Mysterieuze vochtplekken in muur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paxindewinkel
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 02-10-2023
Bij mijn schoonouders zijn er bijzondere vochtplekken ontstaan icm afbladderend stukwerk. Natuurlijk gaan ze iemand langs laten komen (maar dat zeggen ze al een hele tijd), maar ik ben erg benieuwd naar wat dergelijke plekken kan veroorzaken.

Zie hier een foto: https://imgur.com/uTWaJZL

We kunnen niet achter deze muur komen (ja, door te breken), en we weten wel dat hier leidingen lopen van de vloerverwarming. Deze is een aantal jaren terug defect gegaan en hebben ze al jaren niet gebruikt. Heeft iemand een idee van hoe deze plekken ontstaan? Zijn de buizen van de vloerverwarming na jaren lang niet gebruikt te zijn gaan lekken? En volgt deze lekkage precies de vorm van flexibele buizen in de muur? Is het condensatie op koude buizen van iets dat toch ergens voor warme vochtige lucht zorgt? De muur is niet 'echt heel vochtig', dus het lijkt een traag proces, waarbij het snel genoeg verdampt, maar toch vochtig genoeg is om het stukwerk te verprutsen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:27
Vloerverwarmingbuizen zitten doorgaand niet in de muur maar in de vloer.

Is dit een officiële binnenmuur of een doorgebroken buitenmuur? Het ziet er wel uit als een doorgebroken buitenmuur. Dan zou het problemen met de spouw kunnen zijn. Misschien lekkage van bovenaf de spouw in die er beneden uitkomt.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.