Toon posts:

Denon AVR 1601 of Yamaha RX V420 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu nog een beetje te twijfelen tussen de Denon AVR 1601 en de Yamaha RX V420.
Prijzen zijn vrijwel gelijk,en persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de Denon.
Wat vinden de experts hiervan ?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Tja, ik ben Yamaha fan, dus mij lijkt het duidelijk :P Ik lees wel vaak dat de goedkope Yamaha's heel vaak awards krijgen voor beste budget receiver.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

DENON!!!!!!! SUPER!!!!!!! zozo hehe dat moest er ff uit. Heb zelf ook een denon daarvoor een yamaha. En daarvoor weer een yamaha. Was wel 20 jaar oud. die 2e yamaha had het helemaal niet lang uitgehouden. Terwijl die Denon is nu 4 jaar oud en nog steeds een prachtgeluidje!!!

grtzzzz peter

Verwijderd

Yep, hier ook een DENON fan. :)
Vroeger ook Yamaha gehad, maar geef mij maar DENON, prima spul. :9

Blijft natuurlijk wel zo dat je boxen eigenlijk het belangrijkste zijn.
Maar dat is voor ieder zijn persoonlijke keuze.

gr,
Roel

Verwijderd

Heej....Denon zal beslist een goeie keuze zijn.
Ik zelf heb hier een bioscoop geluidje staan,
door een perfecte 5.1/dts versterker van Denon
samen met een ook zo perfecte DVD speler.

Dit is werkelijk een van mijn betere aankopen geweest.

Ik zou zeggen, ga gewoon eens luisteren naar de apparatuur,
de betere audio zaken sluiten alles aan voor je in de winkel
zoals jij het wilt horen !

Succes met je keuze.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mensen, willen jullie niet onder elke post "greetz" of "groeten" zetten? Dat leest irritant. :{

Topicstarter:

Welke je moet kopen: Ga zelf kijken welke je mooier vindt. Het zijn beiden volgens mij apparaten die goed doen wat ze moeten doen (klinken prima, degelijk gemaakt, dolby digital). De vraag die je stelt heeft (zoals je ziet) gewoon duidelijk geen zin, omdat ieder dan z'n eigen voorkeur hier neerkalkt:
Op woensdag 05 september 2001 18:02 schreef JT het volgende:
Yamaha
Op woensdag 05 september 2001 18:04 schreef pjot het volgende:
DENON!!!!!!! SUPER!!!!!!!
Op woensdag 05 september 2001 18:10 schreef Bambo het volgende:
Yep, hier ook een DENON fan. :)
Vroeger ook Yamaha gehad, maar geef mij maar DENON, prima spul. :9
Het zou me helemaal niets verbazen als geen van bovenstaande drie mensen ze geen van beide gehoord hebben, dus maar wat roepen (in principe).

Ik neem aan dat je al gekeken hebt naar wat jij belangrijk vindt (geluisterd wellicht!) en of je verschil gehoord hebt. Als je zelf voorkeur hebt naar de Denon, zie ik daar zelf geen bezwaar in hoor :). Het is in ieder geval geen harrie-warrie merk ofzo. :)

(ik heb ze geen van beide gehoord).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik heb ze beiden niet gehoord maar heb met beide merken wel ervaring. beide merken zijn goed, ik vind denon iets natuurgetrouwer dan yamaha. Als je alles van een merk wil hebben moet je ook alvast ff naar de ander componenten kijken.

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 18:15 schreef JvS het volgende:
Mensen, willen jullie niet onder elke post "greetz" of "groeten" zetten? Dat leest irritant. :{

Topicstarter:

Welke je moet kopen: Ga zelf kijken welke je mooier vindt. Het zijn beiden volgens mij apparaten die goed doen wat ze moeten doen (klinken prima, degelijk gemaakt, dolby digital). De vraag die je stelt heeft (zoals je ziet) gewoon duidelijk geen zin, omdat ieder dan z'n eigen voorkeur hier neerkalkt:
[..]

Dus jij wilt zeggen dat ik er zelf een Denon tekentje heb opgeplakt?? :?

grtzzz Peter

[..]

[..]

Het zou me helemaal niets verbazen als geen van bovenstaande drie mensen ze geen van beide gehoord hebben, dus maar wat roepen (in principe).

Ik neem aan dat je al gekeken hebt naar wat jij belangrijk vindt (geluisterd wellicht!) en of je verschil gehoord hebt. Als je zelf voorkeur hebt naar de Denon, zie ik daar zelf geen bezwaar in hoor :). Het is in ieder geval geen harrie-warrie merk ofzo. :)

(ik heb ze geen van beide gehoord).

