Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybleek
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-04 18:15
Voor het internet in mijn Italiaanse huisje (in een gebied met slechte dekking) heb ik router en abonnement op Iliad (300GB per maand voor 14,99) aangeschaft. Werkte perfect voor n 4 tal maanden. Streamen met chromecast ging zelfs op 2 tv samen.....Sinds 4 dagen hele trage verbinding of een zoekende router. Alleen s nachts of s morgens vroeg heb ik nog een aardige verbinding. Ik heb kennis van een plug en play niveau en vraag mij af of het nu aan de router ligt of aan de dekking van Iliad.....
Ik kom er niet uit. Heb iets geprobeerd met het instellen van de router op Manual zodat je kan aangeven op welke banden de router moet zoeken maar dat hielp niet. Mijn vraag, waar moet ik zoeken?? Routergericht of Iliad simcard. gericht, of een antenne erbij of....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybleek
De router is goed, ik ben naar de winkel geweest waar ik e.e.a. gekocht hebt en de router werkte uitstekend. Overigens s nachts en s ochtends vroeg ook. De provider, Iliad heeft waarschijnlijk iets gewijzigd. Ik weet nu waar ik de fout zoeken moet en overweeg een andere provider met betere dekking als Iliad niet met een oplossing komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 09:15
Misschien een Idee om een Router zoals de B818 te halen met 4G+? dan kan je banden bonden en zal de kwaliteit van de verbinding ook een stuk beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybleek
Opgelost. De klacht van het slechte bereik is doorgegeven aan iliad. Sinds gisteravond onafgebroken een perfecte verbinding van 35 tot 80 mbps. De router is dus prima en iliad vind ik nu ook prima