Ik ben bezig met het vergelijken met enkele offertes van zonnepanelen, maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Graag vraag ik advies van de kenners hier op het forum. Er komen in de toekomst geen panelen bij op het dak. Daarvoor wil ik in de toekomst de overkapping van onze woning voor gebruiken, daar kunnen dan tzt ook nog 12 panelen op.
Opbrengst zo rond 4600kwh op jaarbasis. Ik zou in de toekomst wellicht gebruik willen gaan maken van een accu. Maar dat valt samen met een eventuele uitbreiding op plat dak.
Offerte 1
Offerte 2
Offerte 3
Situatie
Zonnepanelen worden op het dak van de schuur gelegd. Ik heb in huis een 3 fase aansluiting, in alle gevallen zal door de installateur een kleine meterkast in de schuur geplaatst worden.
Het kan zijn dat er in de lage periode een klein puntje schaduw op het dak zou kunnen komen, onderste rand in het midden. Maar dit zal alleen zijn als de zon vrij laag staat.
/f/image/UDQdwA20uIkaaTOQQc8Yqskl.png?f=fotoalbum_large)
Opbrengst zo rond 4600kwh op jaarbasis. Ik zou in de toekomst wellicht gebruik willen gaan maken van een accu. Maar dat valt samen met een eventuele uitbreiding op plat dak.
Offerte 1
| 12x Trina Solar Ful Black TSM-420 |
| GoodWE GW5K-DT G2 Wifi |
| €5484 |
Offerte 2
| 12x Trina Solar Ful Black TSM-420 |
| 3x Hoymiles HMS-2000-4T |
| €5787 |
Offerte 3
| 12x URE 400wp Full Black |
| 1x Growatt MOD 5000TL3-X |
| €5425 |
Situatie
Zonnepanelen worden op het dak van de schuur gelegd. Ik heb in huis een 3 fase aansluiting, in alle gevallen zal door de installateur een kleine meterkast in de schuur geplaatst worden.
Het kan zijn dat er in de lage periode een klein puntje schaduw op het dak zou kunnen komen, onderste rand in het midden. Maar dit zal alleen zijn als de zon vrij laag staat.
/f/image/UDQdwA20uIkaaTOQQc8Yqskl.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door CrazyFool op 02-10-2023 10:32 ]