redhat: printerdrivers uploaden

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe stel in linux(redhat 7.1) in dat de hij de windowsclients automatisch van de printerdrivers kan voorzien?
Ik heb al gedaan:
de [global] sectie van /etc/smb.conf:
printcap name = /etc/printcap
load printers = yes
lppause command = /usr/sbin.lpc stop %p
lpq cache time = 30
lpq command = /usr/bin/lpq %p
lpresume command = /usr/sbin/lpc restart %p
lprm command = /usr/bin/lprm P%p %j

Voeg toe aan share definitions van /etc/smb.conf:
[printers]
comment = All printers
path = /tmp
create mode = 0700
printable = yes
browseable = yes
[print$]
path = /etc/samba/printerdrivers
guest ok = yes
browseable = yes
read only = yes
writelist = ntadmin, root, administrator

/etc/printcap wijzigen door toe te voegen:

dj|hp690c:\
:sd=/var/spool/lpd/lp:\
:mx#0:\
:sh:\
:lp=/dev/lp0:\

Hoe komen nu de windows9x drivers in /etc/samba/printerdrivers ? Kheb van alles geprobeerd maar het lijkt niet te werken.. de print$ werkt overigens wel gewoon en de printer kan gewoon geinstalleerd worden op de clients. als ze zelf maar hun drivers op cd oid nemen en niet van het netwerk :(

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op de samba-website staat een uitgebreide howto hierover dacht ik. Maar het is echt veel te veel werk. Kun je beter laten zitten. Het heeft te maken met unieke nummers en bepaalde plaatsen waar de drivers te vinden zijn enzo.

[edit]
Ik heb ff gezocht, maar kan de howto niet meer vinden. In Samba 2.2.x schijnt dit probleem wel opgelost te zijn. (Beweert de Samba-website)

• robbertb
  • Niet online
thanx voor je zoektocht.
Ik heb ook al veel lopen zoeken maar kan het nergens vinden
ik heb trouwens samba 2.2.1a, de allernieuwste dus.
WEl gevonden wat je moet instellen op linux, zoals ik hierboven al beschreef, maar verder niks hoe je nou die drivers erop moet krijgen.. simpelweg de bestanden utizoeken en handmatig kopieren lijkt NIET te werken!
hij heeft al es een keer iets gedaan en wat op de linuxserver in ..printerdrivers/W32X86/3/ gezet, en in ..printerdrivers/WIN40/0/ ook maar dat laatste krijg ik niet meer voor elkaar en het heeft ook nooit gewerkt.. krijg altijd foutmeldingen als "deze driver is niet geschikt voor het platform" oid. maar nu krijg ik het dus neit voorelkaar om die drivers op de linux pc te krijgen

• robbertb
  • Niet online
iemand nog een idee? ik ben er nog steeds niet uit, en kan ook nergens documentatie hierover vinden :(

Onder Suse 7.2 lukt het me ook niet :(