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Waarom ga je ze niet is allebei op jouw speakers beluisteren ? Dan kan je het best beslissen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 18:27 schreef JT het volgende:
Waarom ga je ze niet is allebei op jouw speakers beluisteren ? Dan kan je het best beslissen.
dit is inderdaad een goeie manier om te horen welke jij
het mooiste vind. De audiozaak waar je het koopt, zal zelfs mischien langs komen met beide versterkers, zodat je het in
je eigen omgeving kan beluisteren.

De betere audiozaken zullen daar niet moeilijk over doen, het is tenslotte niet goedkoop spul wat je wilt gaan kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan de prut in duitsland te kopen (online),omdat dat behoorlijk veel scheelt.
Ik vind de Denon persoonlijk mooier,maar het gaat mij voornamelijk om de geluidskwaliteit.
Ik kan van de RX V420 geen reviews vinden,en de reden dat ik dit topic start,is dat misschien iemand ervaring heeft met 1 van beide receivers.
Vantevoren beide receivers beluisteren zal niet lukken,omdat ze niet te koop zijn waar ik woon.
Vandaar dat ik jullie om een (onderbouwde) mening vraag.

Verwijderd

oke hier gaan we.

Ik zelf heb een type hoger ..de 1800.. van de denon.

De 1601 verschilt qua opties denk ik niet zo veel als ik het zo lees op de Denon site.

Ik kan je geen mening geven over dat andere merk, dus brand ik wel even los over wat ik hier heb staan.

Natuurlijk zijn de boxen erg belangrijk. Ikzelf heb 5 boxen staan van chario, dit zijn alle 5 gelijkwaardige boxen. (wat noodzakelijk is voor 5.1/dts.). Ik heb geen subwoofer genomen, die kan je er natuurlijk wel op aansluiten. Maar de versterker/boxen geven een berg laag....waardoor je op een flatje zeker geen sub nodig hebt. Het geluid is kortweg verbluffend te noemen met films. Alles is goed in te stellen en bij films die niet 5.1 of dts zijn genereerd deze versterker een goed pro-logic geluid. Tevens zijn er verschillende pre-sets die je kan gebuiken.

De aansluitingen, er zit een optische en een coax op. De coax heb ik gebruikt om mijn pc geluid via mijn SBlive SPIFF uitgang, naar de versterker te sturen. Erg fijn dit...

Hoewel het beter is je DVD coaxiaal aan te sluiten. Maar helaas heeft hij maar 1 coax ingang.

Aangezien deze versterker gewoon stereo ook nog eens op de koop zeer lekker ten horen brengt. Maar goed, dat zal je toch zelf moeten ervaren.

Wat me wel opviel, en ik bij andere versterkers minder vond is de optie 5 channels stereo, deze klinkt goed gelijkwaardig bij deze versterker.

Wat ook fijn is, is dat de versterker alle pre-sets bij de verschillende modes onthoud. Ofwel bij films kan je em naar smaak instellen, en bij gewone muziek weer anders, zonder het steeds terug te moeten zetten.

Verder...sja....ik heb niet echt iets wat minder is aan
deze versterker. Mischien is de afstandsbediening wat
minder, ik heb een heel warrig ding erbij, maar goed dat
went wel. Tenslotte gaat het om het geluid.

Als laatste...de service van Denon is uitmuntend.....ik heb dat mogen ervaren toen ik problemen had met mijn DVD
speler van Denon (dvd 2500). Dit apparaat had problemen met
synchroon lopen beeld/geluid. De leverancier in Meteren, heeft dit apparaat zo omgeruild in de winkel waar ik het kocht voor een stuk duurder type....klasse gewoon.

Verder is het jammer dat je er niet naar kan luisteren, ga dit anders toch even doen in een winkel in de buurt, laat je overtuigen....of niet...en bestel hem dan online...

succes...ik ben uitgeluld :D

Verwijderd

Topicstarter
ptr,thanks voor de info.
Dat van die remote had ik ook al ergens gelezen.
Ach,als dat het enigste minpuntje is...
Volgens mij zijn de verschillen tussen de 1601 en de 1800 het vermogen en Dolby Prologic II (als ik het goed heb...).

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 02:41 schreef Reaper® het volgende:
ptr,thanks voor de info.
Dat van die remote had ik ook al ergens gelezen.
Ach,als dat het enigste minpuntje is...
Volgens mij zijn de verschillen tussen de 1601 en de 1800 het vermogen en Dolby Prologic II (als ik het goed heb...).
dolby prologic II zit toch alleen op de 1602, 1802 serie :?

Verwijderd

Topicstarter
|:( klopt....mijn fout ! :D
Pagina: 1