Adresgegevens oplichter in Duitsland opvragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Topicstarter
Dit is een vervolg op Opgelicht via duitse "ebay" site

In 2016 heeft @pitchdown geld overgemaakt naar de rekening van een oplichter die is ondergebracht bij de Duitse Sparkasse:
Zo slim geweest om geld naar IBAN over te maken.
Betreffende persoon heeft nooit wat gestuurd.
Het laatste nieuws is dat ik vanuit Duitsland geen adresgegevens van de oplichter krijg.
Deze informatie heb ik wel nodig om een civiele zaak te starten.
Om die gegevens te verkrijgen moet een advocaat ingeschakeld worden --> kosten/baten

Bij het winnen van de zaak worden de kosten van de advocaat wel teruggevorderd.

Ik ben van plan deze info neer te leggen bij het juridisch loket met de vraag wat hiermee te doen.
Hoe behulpzaam is de Duitse politie bij het verstrekken van NAW-gegevens bij een bankrekening? Is er in Duitsland jurisprudentie vergelijkbaar met Lycos/Pessers en kun je de NAW-gegevens ook zonder hulp van de politie en zonder tussenkomst van de rechter vorderen van de Sparkasse? Dit is een mooie plek om hierover te discussiëren.

@pitchdown hoe is dit bij jou afgelopen?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Lijkt in Duitsland §142 ZPO te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Topicstarter
Art. 843a Rv biedt inderdaad een andere grondslag, die net als de onrechtmatige daad (Lycos/Pessers) zowel in als buiten rechte kan worden ingeroepen. Voor §142 ZPO moet je langs de rechter, of lees ik het verkeerd?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
fopjurist schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:40:
[...]
Voor §142 ZPO moet je langs de rechter, of lees ik het verkeerd?
Zo lees ik het ook. Maar uiteindelijk is dat natuurlijk altijd de uitkomst als een partij niet buitengerechtelijk informatie verstrekt.