=fotoalbum_large

7840u, 32gb ddr5, 512gb ssd (zelf nog wel wat groters liggen als het een keer nodig is), 400 nits scherm (kan toch zomaar zijn dat sommige bureaus bij ons helder zonlicht hebben op de grotr ramen). Lijkt me wel een lekkere hoeveelheid power :), maaaaar als iemand anders een goed alternatief heeft dan is dat natuurlijk hartstikke welkom!