Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-07 15:46
Hallo,

Ik ben op zoek naar een tag achtig iets om mijn dochter te "volgen".
Nu heb ik diverse tag's gevonden, maar ze vertrouwen allemaal op bluetooth verbinding met telefoons van derden, die dan ook toevallig nog hun tracking-app hebben aan staan.

Wij hebben Android telefoons, dus de airtag gaat hem niet worden helaas.
(zou mooi zijn als google dat mag implementeren in standaard android)

Een tile word vaak als beste vervanger genoemd, maar ik kan nergens de dekking in nederland en specifiek hoofddorp noord vinden.

Zelf had ik dus de tile gevonden, en de samsung tag.
Maar beide geven niet het gevoel dat er een betrouwbaar (dus app loos) netwerk is.

Wat wil ik ermee.
Ik wil een tracker aan de skelter en fiets van mijn dochter.
Mijn dochter komt nu op een leeftijd (7jr) dat ze er alleen op uit gaat met vriendjes.
Onze straat is niet echt kind proof, dus ze gaan naar straten in de wijk achter ons huis.

Soms komt ze terug zonder fiets, en dan kan ik op speurtocht.
Ook is het handig om ongeveer te weten waar ik heen moet als ik haar voor het avondeten op moet halen.

Een telefoon heeft ze (gelukkig) nog niet.
En ik wil haar ook niet continue live kunnen volgen, ik vind dat vreselijk namelijk van andere ouders.
Dus ik zat te denken aan een tracker, die geven eens in de zoveel tijd een globale locatie.

Mijn vrouw haar oom heeft hele goede ervaringen met de airtag, die hij zowat overal aan heeft zitten.
Maar wij hebben dus geen apple telefoons, en dan zijn die tags nutteloos.

Heeft iemand goede ervaringen met een tag (of iets anders) in een soortgelijke use-case?

Frank

[ Voor 4% gewijzigd door FRANQ op 03-10-2023 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-07 23:01
Samsung is best veel verkocht in Nederland, dus die tags zouden goed moeten werken, bestel er eens een en test het uit in de buurt of het echt werkt of niet door je vrouw de fiets te laten verplaatsen of je die kunt vinden op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
@swhnld Bedankt voor je antwoord.
Ik ga denk ik een tile bestellen, om te testen.

Ik kwam ook dit tegen in mijn zoektocht:
https://www.techradar.com...-heres-what-it-looks-like

Mogelijk is het het waard hierop te wachten, want als apple inderdaad met google samenwerkt met het find my devices gebeuren. Dan zou dat wel een hoop mogelijkheden bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:32
Ik kwam vandaag dit project tegen: https://github.com/seemoo-lab/openhaystack

Is wel redelijk tweaker waardig om het zelf te bouwen :-) maar er zit wel een voorwaarde voor een mac aan vast om het te linken dus weet niet of dat een mogelijkheid is?

Nog meer info over het hoe op https://positive.security/blog/send-my

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:13
FRANQ schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:22:
@swhnld Bedankt voor je antwoord.
Ik ga denk ik een tile bestellen, om te testen.

Ik kwam ook dit tegen in mijn zoektocht:
https://www.techradar.com...-heres-what-it-looks-like

Mogelijk is het het waard hierop te wachten, want als apple inderdaad met google samenwerkt met het find my devices gebeuren. Dan zou dat wel een hoop mogelijkheden bieden :)
Hoe is het bevallen? Want ik ben toevallig op zoek naar iets vergelijkbaars, gezien mijn moeder in 3 weken tijd nu al 2x haar spullen "ergens" kwijt is geraakt. (Waarschijnlijk weggelopen en laten liggen). Ze heeft een samsung telefoon, dus ik denk niet dat ze over wilt naar apple (zeker niet puur voor airtags).

Helaas is de betere ervaringen die ik online kan vinden gebasseerd op airtag, vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
99ruud99 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:03:
[...]

Hoe is het bevallen? Want ik ben toevallig op zoek naar iets vergelijkbaars, gezien mijn moeder in 3 weken tijd nu al 2x haar spullen "ergens" kwijt is geraakt. (Waarschijnlijk weggelopen en laten liggen). Ze heeft een samsung telefoon, dus ik denk niet dat ze over wilt naar apple (zeker niet puur voor airtags).

Helaas is de betere ervaringen die ik online kan vinden gebasseerd op airtag, vandaar de vraag.
De tiles vertrouwen op het tile netwerk, maar dan ben je erg afhankelijk van hoeveel tiles in de buurt verkocht zijn.
Dat samen met mindere ervaringen bij familie/vrienden met het tracken van koffers op vakantie besloten het niet te proberen.

Het is een toch net te klein netwerk.

Het android Find my device network is inmiddels uitgerold.
Chipolo tags werken daarmee, en dat zou een airtag achtige werking hebben.
Die zouden wel gebruik moeten maken van alle android telefoons.

https://www.amazon.nl/Chi...erchant-items&sr=1-2&th=1

Maar nog geen ervaring mee.
Wel in de black-friday nu, dus relatief goedkoop te proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 27-11-2024 13:47 ]

Pagina: 1