Aanschaf 5.1 surroundset

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samsungt
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 02-10-2023
Goedeavond tweakers,

Ben aan het kijken voor een surroundset, nu ik meerdere forums gelezen heb kom ik er echter niet meer uit.

Heb een tv Samsung QLED 4K 85Q70B de bedoeling is dat ik mijn reciever aansluit op mijn playstation 5 en tv

Het is om films te kijken en muziek te luisteren..

Deze tv en playstation onderstuenen 4k 120hz heb ik hier een specialen reciever voor nodig? Is het geluid echt zoveel beter op die instellingen?

Zat aan deze set te denken de teufel 500 heeft iemand hier ervaring mee? https://teufelaudio.nl/th...1T1ACKEAQYBSABEgI7b_D_BwE

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:45

FeaR

In GoT we trust

Voor Koopadvies is er Beeld en geluid koopadvies. Ik zal het topic verplaatsen al mis ik nog informatie. Neem bijvoorbeeld het belangrijkste, een totaal budget.

Tevens het advies om jezelf toch beter in te lezen. De vragen zijn erg basic. Bijvoorbeeld over de "specialen reciever" voor 4K/120, dat is niet zo heel lastig te vinden waar een receiver aan moet voldoen met die eisen. Als je "4K/120 Hz" linkt aan "beter geluid" dan gaat het echter in de basis al mis.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat is je budget? En wat vind je belangrijk?

Die Teufel set is niet verkeerd. De Ultima 40 is ook goede optie. In beide gevallen de receiver niet vergeten. Als je die nieuw koopt komt er minimaal nog 600 euro bij.

[ Voor 68% gewijzigd door Sethro op 02-10-2023 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

• Deze tv en playstation onderstuenen 4k 120hz heb ik hier een specialen reciever voor nodig? Is het geluid echt zoveel beter op die instellingen?
Ja, voor 4k/120hz heb je HDMI 2.1 nodig (en dan zegt 2.1 nog niet perse passthrough van die kanalen). Let daar dus goed op. Dit gaat vooral om je beeld, dus je sluit je PS5 aan op je receiver met HDMI en dan ga je vanaf je receiver weer naar de TV met HDMI.
Hier alvast een lijstje van receivers uit de Pricewatch waarbij ik HDMI gefilterd heb, dannog is het wel opletten!
categorie: Versterkers en receivers

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samsungt
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 02-10-2023
Bedankt voor de antwoorden, sorry als ik hier als een noob schrijf heb er echt geen verstand van.

Het gaat me vooral om goed geluid bij films en muziek afspelen.

Mijn bugget is rond de 2000,- met de teufel 500 en Denon AVR-S760H moet dat lukken.