Opties slimme rolluik icm impulsschakelaars

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfGrey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-06 17:18
Hey,

Ik heb drie rolluiken met een domme buismotor. De rolluiken worden via impulsschakelaars gestuurd. Dus de drukknoppen op de muur geven een impuls naar de zekeringkast, waar per rolluik een Eltako EGS12Z2 impulsrolluiksturing zit. Die schakelt dan de rolluik.

De buismotoren moeten vervangen worden, en nu weet ik niet goed of ik dure Somfy Oximo/RS100 + TaHoma-switch moet nemen (al snel €800), ofwel drie domme buismotoren met de intelligentie op een andere plaats?

Zijn er opties, wetende dat ik de rolluiken sowieso met de impulsdrukknoppen doorheen het huis wil kunnen blijven bedienen, maar graag ook via een SmartHome-platform zoals Google Home, SmartThings (ik heb zo’n Aeotec-hub)...? Ik zag zo’n Shelly Pro 3 WiFi Schakelaar, maar ik ben bang dat mijn 24VDC impulssignaal daar niet op gaat werken en dat alles daar 240V moet zijn?

Ik heb wel ooit eens een Sonoff 4CH Pro R3 gekocht om enkele lichtpunten te sturen via Google Home, en dat werkt wel. Ik zou er zo nog een kunnen kopen voor de rolluiken, want die accepteert wel een impulssignaal van 24VDC als sturing. Of zijn er andere/betere opties?

Sorry, ik ken weinig van elektriciteit… :?

Bedankt voor de eventuele tips!

[ Voor 15% gewijzigd door SonOfGrey op 02-10-2023 20:55 . Reden: Extra URL's, vraag ingekort ]