Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe systeem wil ik voornamelijk gaan gamen, de bedoeling is om dit te gaan doen op (Quad) 4k met high graphics. Ik hoef niet persee 120FPS te halen, maar zo rond de 70-80 zou mooi zijn. Ik speel o.a. spellen zoals Borderlands (1/2/3/Wonderlands) maar ook The Witcher, Dying Light 1/2, Civ 5/6, oude RTS (Generals Zero Hour / Red Alert 2) en soms ook even Minecraft. MMORPGS zoals The Elder Scrolls Online zijn ook welkom.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb in mijn hoofd zitten dat de prijs rond 1250 euro mag zitten, exclusief randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC hoeft niet perse super stil te zijn, ik hoef geen lichten erop. Wat stroom betreft, wat nodig is is nodig. Ik wil het liefst een systeem die future proof is, waarbij ik op den duur extra ram en een nieuwe CPU/GPU kan installeren zonder dat ik het hele systeem moet vervangen.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Dit is de eerste keer dat ik zelf een PC in elkaar ga zetten, en zou graag hulp willen bij de keuzes die ik heb gemaakt. Ik heb niet veel verstand van de verschillende onderdelen en of deze goed samen werken met elkaar Daarnaast zou het fijn zijn als het budget niet al te hoog wordt. Zijn er nog bepaalde upgrades of juist downgrades die ik kan doen waardoor mijn PC beter wordt!?
Met mijn nieuwe systeem wil ik voornamelijk gaan gamen, de bedoeling is om dit te gaan doen op (Quad) 4k met high graphics. Ik hoef niet persee 120FPS te halen, maar zo rond de 70-80 zou mooi zijn. Ik speel o.a. spellen zoals Borderlands (1/2/3/Wonderlands) maar ook The Witcher, Dying Light 1/2, Civ 5/6, oude RTS (Generals Zero Hour / Red Alert 2) en soms ook even Minecraft. MMORPGS zoals The Elder Scrolls Online zijn ook welkom.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb in mijn hoofd zitten dat de prijs rond 1250 euro mag zitten, exclusief randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 146,- | € 146,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 138,- | € 138,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Challenger 16GB OC | € 567,46 | € 567,46 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 38,- | € 38,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 71,90 | € 71,90 |
| 1 | Voedingen | ASUS ROG Strix 550W Gold | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 113,99 | € 113,99 |
| Totaal | € 1.242,25 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC hoeft niet perse super stil te zijn, ik hoef geen lichten erop. Wat stroom betreft, wat nodig is is nodig. Ik wil het liefst een systeem die future proof is, waarbij ik op den duur extra ram en een nieuwe CPU/GPU kan installeren zonder dat ik het hele systeem moet vervangen.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Dit is de eerste keer dat ik zelf een PC in elkaar ga zetten, en zou graag hulp willen bij de keuzes die ik heb gemaakt. Ik heb niet veel verstand van de verschillende onderdelen en of deze goed samen werken met elkaar Daarnaast zou het fijn zijn als het budget niet al te hoog wordt. Zijn er nog bepaalde upgrades of juist downgrades die ik kan doen waardoor mijn PC beter wordt!?