Ik ben sinds enige tijd over naar Caiway glasvezel en wil op bovenstaand modem/router port forwarding instellen. Normaal gesproken een eitje, maar ik krijg het hier niet voor elkaar. Helpdesk bied geen support hiervoor. Het werkt wel, maar we vertellen niet hoe. Voor de duidelijkheid, ik zit niet op een CGnat (ip 136.xxx) intern kan ik de poort benaderen (ip:5001) maar extern niet.
De firmware (Nokia) versie is:1.2204.630
Ik kan met diverse tooltjes (canyouseeme etc) de poort checken, maar dan staat hij dicht (time out)
Uiteindelijk factory reset, met alleen de Synology en een laptop eraan. Poort 5001 doorgezet naar poort 5001 ip adres 192.168.1.2xx (statisch ip adres, de DHCP van de nokia staat van 10 tot 200 en deze valt daarbuiten)
Heeft iemand met DIT type modem en DEZE firmware het aan de praat. Het valt mij op dat in de oudere modems er een optie is om "mapping" aan te zetten, die zit er bij mijn versie niet in.
Groetjes, Thijs
De firmware (Nokia) versie is:1.2204.630
Ik kan met diverse tooltjes (canyouseeme etc) de poort checken, maar dan staat hij dicht (time out)
Uiteindelijk factory reset, met alleen de Synology en een laptop eraan. Poort 5001 doorgezet naar poort 5001 ip adres 192.168.1.2xx (statisch ip adres, de DHCP van de nokia staat van 10 tot 200 en deze valt daarbuiten)
Heeft iemand met DIT type modem en DEZE firmware het aan de praat. Het valt mij op dat in de oudere modems er een optie is om "mapping" aan te zetten, die zit er bij mijn versie niet in.
Groetjes, Thijs