Hallo,
Ik ben op zoek naar een tag achtig iets om mijn dochter te "volgen".
Nu heb ik diverse tag's gevonden, maar ze vertrouwen allemaal op bluetooth verbinding met telefoons van derden, die dan ook toevallig nog hun tracking-app hebben aan staan.
Wij hebben Android telefoons, dus de airtag gaat hem niet worden helaas.
(zou mooi zijn als google dat mag implementeren in standaard android)
Een tile word vaak als beste vervanger genoemd, maar ik kan nergens de dekking in nederland en specifiek hoofddorp noord vinden.
Zelf had ik dus de tile gevonden, en de samsung tag.
Maar beide geven niet het gevoel dat er een betrouwbaar (dus app loos) netwerk is.
Wat wil ik ermee.
Ik wil een tracker aan de skelter en fiets van mijn dochter.
Mijn dochter komt nu op een leeftijd (7jr) dat ze er alleen op uit gaat met vriendjes.
Onze straat is niet echt kind proof, dus ze gaan naar straten in de wijk achter ons huis.
Soms komt ze terug zonder fiets, en dan kan ik op speurtocht.
Ook is het handig om ongeveer te weten waar ik heen moet als ik haar voor het avondeten op moet halen.
Een telefoon heeft ze (gelukkig) nog niet.
En ik wil haar ook niet continue live kunnen volgen, ik vind dat vreselijk namelijk van andere ouders.
Dus ik zat te denken aan een tracker, die geven eens in de zoveel tijd een globale locatie.
Mijn vrouw haar oom heeft hele goede ervaringen met de airtag, die hij zowat overal aan heeft zitten.
Maar wij hebben dus geen apple telefoons, en dan zijn die tags nutteloos.
Heeft iemand goede ervaringen met een tag (of iets anders) in een soortgelijke use-case?
Frank
Ik ben op zoek naar een tag achtig iets om mijn dochter te "volgen".
Nu heb ik diverse tag's gevonden, maar ze vertrouwen allemaal op bluetooth verbinding met telefoons van derden, die dan ook toevallig nog hun tracking-app hebben aan staan.
Wij hebben Android telefoons, dus de airtag gaat hem niet worden helaas.
(zou mooi zijn als google dat mag implementeren in standaard android)
Een tile word vaak als beste vervanger genoemd, maar ik kan nergens de dekking in nederland en specifiek hoofddorp noord vinden.
Zelf had ik dus de tile gevonden, en de samsung tag.
Maar beide geven niet het gevoel dat er een betrouwbaar (dus app loos) netwerk is.
Wat wil ik ermee.
Ik wil een tracker aan de skelter en fiets van mijn dochter.
Mijn dochter komt nu op een leeftijd (7jr) dat ze er alleen op uit gaat met vriendjes.
Onze straat is niet echt kind proof, dus ze gaan naar straten in de wijk achter ons huis.
Soms komt ze terug zonder fiets, en dan kan ik op speurtocht.
Ook is het handig om ongeveer te weten waar ik heen moet als ik haar voor het avondeten op moet halen.
Een telefoon heeft ze (gelukkig) nog niet.
En ik wil haar ook niet continue live kunnen volgen, ik vind dat vreselijk namelijk van andere ouders.
Dus ik zat te denken aan een tracker, die geven eens in de zoveel tijd een globale locatie.
Mijn vrouw haar oom heeft hele goede ervaringen met de airtag, die hij zowat overal aan heeft zitten.
Maar wij hebben dus geen apple telefoons, en dan zijn die tags nutteloos.
Heeft iemand goede ervaringen met een tag (of iets anders) in een soortgelijke use-case?
Frank
[ Voor 4% gewijzigd door FRANQ op 03-10-2023 09:41 ]