Denon DRA-800H HEOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Laane
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-08 16:19
Mijn vraag

Als ik op mijn Denon DRA - 880H bij HEOS ga zoeken naar muziekservers dan zie ik alleen mijn PC.
Ik wil echter ook mijn QNAP NAS T-230 kunnen zien.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op mijn PC werk ik met Windows 11. Ik kan met mijn PC bestanden van en naar mijn NAS verplaatsen en met PLEX organiseren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De NAS is verbonden met het modem en ook via Wifi. Op mijn PC is de NAS wel te zien en ook op mijn TV kan ik met PLEX gewoon alles afspelen vanaf mijn NAS. Ik heb de receiver zowel bekabeld als met Wifi verbonden met het netwerk, echter de NAS wordt nooit gevonden. Ik heb ook ingelogd op mijn NAS en daar diverse verbindingsopties geprobeerd.

Heeft iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 15:20
Ik denk dat je een app moet installeren op de QNAP die er een muziek server van maakt.

Zelf heb ik geen ervaring met QNAP, maar een snelle google levert dit op.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Laane
Dank je voor je reactie. Er zijn diverse apps beschikbaar voor de QNAP en die Muzic Station is er een van. Ik heb ook de Multi Media Console App er opgezet. Is al een klein stapje dichterbij. In HEOS is mijn NASs wel zichtbaar alleen de losse bestanden nog niet. Ik heb namelijk ook foto's en video's op mijn NAs staan.

Ik blijf doorvechten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Laane
Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb. Met de app Multi Media Console heb ik de bestanden kunnen aanwijzen en indexeren. Dat is voor mijn muziek in ieder geval prima. Foto's en video's kan ik via PLEX op mijn TV afspelen.

Bram, bedankt voor het meedenken.

Ton