Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Eind vorig jaar zijn er bij ons 56 zonnepanelen geplaatst. Onze installateur adviseerde om (gezien we boven het forfaitbedrag komen) met een belastingadviseur in zee te gaan die én de BTW teruggave kon regelen én de aangiftes voor de eerste kwartalen (daarna KOR).

Deze partij heeft netjes de BTW-teruggave geregeld, het eerste BTW kwartaal afgedragen en uiteindelijk ook de KOR geregeld.

Maar nu komt de crux: We kregen (als eerste bericht van de belastingdienst, de rest was allemaal naar hun gestuurd) in augustus een aanmaning voor het niet betalen van de BTW voor het tweede kwartaal. Hier zaten al een aardig boetebedrag en aanmaningskosten op het originele bedrag.

Bij het bellen van de partij kregen we een bandje dat ze "in de afrondende fase" van hin bedrijf zitten. Op zich logisch, de BTW op zonnepanelen is immers geen ding meer.

Uiteindelijk via omwegen contact met ze kunnen leggen. We waren volgens hen niet de enigen. We moesten de aanmaning niet betalen en ze zouden het regelen. Er zou nog een verhoging komen, die konden we gewoon negeren.
Nu kregen we echter weer een brief van de belastingdienst en wordt er gedreigd met beslagleggingen e.d.

De partij gevraagd om deze afspraken zwart op wit vanuit de belastingdienst naar ons te laten sturen, maar daarin verzaken ze vooralsnog ook.

Gezien dit bedrijf veelvuldig in de topics hier is genoemd en ik op google diverse nieuwe reviews tref met dezelfde ervaring kan ik me voorstellen dat meer tweakers hierbij betrokken zijn helaas.

Heb jij ook deze ervaring? Misschien kunnen we dan samen optrekken.

Sowieso is de vraag, wat nu? Deze week de aanmaning betalen en de rechtsbijstand inschakelen? Of afwachten?

Het betreft:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 17:40

Cr3ator

1 bar is geen bar

Stap 1: bel de belastingtelefoon.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• pagani
  • Niet online
-- dubbelpost

[ Voor 93% gewijzigd door pagani op 02-10-2023 14:22 ]

• pagani
  • Niet online
Cr3ator schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:16:
Stap 1: bel de belastingtelefoon.
Reeds gedaan. Die weten van niets en geven aan gewoon betalen...

(op zich een logische reactie, maar doet niets af aan het probleem)

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:18
1 belangrijk ding:

Ongeacht of je een belastingadviseur hebt.

Je blijft altijd verantwoordelijk voor het afdragen van je eigen belastingen.

Dus je kan nooit de schuld op hun afschuiven.

Samen optrekken in een klacht is zeker wel een idee.

• pagani
  • Niet online
joke_name schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:27:
1 belangrijk ding:

Ongeacht of je een belastingadviseur hebt.

Je blijft altijd verantwoordelijk voor het afdragen van je eigen belastingen.

Dus je kan nooit de schuld op hun afschuiven.

Samen optrekken in een klacht is zeker wel een idee.
Uiteraard. Maar zoals gezegd ging alle post direct naar de adviseur. De aanmaning was het eerste bericht uit de belasting gericht aan ons.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:57
Ik zou zeggen: betalen en zsm bezwaar maken. Bij het bezwaar meteen vragen om ambtshalve correctie/teruggaaf (als je daar recht op hebt.

Hoewel bij de belastingdienst geen monsters werken, wil je liever geen deurwaarder op de stoep. Werk mee, zoek uit wat precies je situatie is (ik ben niet bekend met d regeling) en leg die uit. Geef ook aan welke adviseur (er staat vast ergens een consultentnummer op een brief) en wat daar mis gegaan is.

Lukt dat niet, dan zoek een betrouwbare adviseur.....

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:37
Hoe kan je post ineens naar een adviseur gaan? Dat heb ik nog nooit gehoord, naar mijn weten (en dat kan dus mis zijn) komst het altijd bij je thuis en neem je het mee naar je adviseur. Of is er geknoeid met een Mijn Overheid oid?

Het lijkt mij duidelijk dat de adviseur niets geregeld heeft, in ieder geval de KOR niet. Heb je daar geen officiële bevestiging van gehad?

Eerste stap is nu schone lei bij de BD, simpelweg betalen en in beroep gaan. Ondertussen checken of je in de KOR zit en zo niet dit direct regelen. Ook zorgen dat je zelf alle post krijgt. Daarna stappen richting de adviseur, heb je een rechtsbijstand?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• pagani
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:29:
Hoe kan je post ineens naar een adviseur gaan? Dat heb ik nog nooit gehoord, naar mijn weten (en dat kan dus mis zijn) komst het altijd bij je thuis en neem je het mee naar je adviseur. Of is er geknoeid met een Mijn Overheid oid?

Het lijkt mij duidelijk dat de adviseur niets geregeld heeft, in ieder geval de KOR niet. Heb je daar geen officiële bevestiging van gehad?

Eerste stap is nu schone lei bij de BD, simpelweg betalen en in beroep gaan. Ondertussen checken of je in de KOR zit en zo niet dit direct regelen. Ook zorgen dat je zelf alle post krijgt. Daarna stappen richting de adviseur, heb je een rechtsbijstand?
Ik zit in de KOR.

Toevallig heb ik een andere adviseur voor mijn internationale salaris en ook daar krijg ik tussendoor geen post, behalve maandelijks van de adviseur met "maak x euro over naar de belastingdienst met betalingskenmerk y", dus heel gek vond ik het niet.
Pagina: 1