Nieuwe iPhone instellen - dilemma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:08
Er ligt een nieuwe iPhone voor mij (15 pro) en mijn oude die me altijd goed gediend heeft (11 pro). Nu wil ik graag met 'een schone lei' beginnen en genieten van een clean install. Veel gebruikte apps download ik zelf opnieuw. Ik wil mijn bestaande iCloud blijven gebruiken (want daar zijn veel apps mee gekocht/abonnementen). Ik wil echter niet mijn complete foto bibliotheek (40.000+) kopiëren naar mijn nieuwe telefoon. Ik wil een selectie overzetten (handmatig). Hoe realiseer ik dit, waarbij de nieuwe iPhone niet automatisch alle foto's overzet, deze zitten immers in de cloud gekoppeld aan mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:07
En waarom zou je niet je complete foto bibliotheek willen overzetten? Je kiest er toch voor om alles in de cloud te zetten?

En met wat foto's "overzetten" die in de cloud staan gaat je telefoon niet opeens raar doen.

[ Voor 28% gewijzigd door turkeyhakan op 02-10-2023 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Zover ik weet kan dit niet (en wat mij betreft ook meteen hét nadeel van iCloud Photo's). Enige wat je kan doen is via Settings > Apple ID (klik op je naam/foto) > iCloud > Photo's de optie 'Optimise iPhone Storage' activeren. Dan gaat die pas de volledige foto uit iCloud downloaden zodra je een foto opent en bespaart een hoop ruimtegebruik op je telefoon.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

1. Optioneel: backup alle foto's naar Google Drive, Dropbox of vergelijkbaar
  2. Verwijder alle foto's die je niet wilt meenemen uit je fotobibliotheek

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
In je iCloud instellingen op je nieuwe telefoon kan je gewoon het vinkje bij 'foto's' uitzetten, maar dan ontkoppel je dus je nieuwe telefoon van de foto's die in iCloud staan. Je geeft niet aan hoe je dit nu hebt ingesteld? Staan ze allemaal op je telefoon? Heb je iCloud Photos al aan staan? Gebruik je de Optimise storage functie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Laurences schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:10:
Er ligt een nieuwe iPhone voor mij (15 pro) en mijn oude die me altijd goed gediend heeft (11 pro). Nu wil ik graag met 'een schone lei' beginnen en genieten van een clean install. Veel gebruikte apps download ik zelf opnieuw. Ik wil mijn bestaande iCloud blijven gebruiken (want daar zijn veel apps mee gekocht/abonnementen). Ik wil echter niet mijn complete foto bibliotheek (40.000+) kopiëren naar mijn nieuwe telefoon. Ik wil een selectie overzetten (handmatig). Hoe realiseer ik dit, waarbij de nieuwe iPhone niet automatisch alle foto's overzet, deze zitten immers in de cloud gekoppeld aan mijn account.
Wat je wil, of waarvan ik denk wat je wil kan niet.

Je kunt wel “optimaliseer iPhone opslag” aanzetten. Dan kost het je niet de ruimte van je foto’s maar heb je wel toegang tot de foto’s indien nodig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUJzqiNVho9ckfe-Y_r1C5K_SUM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NCotGlbGJZcFXt0nPgESWbRt.png?f=fotoalbum_large

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:10
Je begint met een schone lei ( vind ik ) als je de nieuwe inricht met een backup uit de cloud, hij zet eigenlijk alleen settings en app gegevens terug, de app zelf laad hij uit de app store.

Maar, je kan ook kiezen bij de nieuwe telefoon om de backup NIET terug te zetten. Je begint dan met een blanco telefoon.. totdat je je cloud sync etc aanzet.. dan zie je bv toch je foto bibliotheek. Of je zet de foto sync uit, maar dan worden nieuwe foto's ook niet in de cloud gezet..

Ik zou gewoon lekker de Zet terug uit icloud backup optie gebruiken..

Runs everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MacIsCool schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:10:
Je begint met een schone lei ( vind ik ) als je de nieuwe inricht met een backup uit de cloud, hij zet eigenlijk alleen settings en app gegevens terug, de app zelf laad hij uit de app store.
Dat lijkt mij een vreemde definitie waar hij de apps vandaan haalt maakt toch niet uit voor de restore? Het eind resultaat is hetzelfde namelijk geen schone lei maar je back-up hersteld.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:10
Donstil schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:49:
[...]

Dat lijkt mij een vreemde definitie waar hij de apps vandaan haalt maakt toch niet uit voor de restore? Het eind resultaat is hetzelfde namelijk geen schone lei maar je back-up hersteld.
Beschadigde of corrupt geraakte files worden door een goede versie vervangen, als hij alles vanuit de backup terugzet , zet hij ook die corrupte files terug. Het is een subtiel verschil misschien, maar wel een verschil.

Runs everything...

Pagina: 1