Nieuwe PC bouwen, Windows 11 Pro retail (usb-stick) back up

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcool6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09-2024
Mijn vraag
..
Ben een nieuwe pc aan het bouwen en heb een besturingssysteem nodig. Wil de Windows 11 pro-retail
aanschaffen. Mijn vraag is eigenlijk, ik zie dat dat op een usb-stick wordt geleverd. Kan ik dit back-uppen
in een dvd of op een andere wijze? Want wat als de originele usb-stick beschadigd raakt en ik een herinstallatie moet doen?

Beste antwoord (via sugarcool6 op 03-10-2023 18:01)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:13

TheVMaster

Moderator WOS
sugarcool6 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 02:39:
Mijn vraag
..
Ben een nieuwe pc aan het bouwen en heb een besturingssysteem nodig. Wil de Windows 11 pro-retail
aanschaffen. Mijn vraag is eigenlijk, ik zie dat dat op een usb-stick wordt geleverd. Kan ik dit back-uppen
in een dvd of op een andere wijze? Want wat als de originele usb-stick beschadigd raakt en ik een herinstallatie moet doen?
Je kunt een nieuwe iSO van Windows gewoon downloaden op de site van Microsoft. Je moet de licentie key goed bewaren, dat is het enige wat echt belangrijk is.

Overigens zou ik een USb stick niet zo snel proberen te backuppen op een DVD. Die gebrande DVD is ook niet onbeperkt houdbaar. Denk dat de USB langer mee gaat dan een gebrande dvd.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 03-10-2023 10:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 08:38

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Ja, dat gaat. Je kunt niet zomaar een kopie maken middels drag en drop want je hebt het master boot record en de partitie tables ook nodig van de usb stick.

Je kunt bijv het programmaatje ImageUSB gebruiken hiervoor. https://www.osforensics.com/tools/write-usb-images.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
En die usb kan je altijd opnieuw maken (gratis) van willekeurig welke usb stick met meer dan 16 gb, via de Microsoft website.
Enige wat nodig is is de licentie code.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:13

TheVMaster

Moderator WOS
sugarcool6 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 02:39:
Mijn vraag
..
Je kunt een nieuwe iSO van Windows gewoon downloaden op de site van Microsoft. Je moet de licentie key goed bewaren, dat is het enige wat echt belangrijk is.

Overigens zou ik een USb stick niet zo snel proberen te backuppen op een DVD. Die gebrande DVD is ook niet onbeperkt houdbaar. Denk dat de USB langer mee gaat dan een gebrande dvd.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 03-10-2023 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

haagsepracht schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 06:04:
Ja, dat gaat. Je kunt niet zomaar een kopie maken middels drag en drop want je hebt het master boot record en de partitie tables ook nodig van de usb stick.

Je kunt bijv het programmaatje ImageUSB gebruiken hiervoor. https://www.osforensics.com/tools/write-usb-images.html
Of, iets wat ik in dit geval wat veiliger zou vinden, de Media Creation Toolkit van Microsoft zelf gebruiken. Daarmee kun je direct kiezen of je een USB stick wilt maken, of een ISO om later te branden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarcool6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09-2024
OK Ik ben zeer geholpen met jullie antwoorden, bedankt voor het reageren.
Pagina: 1