Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:25
Beste allemaal,

Ik zou graag mijn tv upgraden naar een tv met eArc, vanwege de verwachte verbetering in Atmos ervaring (bovendien zou ik mijn oude tv naar de zolder kunnen verplaatsen voor de kinderen). Nu vraag ik me af of een upgrade van een LG Oled C8 naar een LG Oled C24 buiten de eArc ook andere verbeteringen brengt.

Ik zoek een?
LG Oled TV.

Wat is je budget?
~1500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Streaming diensten, Xbox One X. Alles in combinatie met surround set (Sonos).

Wat heb je zelf al gevonden?
LG Oled C24. Blijf het liefst bij LG, want ik ben een groot fan van hun UI.

Welke vragen heb je hier nog over?
Levert deze upgrade betere beeldkwaliteit op? Zijn er overwegingen of merken die ik mis?

Beste antwoord (via amboly op 03-10-2023 14:02)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:16
Levert deze upgrade betere beeldkwaliteit op?
Je gaat er qua beeldkwaliteit iets op vooruit echter is het geen groot verschil. Met name HDR zal er beter uitzien doordat de EX panelen een hogere kleurenvolume hebben en schaduwdetails veel beter zichtbaar zijn bij de C2, de (piek)helderheid is gelijkwaardig. Daarnaast verbruiken deze panelen een stuk minder energie, langere levensduur en minder kans op inbranden.

Het verschil tussen 55 en 65'' zal meeste impact hebben.
Zijn er overwegingen of merken die ik mis?
Je geeft aan dat je groot fan bent van WebOS, dan blijft er niet veel over hè ;). Los hiervan zijn de meeste andere opties in 65'' boven het gestelde budget.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er zit zeker het nodig verbeterd, maar met name op gebied van de gebruikersinterface vindt niet iedereen het volledige scherm wat de C2 gebruikt een verbetering t.o.v. de tegels die de C8 heeft.

De C8 was de eerste televisie die de Alpha9-processor gebruikte, de dus je kunt er vanuit gaan dat de C2 de mogelijkheden van deze processor beter zal benutten en er op het gebied van beeldverwerking vooruitgang is gemaakt. Je krijgt een beter OLED Evo-paneel zodat de televisie betere HDR-prestaties heeft en langer meegaat. En verder talloze kleine verbeteringen aan de software.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:16
Levert deze upgrade betere beeldkwaliteit op?
Je gaat er qua beeldkwaliteit iets op vooruit echter is het geen groot verschil. Met name HDR zal er beter uitzien doordat de EX panelen een hogere kleurenvolume hebben en schaduwdetails veel beter zichtbaar zijn bij de C2, de (piek)helderheid is gelijkwaardig. Daarnaast verbruiken deze panelen een stuk minder energie, langere levensduur en minder kans op inbranden.

Het verschil tussen 55 en 65'' zal meeste impact hebben.
Zijn er overwegingen of merken die ik mis?
Je geeft aan dat je groot fan bent van WebOS, dan blijft er niet veel over hè ;). Los hiervan zijn de meeste andere opties in 65'' boven het gestelde budget.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:35
Wel goed om je te bedenken dat de streamingdiensten Atmos over DD+ sturen en eARC daarin geen enkel verschil gaat maken t.o.v. ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:25
ErikIrie schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:00:
Wel goed om je te bedenken dat de streamingdiensten Atmos over DD+ sturen en eARC daarin geen enkel verschil gaat maken t.o.v. ARC.
Daar ben ik me van bewust! Maar de Xbox One X wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:35
Ook als je vanuit de Xbox Atmos op hogere resolutie audio kan uitsturen en dit via de eARC van een nieuwe tv naar de Sonos Arc (aanname) kan sturen zal de intensiteit van het Atmos effect (/volume van de hoogtekanalen) niet veranderen, en of je de betere audiokwaliteit op de Sonos echt zal kunnen merken vraag ik me af. Maar wellicht kan je een testje doen door de Xbox direct op de Sonos aan te sluiten (al heb je dan geen beeld) om te zien of je een verschil merkt met het geluid via de C8?
Pagina: 1