Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 13:45
is er eigenlijk geen topic speciaal voor de fritzbox en zijn os?

lees toch wel wat mensen ( tweakers ) die deze routers inzetten.

hoe dan ook heb een 4060 binnen gekregen en nadat gisteren avond alles goed draaide ( nog geen repeater alleen de 4060 ) was vanmorgen de instellingen veranderd....

iemand die ervaring al eens gehad?

ander ding wat ik heb ontdekt is het zo dat sommige wifi devices niet meer willen connecten ik moet ze dan aan en uit zetten want opnieuw proberen ( wat ze wel zullen doen ) werkt blijkbaar niet.

wat ik zelf ook wel vervelend vind is dat je de 2,4 en 5ghz wel een eigen naam kan geven maar niet een eigen wachtwoor en laat ik dat nu wel hebben gehad dus alles 5ghz devices moet ik opnieuw aanmelden met het2,4 wachtwoord.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Zou je iets meer kunnen vertellen over je setup?

Heb je dit al gelezen?:

https://nl.avm.de/service...-FRITZ-Box-optimaliseren/

[ Voor 61% gewijzigd door Edje040 op 03-10-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Altijd eerst een fabrieksreset uitvoeren op een Fritz apparaat en dan direct kijken of er een firmware update beschikbaar is. Er is pas een cruciale firmware update geweest op alle modellen om een actieve remote exploit te stoppen. Nadere uitleg (Duitstalig) : https://www.heise.de/hint...hmen-9323225.html?seite=1

Als de Fritz zijn instellingen blijft 'vergeten', is er meestal een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 17-09 15:54
Maxwp schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:59:
wat ik zelf ook wel vervelend vind is dat je de 2,4 en 5ghz wel een eigen naam kan geven maar niet een eigen wachtwoor en laat ik dat nu wel hebben gehad dus alles 5ghz devices moet ik opnieuw aanmelden met het2,4 wachtwoord.
Ik heb zelf 2.4ghz en 5ghz gecombineerd staan en laat het de Fritzbox en wifi-client zelf uitvogelen welke verbinding ze willen gebruiken. En dat gaat bij mij gewoon helemaal goed. Beter zelfs dan met aparte netwerken, want veel telefoons en tablets blijven lang vasthouden aan hun verbonden SSID, ook als het op dat moment een veel beter idee is om gewoon te wisselen naar het andere SSID. Nu het gecombineerd is gaat het goed.

Er is vast een reden waarom je ze gesplitst hebt èn hebt voorzien van een apart wachtwoord. Maar dat laatste is dus niet mogelijk op een Fritzbox. Zijn de redenen die je had om het te splitsen er nog steeds?

Ik heb dit apparaat een paar maanden in gebruik en het is de eerste router die mij geen gezeik heeft opgeleverd. Erg jammer dat het bij jou dan ergens is misgegaan. Welke instellingen waren er precies veranderd eigenlijk?

[ Voor 11% gewijzigd door xFeverr op 03-10-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
xFeverr schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:08:
[...]

Ik heb zelf 2.4ghz en 5ghz gecombineerd staan en laat het de Fritzbox en wifi-client zelf uitvogelen welke verbinding ze willen gebruiken. En dat gaat bij mij gewoon helemaal goed. Beter zelfs dan met aparte netwerken, want veel telefoons en tablets blijven lang vasthouden aan hun verbonden SSID, ook als het op dat moment een veel beter idee is om gewoon te wisselen naar het andere SSID. Nu het gecombineerd is gaat het goed.

Er is vast een reden waarom je ze gesplitst hebt èn hebt voorzien van een apart wachtwoord. Maar dat laatste is dus niet mogelijk op een Fritzbox. Zijn de redenen die je had om het te splitsen er nog steeds?

Ik heb dit apparaat een paar maanden in gebruik en het is de eerste router die mij geen gezeik heeft opgeleverd. Erg jammer dat het bij jou dan ergens is misgegaan. Welke instellingen waren er precies veranderd eigenlijk?
mm als ik alle 5ghz devices moet voorzien van een nieuw wachtwoord is dat wel een dingetje.
zeker bij een streng met veel tekens ;-)

moet zeggen dat het me veel ellende heeft gekost maar heb het werkende de 5ghz dan niet natuurlijk met een andere ww.

wat een drama de ene handleiding zegt eerst de knop op de repeater en dan de op master de andere schtijft andersom en daar is het 6 sec vast houden maar new firmware weer even kort indrukken.

waarom moet dat elke keer worden aangepast houd het gewoon zoals het is.
ook ineens na opnieuw opstarten moest ik naast een wachtwoord ook een login naam invullen welke niet op de sticker stond en ik ook niet wist.
dus maar weer reset.

drama.. maar kunnen niet meer terug dus hopen dat het nu blijft werken.
heb de 3000ax maar via vast netwerk kabel want via wifi geen moment aan het werk gekregen

ook als ik iets selecteer in het menu van de mesh vinkt hij ineens wat anders automatisch uit terwijl je dat erna wel gewoon weer kan aanvinken en dat ook werkt..... beetje wierd allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Maxwp op 03-10-2023 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Lees de handleiding eerst eens. Een Fritzbox is een van de meest simpel in te stellen routers.
Als het je niet lukt om deze router in te stellen dan kun je beter bij een provider-modem blijven.
Ik krijg het gevoel dat je helemaal niet weet waar je mee bezig bent.

En op de eerdere vraag hoe je setup er uit ziet heb je ook nog geen antwoord gegeven. Het blijft gissen.
Bij welke provider zit je? Wat voor een verbinding? Hoe heb je alles aangesloten etc etc

[ Voor 27% gewijzigd door Edje040 op 03-10-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
ik gebruik deze als wifi acces point met het mesh netwerk wat me wel aansprak
als router gebruik ik een microtik welke ik fijner vind dan deze fritzbox
kan in de fritzbox niet eens instellen welke wifi standaard ik wil hebben ( dat verschil ook weer per model, wat een onzin ) kan alleen wifi 4 of 6 selecteren maar niet welke snelheid etc etc.

hier nog een goed voorbeeld
ik heb de 4060 eerst naast de pc gehad alles ingesteld daarna ben ik hem gaan verplaatsen en dus de stroom eraf toen merkte ik erna dat sommige wifi app niet meer was aangemeld.
dus ik deze van de stroom af en weere aan en waren ze aangemeld.
dus ik denk zet de fritxbox eens uit en weer aan en ja hoor de zelfde wilde weer niet aanmelden en andere weer wel.
de oude acces point had dit probleem niet lijkt me dan niet aan de devices te liggen.
ik heb verschillende shellys bijvoorbeeld en de ene wil wel aamelden de andere weer niet
dit probleem had ik eerste niet

[ Voor 22% gewijzigd door Maxwp op 04-10-2023 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-09 13:15
Beste Maxwp,

hier heb je informatie over de snelheid van de FRITZ!Box 4060.

https://nl.avm.de/service...-bereikt-met-de-FRITZ-Box

Het is zeker geen fout van de FRITZ!Box als je deze stroomloos maakt, dan verbinden zich de cliënts met een ander Wi-Fi netwerk totdat de FRITZ!Box weer opgestart is.

Als wij het goed lezen, is de FRITZ!Box met een router van microtik verbonden en je kan de FRITZ!Repeater 3000 AX niet aanmelden? Dat moet gewoon gaan lukken in één minuut.
Stel de repeater in de buurt van de FRITZ!Box op en dan werk deze documentatie af, hierna zal de repeater keurig verbonden zijn.

https://nl.avm.de/service...thuisnetwerk-configureren

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam

AVM GmbH

Pagina: 1