Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_vraagt
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-10-2023
Ik ben sinds enige tijd over naar Caiway glasvezel en wil op bovenstaand modem/router port forwarding instellen. Normaal gesproken een eitje, maar ik krijg het hier niet voor elkaar. Helpdesk bied geen support hiervoor. Het werkt wel, maar we vertellen niet hoe. Voor de duidelijkheid, ik zit niet op een CGnat (ip 136.xxx) intern kan ik de poort benaderen (ip:5001) maar extern niet.

De firmware (Nokia) versie is:1.2204.630

Ik kan met diverse tooltjes (canyouseeme etc) de poort checken, maar dan staat hij dicht (time out)

Uiteindelijk factory reset, met alleen de Synology en een laptop eraan. Poort 5001 doorgezet naar poort 5001 ip adres 192.168.1.2xx (statisch ip adres, de DHCP van de nokia staat van 10 tot 200 en deze valt daarbuiten)

Heeft iemand met DIT type modem en DEZE firmware het aan de praat. Het valt mij op dat in de oudere modems er een optie is om "mapping" aan te zetten, die zit er bij mijn versie niet in.

Groetjes, Thijs

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:06
Het enige wat ik je kan vertellen is dat ik in de topics van Delta en Caiway gelezen heb dat meer mensen hier problemen mee hebben. Wellicht dat in die topics ook een oplossing staat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:08
Ik moest de portforward een aantal keren aanmaken voor hij het fijn deed.
De eerste keer bleef de poort van buitenaf onbereikbaar. Verwijderen van de regel en daarna weer precies hetzelfde aanmaken leverde een open poort op. Heel vaag...

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_vraagt
Nog even wat rondgekeken. In één van de posts staat dat het alleen werkt als je de Nokia op 192.168.1.1 zet ipv 254. Ik was eraan voorbij gegaan, maar nu werkt het blijkbaar. Ik ga nog even eea testen.

https://www.zeelandnet.nl...ellen-op-nokia-xs-2426g-b

[ Voor 24% gewijzigd door Thijs_vraagt op 02-10-2023 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_vraagt
Update: ik kreeg mijn ip camera's niet aan de praat, ik gebruik IPcamviewer (lite). Rechtstreeks via de pc kan ik ze wel bereiken (wan:poort), maar met de app niet. Als ik dit extern doe, dus vanaf een ander IP adres of via een VPN dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnxsinned
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:48
Denk dat die Nokia geen NAT Hairpinning support.
Kunt hiervoor een interne DNS opzetten (Pi-Hole) oid, en interne ip's daarin opvoeren eventueel. (Indien je met hostnames werkt)

[ Voor 57% gewijzigd door pnxsinned op 04-10-2023 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
hans_lenze schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:03:
Ik moest de portforward een aantal keren aanmaken voor hij het fijn deed.
De eerste keer bleef de poort van buitenaf onbereikbaar. Verwijderen van de regel en daarna weer precies hetzelfde aanmaken leverde een open poort op. Heel vaag...
Tnx, dat was bij mij ook de oplossing!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:43
Heb deze router/modem niet. Heb gewoon nog de Platinum-7840. Heb een ftp server af en toe draaien. Gaat bij de Nokia XS-2426G-B dat een probleem opleveren?

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-08 15:38
jaaoie17 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:15:
Heb deze router/modem niet. Heb gewoon nog de Platinum-7840. Heb een ftp server af en toe draaien. Gaat bij de Nokia XS-2426G-B dat een probleem opleveren?
Tot nu toe werkt het forwarden van een poort voor Plex hier uitstekend met dat modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 21:54
Ik hoop dat ik anderen een beetje kan helpen, want het heeft mij heeel veel tijd gekost.
De post van @Thijs_vraagt over het ip adres van de Nokia heeft bij mij wel geleid tot de oplossing.

Ik heb de Nokia nu nog als main glasvezel router staan. Mijn eigen router, met verschillende home netwerken(vlans) is met zijn WAN port op Lan1 van de Nokia aangesloten.
Ik heb het MAC adres van de WAN port van mijn eigen router in DMZ instelling van de Nokia staan.
Omdat ik in mijn eigen router al een 192.168.1.x LAN netwerk heb/had(met vele devices) had ik geen zin die te moeten veranderen, maar mijn eigen router kreeg geen ip lease van de Nokia, omdat die standaard in dezelfde range(192.168.1.x) zit.
Daarom had ik de Nokia aangepast naar 192.168.3.254. All good. Totdat ik een externe port forward wilde instellen naar een device aangesloten op een andere LAN port van de Nokia. De port bleef van extern gewoon closed.
Ik heb het ip adres van de Nokia nog aangepast naar 192.168.3.1, maar dat helpt niet.

De enige oplossing om de Nokia portforwarding te laten werken is het LAN ip adres van de Nokia in te stellen op: 192.168.1.1. (192.168.1.254 werkt ook niet)
Daarna werkte port forwarding gelijk.
Het is ook gewoon mogelijk om je eigen router in DMZ in te stellen op de Nokia en daarnaast alsnog een port forwarding in te stellen naar een device dat aan 1 van de andere LAN poorten van de Nokia is gekoppeld. Handig als je een device via internet wil benaderen, maar je dat device liever NIET in je LAN van je eigen router wil hebben.

Natuurlijk moest ik nu wel door de zure appel heen bijten en mn 16+ devices op mijn eigen router in het 192.168.1.x LAN aan te passen naar een andere range. Ik heb voor 192.168.2.x gekozen.(als het maar geen 192.168.1.x is)

Ik hoop dat iemand hier in de toekomst nog wat aan heeft. Success.
Pagina: 1