[chello] Geen verbinding meer na opschonen PC

Pagina: 1
Acties:

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:53

DipStick

HHmmm, nice ;)

Topicstarter
Ha lui, ik heb ff gesearched, maar niks wat hier op leek.
Ikzelf heb dan niet de "eer" om met chello te internetten, maar ik zat gister bij een meid thuis waarbij het internet nog wel werkte, maar d'r broertje die had een hoop zitten kloten tijdens haar afwezigheid en vroeg mij om maar ff naar d'r pc te kijken wattie allemaal gedaan had, want het was allemaal (uiteraard) ineens "trager" e.d. geworden.

Nu was ik zo gehyped weer bezig dat ik met me onnadenkende harses ook in winipcfg op "Alle vrijgeven" heb gedrukt (vraag me niet waarom, dat ken ik je zo niet vertellen)
(en BrZ, zeg maar niks :P )

Verder heb ik totaal niet aan d'r internet instellingen ofzo gezeten, maar nadat de pc gereboot was, wil het internet dus niet echt meer :? Alleen de standaard Windows Tips&Tricks toegepast zoals bestandensysteem op netwerkserver enzo zetten en in msconfig een aantal dingen uitvinken. Ook na het terugzetten van al deze instellingen mocht het niet baten.

Helpdesk chello gebelt, maar zoals gewoonlijk afgescheept met de standaard antwoorden. (Momenteel storing in uw omgeving e.d. echter kunnen de mensen in de omgeving wel gewoon verder)

System Specs:
Win98se
PIII 866
128 mb ram

Nu luidt mijn vraag eigenlijk ook al volgt(zoals hierboven genoemt heb ik niet echt een idee hoe het chello netwerk in elkaar steekt, maar owkee):
Zit haar gebruikersnaam en wachtwoord in dat kabelmodem ofzo?? want als d'r pc aanstaat wordt er ook totaal niet gevraagt account gegevens in te vullen om verbinding te maken of iets dergelijks. Er is ook geen icoon of iets dergelijks wat je kan openen waar vervolgens je accountgegevens worden gevraagt.

Verder krijgt de NIC nu continu een 192.169.x.x ip toegewezen en DHCP staat op 255.255.255.255.
Kan je hier zelf nog iets aan fiksen waardoor het dus weer gewoon werkt??

Verder weet ik zo gauw niet meer info te verzinnen, dus al je nog wat moet weten, blaat maar en ik zal trachten het te kunnen vertellen :P

Hoop dat er toch iemand is die me kan helpen, want dit was eigenlijk eerlijk gezegt ook de eerste keer dat ik bij dat wijfie thuis was, dus dit was gelijk wel een goeie eerste indruk ;)

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waar kom je vandaan dan? In sommige gebieden zijn ze nu met de DHCP servers bezig, en dan krijg je dus geen nieuw ipnr.

Dat de buren wel verder kunnen, komt doordat ze al een ip hebben.

Loop ff naar de buren, kijk welk ipnr ze hebben en probeer desnoods een ipnr in dezelfde range.

Check ook ff de Chello mededelingen of het jouw omgeving betreft, qua DHCP storingen.

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

Topicstarter
Nou ik kom zelf uit Gorkum, maar die meid zit dus in Nuenen.
(hoe kom je daar verzeild vraag je je misschien af, dan zeg ik ICQ :P)

Maar goed, ik zal het eens ff checken. Bedankt voor je reactie.

Verdere ingevingen zijn uiteraard nog steeds welkom.

[edit]
Owkee, ik zal nog wel duf zijn, maar ik ken de mededelingen niet vinden op chello.nl
Iemand ff een url misschien, alvast bedankt
[/edit

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wel, in Brabant zijn ze met DHCP aan het werk. Ben blij dat ik een vast IP heb...

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

Topicstarter
Hmm, owkee, daar zou het dus aan kunnen liggen
* DipStick feels like an ass now

maaruh, het is dus niet zo dat je via je pc wilt laten weten dat je je op het chello netwerk wilt begeven, dat regelt het kabelmodem allemaal???

dus gewoon pc aan, en je bent in de lucht gelijk??? geen enkele vorm van aanmelding vanaf de pc.

