goeiedag ik hoop dat iemand mij een beetje opweg kan helpen.
ik ben gamer/streamer en ik heb laatst me eigen game/stream pc gebouwd hieronder de specificaties
MSI MPG B650 CARBON WIFI
AMD Ryzen 7 7800X3D
Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 6000
be quiet! Dark Rock Pro 4
MSI GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G Videokaart
Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Black Midi Tower Behuizing
Corsair RM1000e V2 PSU / PC voeding
Samsung 980 1TB M.2 SSD
Samsung 980 PRO 2TB M.2 SSD
nu stuitte ik op wat problemen tijdens streamen en game, hierdoor heb ik gekeken wat het zou kunnen zijn en omdat ik zoveel altijd open heb staan en ik best zware games speel heb ik me ram geheugen uitgebreid ik heb nu de Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x32GB 6000
alles werkt maar nu komt het probleem, als ik me pc wil aanzetten duurt het +- 30 tot 50 sec tot me hij is opgestart en ik de DEL knop voor me moederbord kan indrukken (dus naar bios kan gaan)
verder gaat hij wel gewoon naar windows en werkt het alleen de opstart is zo traag geworden na de uitbreiding.
ik hoop dat dit op te lossen is, wand ik had dit probleem niet voorheen.
de dingen die ik gedaan heb.
ik heb me moederbord via de site van MSI al een upgrade gegeven.
ik heb me XMP aan staan.
mee zou ik niet weten dit is me eerste pc build ooit
iig alvast heel erg bedankt
ik ben gamer/streamer en ik heb laatst me eigen game/stream pc gebouwd hieronder de specificaties
MSI MPG B650 CARBON WIFI
AMD Ryzen 7 7800X3D
Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 6000
be quiet! Dark Rock Pro 4
MSI GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G Videokaart
Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Black Midi Tower Behuizing
Corsair RM1000e V2 PSU / PC voeding
Samsung 980 1TB M.2 SSD
Samsung 980 PRO 2TB M.2 SSD
nu stuitte ik op wat problemen tijdens streamen en game, hierdoor heb ik gekeken wat het zou kunnen zijn en omdat ik zoveel altijd open heb staan en ik best zware games speel heb ik me ram geheugen uitgebreid ik heb nu de Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x32GB 6000
alles werkt maar nu komt het probleem, als ik me pc wil aanzetten duurt het +- 30 tot 50 sec tot me hij is opgestart en ik de DEL knop voor me moederbord kan indrukken (dus naar bios kan gaan)
verder gaat hij wel gewoon naar windows en werkt het alleen de opstart is zo traag geworden na de uitbreiding.
ik hoop dat dit op te lossen is, wand ik had dit probleem niet voorheen.
de dingen die ik gedaan heb.
ik heb me moederbord via de site van MSI al een upgrade gegeven.
ik heb me XMP aan staan.
mee zou ik niet weten dit is me eerste pc build ooit
iig alvast heel erg bedankt