Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdW-
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 28-07 21:37
Ik ben al jaren een MacOS gebruiker en een Xbox gamer dus heb me de laatste tijd (sinds de M1 van Apple) niet meer in hardware verdiept.

Ik wil echter ook gamen op de PC.

Nu heb ik de volgende configuratie bij Alienware om bijvoorbeeld Halo te spelen.

AMD Ryzen 7 7700, 65W 8-Core
NVIDIA(R) GeForce RTX(TM) 4060, 8GB GDDR6
32GB, 2x16GB, DDR5, 4800MHz
1TB NVMe M.2 PCIe SSD
Dark Side of the Moon 750W PSU, Liquid Cooled CPU & Solid Side Panel
Qualcomm WCN6856, 2x2, 802.11ax, MU-MIMO, Bluetooth(R) wireless card
Windows 11 Pro

Is dit voldoende voor de komende jaren?

Thanks!

Beste antwoord (via MvdW- op 03-10-2023 01:16)

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:55
Lijkt mij een prima systeem waar je die games goed mee zou kunnen draaien.
Dell biedt niet de meeste bang for buck, maar als je dat wil moet je zelf gaan bouwen.
De recenties van de 4060 zijn niet heel lovend, maar voor Halo lijkt het een hele goede kaart.
Halo heeft baadt bij 6 snelle CPU cores, dus waarschijnlijk is een R5 ook prima, maar dit geeft wel ruimte voor andere applicaties.
32GB werkgeheugen is ondertussen standaard aan het worden. 6000mhz werkgeheugen is de beste optie voor deze AMD CPU's, maar betwijfel of de Dell's en HP's dit standaard aanbieden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
MvdW- schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:03:

Is dit voldoende voor de komende jaren?

Thanks!
Helaas kan niemand in de toekomst kijken, dus is deze vraag nooit vooraf te beantwoorden.

Maar of deze pc geschikt is voor het beoogde gebruik is het handig om wat meer informatie te hebben.
Op welke resolutie en Refreshrate wil je kunnen spelen?
Welke games ben je nog meer van plan te gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdW-
ik ben al tevreden op 1920x1080 en 120 hertz als het kan. Ik ben nu gewoon een Xbox Series S gewend met een gewone televisie. ( Ik game eigenlijk alleen in het najaar en winter)

ik heb deze monitor erbij gekocht: Alienware AW2723DF - QHD Nano IPS Gaming Monitor - 280hz - 27 inch

Het zal vooral Halo, Final Fantasy en WoW zijn.
Verder eigenlijk niets

Ik blijf vooral een MacOS gebruiker maar gamen op een Mac is een lachtertje

[ Voor 26% gewijzigd door MvdW- op 02-10-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
Alienware is tegenwoordig een internetmeme geworden. Staan erom bekend dat ze rommel verkopen aan veel te dure prijzen.

Als je een prebuilt wil zou ik eens bij Agando kijken, qua prijs zijn die zeer goed en je kan alles naar wens configureren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
Lijkt mij een prima systeem waar je die games goed mee zou kunnen draaien.
Dell biedt niet de meeste bang for buck, maar als je dat wil moet je zelf gaan bouwen.
De recenties van de 4060 zijn niet heel lovend, maar voor Halo lijkt het een hele goede kaart.
Halo heeft baadt bij 6 snelle CPU cores, dus waarschijnlijk is een R5 ook prima, maar dit geeft wel ruimte voor andere applicaties.
32GB werkgeheugen is ondertussen standaard aan het worden. 6000mhz werkgeheugen is de beste optie voor deze AMD CPU's, maar betwijfel of de Dell's en HP's dit standaard aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdW-
Wat maakt het dan dat Windows voortaan 32 GB RAM nodig heeft? Of zijn het de games die zoveel vreten? Ik las inderdaad dat de 4060 niet de beste keuze is, maar dan ga je meteen naar high end kaarten voor meerprijs. En om nou 650 extra te betalen voor die paar keer dat ik wat game vind ik ook overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdW-
Hoe ervaar jij Windows 11 trouwens? Ik lees de artikelen op tweakers, maar ik vraag me echt of het niet echt incidenteel is die tegen problemen aan loopt als de massa of Microsoft moet er echt een zooitje van gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
MvdW- schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:58:
Wat maakt het dan dat Windows voortaan 32 GB RAM nodig heeft? Of zijn het de games die zoveel vreten? Ik las inderdaad dat de 4060 niet de beste keuze is, maar dan ga je meteen naar high end kaarten voor meerprijs. En om nou 650 extra te betalen voor die paar keer dat ik wat game vind ik ook overbodig.
Games worden groter icm paar chrome tabbladen en het kan hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
MvdW- schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 01:01:
Hoe ervaar jij Windows 11 trouwens? Ik lees de artikelen op tweakers, maar ik vraag me echt of het niet echt incidenteel is die tegen problemen aan loopt als de massa of Microsoft moet er echt een zooitje van gemaakt hebben.
Heb zelf nog geen problemen gehad, nu heb ik ook geen exotische dingen gedaan.

Microsoft stuurt wel erg aan op het hebben van een Microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdW-
Thanks voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdW-
Ja, ik heb het daar niet op. Liever gewoon offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Koop geen Alienware inderdaad. Het is te duur voor wat je krijgt en is een bak ellende als er eens iets kapot gaat. Koop nooit een PC waarbij de onderdelen niet standaard zijn. Als voorbeeld kan een PC een moederbord hebben waarbij een USB poort aan de voorkant deel van het moederbord is. Gaat die poort kapot kan je er niets aan doen en kan je ook geen normaal moederbord kopen. Ik zou een mooi setje ergens laten bouwen bij de bekende winkels als je het niet zelf wil of kan doen. Kost je minder geld en geeft je betere kwaliteit. Mocht er dan eens iets mis gaan is het ook makkelijk op te lossen en hoef je niet een kast en moederbord te vervangen als er een USB poort kapot gaat. Alienware is een hele slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdW-
@PilatuS En wat voor configuratie raad je aan als ik ‘m in elkaar laat zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdW-
Nou, ben ik dat custom wel gewend met Apple computers, dus dat is nog geen aandachtspunt voor me. Daarbij zal dat ding alleen in november tot maart aan staan en eens in de zoveel tijd voor updates maar absoluut geen dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MvdW- schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 01:18:
@PilatuS En wat voor configuratie raad je aan als ik ‘m in elkaar laat zetten?
Als het budget het toelaat: 7800X3D, 32GB, RTX 4070 of AMD vergelijkbaar. Da's zo'n beetje de basis.

In het subforum dat je post staan genoeg goede voorbeelden, zoals bijvoorbeel dit: Resinman in "Game PC voor in de wolken (2300 euro)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdW-
Ja, ik wil er max 3000 aan uit geven, dus zal eens kijken. Thanks voor je reactie.
Pagina: 1