Want dat vond ik zoiezo in het begin een beetje vreemd dat ze het niet kenbaar hoefde te maken via accountgegevens dat ze dus wilde surfen e.d.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, het is een netwerkverbinding. Er zijn geen services waarvoor je moet inloggen.

Usernaam en password zijn voor email account

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

Topicstarter
nou owkee, bedankt, dan weet ik dat ook voor de volgende keer.

Het zal dus waarschijnlijk nu wel ff duren voor ze op internet kan.

Maaruh, kan iemand me nog even een link geven naar de mededelingen van chello??? Want ik heb nu naar mijn mening die hele site van chello.nl gezien, maar niks kunnen vinden in die richting

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je autom. een ip krijgt toegewezen (wat ik wel aan neem) dan moet je in je netwerkomgeving bij je tcp/ip voor de netwerkkaart die op de chello verbinding hangt, alles op automatisch zetten ..
Omdat je zegt dat je een ip adres toegewezen krijgt van 192.169.xxx.xxx, dat is een lokaal ip adres en dus istie ergens ingevult bij je chello tcp/ip netwerkkaart..
die moet je er dus uithalen (en tevens alle gegevens op automatisch zetten)...
Tenzij je er nog een andere netwerkkaart in heb zitten die voor het lokaal netwerk gebruikt wordt.... maarja.. daar moet je dan ook ff wat duidelijker in zijn :)

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

Topicstarter
Nee, de enigste NIC die in de pc zit is degene die erbij geleverd werd, en daar staat alles op automatisch.

Automatisch IP verkrijgen

DHCP voor WINS-omzetting gebruiken

en al dat soort crap. Zover was ik ook (no offence)

Voor de rest staan er geen Gateway/DNS of WINS servers ingesteld, die zijn ook allemaal leeg (aan de hand van een brief met instellingen)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vaag...
192.xxx.xxx.xxx is nl. een gereserveerd ip nr .. en kan nooit door de dhcp van een internet provider gegeven worden .. dus draai je software ofzow die iets met internet deling/netwerken te maken heeft ?

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

Topicstarter
Nope, in z'n geheel niet, maar het komt wel eens vaker voor (althans, ik heb het vaak meegemaakt) dat wannneer automatisch ip verkrijgen aanstaat en er gewoon geen DHCP gevonden kan worden, dat er dan standaard een ip in de range van 192.x.x.x aan toegekend wordt.

Maaruh, ik heb ook de chello helpdesk maar weer ff gebeld, er was dus gisteravond "volgens hun uiteraard" een storing gemeld met de DHCP server in de omgeving Geldrop enzo, dat ligt er naast ongeveer, dus zou best kunnen opzich

ik kijk vanavond nog wel ffies

edit:

maar heb er nou iemand ff een url naar die mededelingen site van chello, want ik kom 'm maar niet tegen :z

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

Topicstarter
nou, ze is inmiddels online gekomen bij icq, dus het internet zal het wel weer doen daarzo (DHCP probleempje dus)

echter zegt ze nu wel over icq dat msn en icq het dus doen, maar ze niet kan browsen en dat b.v. webFIND (ofzoiets) contact kan maken met de desbetreffende server.

Dit vind ik een beetje een vreemd verhaal.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
Op woensdag 05 september 2001 19:31 schreef DipStick het volgende:
nou, ze is inmiddels online gekomen bij icq, dus het internet zal het wel weer doen daarzo (DHCP probleempje dus)

echter zegt ze nu wel over icq dat msn en icq het dus doen, maar ze niet kan browsen en dat b.v. webFIND (ofzoiets) contact kan maken met de desbetreffende server.

Dit vind ik een beetje een vreemd verhaal.
Ik niet want instant messaging progjes gebruiken vaak een ip in plaatst van een url, dns configuratie foutje dus.

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

Topicstarter
nou nee, want icq logt bij zowel mij als bij haar gewoon in op login.icq.com

oftewel de dns naam

van msn weet ik het zo gauw ff niet
En wat dacht je van dat webFIND???

maar het werkt inmiddels allemaal weer.
toch bedankt allemaal voor jullie hulp.

Pagina: 1