Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 14:02
Mijn vraag
Een leuk (lees: zeer frustrerend) geval. Mijn schoonvader heeft enkele maanden geleden een nieuwe auto (Peugeot 3008) gekocht. Hij verbindt zijn telefoon (Sony Xperia 10 V) met het infotainment systeem. Alles lijkt prima te werken. De telefoon maakt verbinding. In het scherm van de auto wordt de verbinding met de telefoon getoond. Precies zoals je zou verwachten. Maar... zodra er gebeld wordt met de Xperia 10 V (ongeacht of je gebeld wordt of zelf belt) kan je alleen bellen via de telefoon zelf en dus niet via de auto. Je kan de auto ook niet selecteren als apparaat in het menu tijdens een telefoongesprek.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony Xperia 10 V met laatste firmware versie. De exacte versie van het infotainment (met Android Auto) systeem kan ik niet geven.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eerste stap die we hebben gezet is om te kijken of dit probleem zich ook voordoet bij een andere telefoon. Meerdere telefoons verbonden met de auto en ze werkten allemaal zonder problemen. Dus dan denk je, het ligt aan de Xperia 10 V, maar die doet het wel weer gewoon bij andere auto's/apparaten waarmee je via Bluetooth kunt bellen.

Instellingen in de auto gecontroleerd en alle vormen van Bluetooth-toegang is aangevinkt.

Instellingen op de telefoon gecontroleerd en ik kan niets vinden dat erop duidt dat er iets verkeerd ingesteld staat.

Ik zit nu dus echt met de handen in het haar. De telefoon werkt met andere auto's, de auto werkt met andere telefoons. Maar samen doen ze het niet, terwijl juist die combinatie nodig is.

Als ik online zoek kan ik eigenlijk alleen cases vinden waarbij de telefoon helemaal niet verbindt, maar dat is hier niet het geval. Het lijkt een specifiek probleem te zijn tussen deze twee en ik hoop dat iemand iets vergelijkbaars heeft meegemaakt die mij verder kan helpen.

This is absolutely ridiculous

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:56
Ga naar de developer instellingen, en kijk of een ouder bluethooth protocol aanzetten helpt, elders op het forum stond dit bericht:
Vinze schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:44:
ik ben er uiteindelijk wel uitgekomen. Moest in de ontwikkelaarsopties de bluetooth AVRCP versie van 1.5 naar 1.4 zetten. Daarna bluetooth even aan en uit en vervolgens werkte het naar behoren. :)
.