Hoi allen,
, etc etc etc).
Nu heb ik geen afgeronde HBO opleiding (heb 4 jaar Commerciële Economie gestudeerd maar helaas niet afgemaakt) en heb dus eigenlijk bar weinig om te laten zien als credentials. Toen ik ~7 jaar geleden probeerde een startersbaan te vinden in de IT is me dat dus ook niet gelukt en ben toen in de HR wereld gerold. (Ik heb wel een Praktijkdiploma Loonheffingen (PDL), maar dat zal voor de IT niet relevant zijn gok ik.)
Kan iemand mij iets aanraden om misschien toch op mijn 37 jarige leeftijd te kunnen beginnen als programmeur? Is het zinvoller om nu in mijn vrije tijd bijvoorbeeld een LOI opleiding te volgen, kan ik beter een course als CS50x afmaken (ze hebben een certificaat als je t afmaakt) om te bewijzen dat ik 'wat kan' of is een traineeship bij een partij als Calco het verstandigst? Ik verdien nu vrij goed en vind het dus (financieel) lastig om de baan geheel op te zeggen om in zo'n traineeship te stromen, vandaar dat mijn voorkeur zou uitgaan naar een part-time studie of iets dergelijks. Is het feit dat ik nu al wat jaartjes aan het scripten ben in VBA relevant hierbij?
Ik weet dat er zat mensen in soortgelijke situaties hier rondwandelen en zou dus graag ervaringen willen horen!
Achtergrond:
Ik werk nu een jaar of 6 voor de HR afdeling van een grote organisatie waar ik binnen ben gekomen als 'algemeen' HR medewerker maar al redelijk snel allerlei zaken 'simpel' automatiseerde (met name met simpel Excel werk). Na enkele jaren ben ik toen doorgestroomd als 'Functioneel Beheerder' (wat ik nog steeds een erg vage titel vind) waarbij ik veelal scripts schrijf in VBA (daar ben ik erg handig in geworden en het scripten én het leren over alle mogelijkheden vind ik fascinerend) maar ook ben ik handig met PowerQuery (en dus M code) en heb ad-hoc ook wel zaken gedaan, indien nodig, met andere Microsoft applicaties (Power Automate, Power Apps etc). Tevens heb ik in het verleden ook wel eens een klein deel van Harvard's online CS50x course gevolgd en heb dus ook wel wat basiskennis van de iets geavanceerdere programmatuur (recursie e.d.) alhoewel ik nooit aan de memory management van C ben toegekomen. Uiteraard heb ik, als Tweaker zijnde, veel affiniteit met computers in het algemeen (bouw al mijn eigen systeem sinds ik 12 ben, kan kleine netwerkjes opzetten, heb nog met DOS gewerkt, heb simpele mods gebouwd voor games, had mijn eigen fancy GeoCities pagina in HTML geschrevenNu heb ik geen afgeronde HBO opleiding (heb 4 jaar Commerciële Economie gestudeerd maar helaas niet afgemaakt) en heb dus eigenlijk bar weinig om te laten zien als credentials. Toen ik ~7 jaar geleden probeerde een startersbaan te vinden in de IT is me dat dus ook niet gelukt en ben toen in de HR wereld gerold. (Ik heb wel een Praktijkdiploma Loonheffingen (PDL), maar dat zal voor de IT niet relevant zijn gok ik.)
De actuele vraag:
Ik merk dat in mijn huidige baan ik eigenlijk alles wat niet IT gerelateerd is me niet heel erg interesseert, terwijl ik echt op kan gaan in het programmeren en 'het uitzoeken welke IT oplossing er wellicht is voor x probleem' en dat dus erg leuk vind.Kan iemand mij iets aanraden om misschien toch op mijn 37 jarige leeftijd te kunnen beginnen als programmeur? Is het zinvoller om nu in mijn vrije tijd bijvoorbeeld een LOI opleiding te volgen, kan ik beter een course als CS50x afmaken (ze hebben een certificaat als je t afmaakt) om te bewijzen dat ik 'wat kan' of is een traineeship bij een partij als Calco het verstandigst? Ik verdien nu vrij goed en vind het dus (financieel) lastig om de baan geheel op te zeggen om in zo'n traineeship te stromen, vandaar dat mijn voorkeur zou uitgaan naar een part-time studie of iets dergelijks. Is het feit dat ik nu al wat jaartjes aan het scripten ben in VBA relevant hierbij?
Ik weet dat er zat mensen in soortgelijke situaties hier rondwandelen en zou dus graag ervaringen willen horen!
[ Voor 3% gewijzigd door Sardientje op 02-10-2023 15:08 . Reden: witregels kwamen er niet goed uit... [br] tag was de oplossing ]